PDA

View Full Version : Kan geen keuze maken.........



Tiamo
2 februari 2008, 21:48
Hoi forumleden , ben nieuw in dit forum .Ik wil aanvangen met gitaarspelen en kan niet kiezen. Ik ben fan van blues muziek en wil thuis wat leren tokkelen .
Ik kan een Ibanez AEL10EBK kopen tweede hands voor 200EUR (elec/acoustische) en een Stagg SA300-TS semi-akoestische Jazz gitaar voor dezelfde prijs. Mijn voorkeur gaat uit naar de Jazz guitaar maar....klinkt die zonder versterking nog voldoende om thuis akkoordjes te leren spelen ,of raad je me de Ibanez aan omdat die een grotere klankast heeft ?
groetjes
Erny

bass blom
2 februari 2008, 22:01
accoordjes oefenen kan prima op de meeste semi acoustiche gitaren.

LaurentB
2 februari 2008, 22:36
Die semi-akoestische gitaren als de Stagg zijn niet bedoeld om akoestisch te bespelen, als je dat bedoelt. Dat klinkt niet echt mooi. Maar je hoort ze wel goed genoeg om de akkoorden te horen, ja.
Die Ibanez is een electro-akoestische gitaar, dwz een akoestische gitaar die je ook kunt versterken. Die klinkt gewoon akoestisch goed.
Als je electrisch wilt spelen is de Stagg het soort gitaar dat je wilt (alhoewel Stagg hier niet erg gewaardeerd wordt), als je akoestisch wilt spelen de Ibanez.

rocker_71
2 februari 2008, 23:11
Koop gewoon een lekkere Strat kopie (London city/Yamaha pacifica) en een roland cube. En dan lekker bluesen..:zz:

MattellicA
3 februari 2008, 00:40
dan is hij wel wat meer dan 200 euries kwijt denk ik :dontgeti:

Kaïn
3 februari 2008, 00:43
dan is hij wel wat meer dan 200 euries kwijt denk ik :dontgeti:
Ja maar hij legt niet na 3 maanden z'n gitaar weg omdat hij denkt,"god wat een onmogelijk bespeelbaar instrument is die gitaar zeg" terwijl dat vooral ligt aan de kwaliteit van zijn instrument...

Kakihara
3 februari 2008, 10:38
Ik heb laatst voor de grap eens een Stagg bespeeld en ik moet zeggen dat het bijlange niet zo slecht speelt als hier soms wel beweerd wordt. De klank stond me echter niet aan en de afwerking vond ik ook maar zus en zo, maar ik was toch aangenaam verrast door de Stagg.
Bon, misschien is het ook een idee om op marktplaats of gitaarmarkt of weet ik waar nog allemaal, op zoek te gaan naar een Samick semihollow ? Die schijnen heel veel waar voor hun geld te zijn en gaan ook rond de €200 tweedehands.

Nevaratoiel
3 februari 2008, 13:48
Ik oefen vaak genoeg met mijn Electrische gitaar accoordjes zonder versterker. Als het gewoon een beetje stil is hoor je prima. Dan zou een semi-accoustische gitaar beter moeten klinken.

ThOomii
3 februari 2008, 19:23
Ik ben het ook wel met kain eens dat je beter iets meer kan uitgeven en wat beter materiaal kan kopen dan minder kwalitatieve spullen te kopen, voor een prikkie.

ik wilde eerst ook echt maar 200 euro uitgeven voor een gitaar. maar kwam er eigenlijk achter dat je daar niet echt iets goeds voor kan kopen...

en je hebt pas echt spijt als je iets koopt waar je later spijt van hebt.

Ik heb nu ook eerst alleen een gitaar gekocht. En volgende maand komt de cube60 er aan.

maar zo'n strat london city is zeker een goede gitaar voor zijn prijsklasse...

CrudeSapphire
3 februari 2008, 20:40
Ja maar hij legt niet na 3 maanden z'n gitaar weg omdat hij denkt,"god wat een onmogelijk bespeelbaar instrument is die gitaar zeg" terwijl dat vooral ligt aan de kwaliteit van zijn instrument...
/ second

Moet geen geld gaan ''wegsmijten'' hé ;)