PDA

View Full Version : gibson serie nummer



bamse
2 februari 2008, 21:02
goede dag,

kan iemand mij uitleggen wat deze nummers inhouden op mijn gibson les paul classic

ik heb deze in 2001 gekocht bij dijkman in amsterdam maar wilde het productie jaar achter halen maar begreep er niks van

achterop staan deze nummers:

6 10 38

Mr.Fingers
2 februari 2008, 21:09
Vind niets op gitaar-dater sites...

Misschien eens een foto'tje van de achterkant van de headstock, of zeg ALLES wat eropstaat, ook de letters enzo!

bamse
2 februari 2008, 21:32
dit is het enige wat erop staat

dano
2 februari 2008, 21:35
die classic dingen hebben toch zo'n nep serienummer? In de zin van dat als je het opzoekt dat hij uit 1960 komt?

Agent_Smith
2 februari 2008, 21:48
1996 Classic

Agent_Smith
2 februari 2008, 21:51
die classic dingen hebben toch zo'n nep serienummer? In de zin van dat als je het opzoekt dat hij uit 1960 komt?

Nee, die hebben geen nep-serienummer, alleen een ander serienummer. En wel: y xxxx (tot 2000) en yy xxxx (vanaf 2000) waarbij y(y) het bouwjaar is.

Jamie_E
4 februari 2008, 21:33
Dit is wel een handige site voor Gibson serial nummers, zo heb ik mijn serie nummer eens opgezocht (LP studio) bouwjaar 28 Aug, 2002 en geproduceerd in de Kalamazoo fabriek (wat volgens een gitaarwinkel/reparatie medewerker niet klopte, de Studio's en Juniors schijnen stiekum in 't Verre Oosten gemaakt te zijn... :???: )

http://www.gibson.com/en%2Dus/Support/SerialNumberSearch/

Rormo
5 februari 2008, 00:02
Nee, die hebben geen nep-serienummer, alleen een ander serienummer. En wel: y xxxx (tot 2000) en yy xxxx (vanaf 2000) waarbij y(y) het bouwjaar is.

correct. Komt dus uit '96.

Orpheo
5 februari 2008, 00:10
Dit is wel een handige site voor Gibson serial nummers, zo heb ik mijn serie nummer eens opgezocht (LP studio) bouwjaar 28 Aug, 2002 en geproduceerd in de Kalamazoo fabriek (wat volgens een gitaarwinkel/reparatie medewerker niet klopte, de Studio's en Juniors schijnen stiekum in 't Verre Oosten gemaakt te zijn... :???: )

http://www.gibson.com/en%2Dus/Support/SerialNumberSearch/

nee, dat is niet waar. ze zijn gewoon in de USA gemaakt. dat moet van de amerikaanse wet: als er made in usa op staat, moet het ook echt in de USA gemaakt zijn voor echt een groot percentage. waarschijnlijk zijn bruggen, tuners, topkammetjes en dergelijk grut wel in het oosten gemaakt, maar dat mag nog. Het grote werk is in de USA gedaan.

En kalamazoo? lijkt me stug :) ze zitten daar sinds 1985 al niet meer, en sinds 1981 of 1982, weet ik effe niet meer, zitten ze met les pauls (!) in nashville...

Jamie_E
5 februari 2008, 14:06
nee, dat is niet waar. ze zijn gewoon in de USA gemaakt.

Okee, gelukkig maar anders had ik hem gelijk weggegooid :) :p


En kalamazoo? lijkt me stug :) ze zitten daar sinds 1985 al niet meer, en sinds 1981 of 1982, weet ik effe niet meer, zitten ze met les pauls (!) in nashville...

Ja klopt, het staat een beetje raar op die site... Dus t is gewoon nummer 480 van die dag... Best knap dat ze (op zn minst) 480 van die jammerplanken op 1 dag kunnen maken.

Orpheo
5 februari 2008, 14:17
Okee, gelukkig maar anders had ik hem gelijk weggegooid :) :p



Ja klopt, het staat een beetje raar op die site... Dus t is gewoon nummer 480 van die dag... Best knap dat ze (op zn minst) 480 van die jammerplanken op 1 dag kunnen maken.

wat is het hele serienummer? wellicht kan ik er wel wat mee. vaak zijn sites nogal dom :P

Jamie_E
5 februari 2008, 14:19
wat is het hele serienummer? wellicht kan ik er wel wat mee. vaak zijn sites nogal dom :P

XXXXXXXX

LP Studio

Orpheo
5 februari 2008, 14:36
xxxxxxx

LP Studio

je hebt PM. effe klikken op 'gebruikers cp' en dan zie je 't vanzelf.


edit: je had gelijk jamie :D

jplm
5 februari 2008, 14:41
ik heb deze in 2001 gekocht bij dijkman in amsterdam maar wilde het productie jaar achter halen

achterop staan deze nummers: 6 10 38

Lijkt mij nogal makkelijk: je gitaar is gemaakt op 6 oktober 1938 :seriousf:.

Groet, Jan.