PDA

View Full Version : nieuwe slash signature modellen



bamse
2 februari 2008, 21:53
weet iemand hier meer van komt er ook een epiphone versie?

gr bamse

Orpheo
2 februari 2008, 22:02
ja, daar is al een topic over geweest, en er is ook al een nieuwe gibson LP customshop voor slash. een remake van zijn ouwe LP waar hij mee speelde in de beginjaren van GnR.

bamse
2 februari 2008, 22:08
ja maar ik had iets gehoord over 8 nieuwe signature modellen van gibson en een van epiphone

vind de versie van nu niet echt mooi

hoop dat er weer een komt met logo van slash op de body

heb de eerste signature van epiphone van slash met logo
wil heel graag de eerste gibson uitvoering maar is ers $$$ zijn er maar 40 van gemaakt

Orpheo
2 februari 2008, 23:45
ja maar ik had iets gehoord over 8 nieuwe signature modellen van gibson en een van epiphone

vind de versie van nu niet echt mooi

hoop dat er weer een komt met logo van slash op de body

heb de eerste signature van epiphone van slash met logo
wil heel graag de eerste gibson uitvoering maar is ers $$$ zijn er maar 40 van gemaakt

oh? ben benieuwd naar die anderen! linkje?

.john.s
3 februari 2008, 00:23
in de gitarist stond ook een stukje ik citeer;

goed nieuws voor slash-fans die 's mans gibson signature les paul best zouden willen hebben, maar daar geen tweede hypotheek voor over hebben: er is nu een beter betallbare slash lp van epiphone. de nieuwe gitaar'die in januari tijdends de namm officieel gelanceerd wordt, is volgens het beproefde recept samengesteld: een mahonie body met een top van gevlamd esdoorn, een gelijmde mahonie hals (met speciaal 'slash-profiel' en extra lange tong voor een stevigere hals-bodyverbinding) en twee humbuckers (seymour duncan alnico ll's) alle hardware is verwikkeld en de gitaar is afgewerkt in tobacco sunburst, vooralsnog de enige verkrijgbare kleur. meer info: www.electricinstruments.nl

ik hoop dat je er wat aan hebt.
srry voor enige spelfout kwam door haastigheid haal ik er later wel uit.

Ghostface
3 februari 2008, 04:21
heb de eerste signature van epiphone van slash met logo
wil heel graag de eerste gibson uitvoering maar is ers $$$ zijn er maar 40 van gemaakt

Er zijn van de Gibson versie zo'n 75 gemaakt (Het exacte getal is niet bekend, in ieder geval rond de 75.), waarvan Slash er zelf 2 heeft. (En waarvan ik er 1 gezien heb van 3 meter afstand. http://i160.photobucket.com/albums/t164/ghostface_gnr/IMG_6048.jpg)

thekid
3 februari 2008, 11:37
Die snakepit gitaar was die origineel niet van epi.?
Weet iemand waar je die nieuwe signature's kan bekijken

Orpheo
3 februari 2008, 13:02
de snakepit was eerst van gibson, en later ging epi daar ook mee aan de haal.

Nevaratoiel
3 februari 2008, 13:45
Maar Epiphone IS toch van Gibson? Is het dan niet gewoon een kwestie van dat Gibson de gitaren beschikbaar maakt voor de mensen die niet zoveel geld hebben, in de vorm van een Epiphone....?

Maar is al een topic hierover. Misschien een slotje een idee en in de andere topic verder gaan?

Orpheo
3 februari 2008, 14:31
Maar Epiphone IS toch van Gibson? Is het dan niet gewoon een kwestie van dat Gibson de gitaren beschikbaar maakt voor de mensen die niet zoveel geld hebben, in de vorm van een Epiphone....?

Maar is al een topic hierover. Misschien een slotje een idee en in de andere topic verder gaan?

ja, maar dat betekent niet dat epi gelijk gitaren mag/kan kopieeren.

bamse
3 februari 2008, 15:57
in de gitarist stond ook een stukje ik citeer;

goed nieuws voor slash-fans die 's mans gibson signature les paul best zouden willen hebben, maar daar geen tweede hypotheek voor over hebben: er is nu een beter betallbare slash lp van epiphone. de nieuwe gitaar'die in januari tijdends de namm officieel gelanceerd wordt, is volgens het beproefde recept samengesteld: een mahonie body met een top van gevlamd esdoorn, een gelijmde mahonie hals (met speciaal 'slash-profiel' en extra lange tong voor een stevigere hals-bodyverbinding) en twee humbuckers (seymour duncan alnico ll's) alle hardware is verwikkeld en de gitaar is afgewerkt in tobacco sunburst, vooralsnog de enige verkrijgbare kleur. meer info: www.electricinstruments.nl

ik hoop dat je er wat aan hebt.
srry voor enige spelfout kwam door haastigheid haal ik er later wel uit.

die heb ik gzien maar hoorde dat er in 2008 nieuwe modellen zouden komen

Orpheo
3 februari 2008, 15:59
die heb ik gzien maar hoorde dat er in 2008 nieuwe modellen zouden komen

komen er ook, maar geen tig nieuwe slash's hoor. een nieuwe page, nieuwe mick jones, nieuwe van die vent van sex pistols, en een serie met floyd rose trems, en nog wat signatures (johnny winter bijvoorbeeld, en alex lifeson, EINDELIJK)

ACSlater
3 februari 2008, 17:11
Dit is een van de nieuwe Slash sig's:

http://i33.photobucket.com/albums/d57/mjfpix/slash/78473706.jpg

Lijkt erg op z'n huidige model maar deze heeft een flametop en check het logo op de kop.

Orpheo
3 februari 2008, 17:18
dit is volgens mij gewoon een van zijn custombuild gibsons hoor...

Lexvandoef
3 februari 2008, 17:21
die nieuwe epi sig van hem lijkt hier trouwen wel verdacht veel op.

Vind zijn plaintop sig trouwens toch mooier.

gerritje tralalalala
3 februari 2008, 17:54
waar vinden jullie al die plaatjes van die gitaren :???:
op de epi site staat er niks over

bamse
3 februari 2008, 19:10
check deze link even

http://www.musicgadgets.net/2008/01/10/gibson-slash-signature-series/

josszee
3 februari 2008, 19:26
komen er ook, maar geen tig nieuwe slash's hoor. een nieuwe page, nieuwe mick jones, nieuwe van die vent van sex pistols, en een serie met floyd rose trems, en nog wat signatures (johnny winter bijvoorbeeld, en alex lifeson, EINDELIJK)

Geweldig!! Maar komen ze ook in epiphone of alleen maar in gibson.

Zijn er foto's van de nieuwe slash singature?? Ze zeggen dat er 8 modellen komen... Maar ik heb nog geen 8 foto's gezien.

Orpheo
3 februari 2008, 20:46
Geweldig!! Maar komen ze ook in epiphone of alleen maar in gibson.

Zijn er foto's van de nieuwe slash singature?? Ze zeggen dat er 8 modellen komen... Maar ik heb nog geen 8 foto's gezien.

klik op de link in de post boven je, en lees.

ACSlater
3 februari 2008, 22:03
http://www.musicgadgets.net/wp-content/uploads/2008/01/slashagedlp_2.jpg

Vind deze toch niet echt zo lijken op de '87

http://www.slashsworld.com/wp/wp-content/uploads/2007/05/87lp2.jpg

Orpheo
3 februari 2008, 22:07
de kleur kan wat fletser overkomen op de gibson-foto vergeleken met het echt.

kassie
4 februari 2008, 15:01
dit is volgens mij gewoon een van zijn custombuild gibsons hoor...

ja klopt. slash heeft tot dusver 2 sig's bij gibson. een snakepit versie. de rooie met de slang in mother of pearl op de body en op de hals. epiphone had daar ook een versie van. En een nieuwer model van een jaartje terug. is een vintage sunburst/tobacco burst. Overigens heb ik slash daar nog niet op zien spelen. Hij heeft prototypes van gibson gekregen voordat die signature daadwerkelijk in productie ging. Live speelt hij vaak op die prototypes. Ze hebben idd een mooie tigerstripe flametop. Terwijl zijn echte signature serie gewoon een plain top heeft volgens mij. En epiphone schijnt nu ook met een model van die signature te komen. Ben benieuwd in hoeverre die aan de 59 specs gaat voldoen.

bamse
4 februari 2008, 21:15
misschien een rare vraag wat is een flametop?

heb namelijk eenles paul classic sunburst tgerstripe maar weet nu niet of ik een flame top heb

gr bamse

Braindead
5 februari 2008, 00:38
Tigerstripe is wat ik ervan weet hetzelfde als een flametop.

Beetje of topic maar ik zag laatst een uitzending van Slash bij David Letterman op youtube of videogoogle, en hij had nogal hartklachten gehad en nu een pacemaker ofzo... Hopelijk blijft ie de wereld rocken want hij is echt een coole dude. Respect, ook voor zijn signatures.

janpetrarca
17 maart 2008, 10:10
Volgens de website van Gibson wordt de nieuw slash signature van epiphone pas 1 april gelanceerd. http://www.gibson.com/slash/ en http://www.epiphone.com/slash/default.html.
Maar als je bv op ebay of zoekt via google, kun je hem al kopen (iig de epiphone), is dit dan wel dezelfde versie? Of is dit een ouder model??