PDA

View Full Version : Nieuwe buizen voor Sovtek Mig 50H



Jimwoud
2 februari 2008, 17:14
Ik wil nieuwe voor en eindbuizen in m'n Sovtek hebben. Het is niet zo'n bekende amp maar wordt veel vergeleken met Fender Bassman, Marshall JTM45 en JCM800 on steroids(vanwege de bak gain die in de Sovtek zit)

Heb nu EH in de preamp zitten, maar vind deze te geknepen met hogere gain instellingen. Zit te denken aan Tung Sol, lees er namelijk veel goede dingen over.

In eindtrap zitten nu Groove tubes 6L6'en, weet alleen niet hoe oud ze zijn en of ze goed gebiast zijn. Vind ook dat de amp erg bassig is en vind het hoog niet al te mooi als er teveel van ingedraaid wordt. Zit te denken aan:
-Tung Sol 6L6
-Tung Sol 6L6 STR(weet niet wat het verschil is met de gewone)
-Svetlana 6L6GC

Weet iemand of ik van deze combi gelukkig ga worden, of andere adviezen zijn ook welkom.

Ik speel voornamelijk rock en metal met een epi LP, maar wil ook een goed clean eruit krijgen.

Iceman
2 februari 2008, 18:28
EL34 buizen er in. Wel laten biassen.
Door de EL34 buizen wordt je hoog wat natuurlijker, wat minder krasserig. Ook meer mid waardoor je laag minder hinderlijk wordt.

Jimwoud
2 februari 2008, 18:47
EL34 buizen er in. Wel laten biassen.
Door de EL34 buizen wordt je hoog wat natuurlijker, wat minder krasserig. Ook meer mid waardoor je laag minder hinderlijk wordt.
Moet er waarschijnlijk ook wat gemod worden, maar zal het in gedachten houden. Tenx

Sarco
2 februari 2008, 19:38
Zo'n mod kost normaal niet veel hoor.

EDIT: Ik heb eens gezocht naar m'n rekening van toen ik m'n JCM 900 van 5881 naar EL34 heb laten ombouwen. Het was amper 30 euro, valt goed mee he :)

dr.distortion
2 februari 2008, 23:05
Ik had ook EH in de peamp van mijn valveking zitten, en ik herken je mening over te geknepen sound, Jim! Nadat ik de buizen in de preamp vervangen had, kreeg ik er een heel open soundje terug!! Dus met preamp buizen spelen kan heel leuk zijn :D