PDA

View Full Version : Biostein (metal zonder inhoud)



wille525
2 februari 2008, 12:15
Graag commentaar op mijn mp3-tje. Voor de afwisseling eens geen (!) POD X3 gebruikt voor de gitaren, maar een SM58 voor mijn Peavey Valveking geplaatst.
De drums, bas, gitaar en zang heb ik redelijk spontaan ingezongen en ingespeeld.

Ik heb extra veel bas ingegooid. Meer dan je in een gemiddelde mix hoor.

Link:

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=705753&songID=6231252

glennshred
2 februari 2008, 13:25
Ik vind de bassverhouding perfect zo, dit is het soort balans (mix-richting)
dat ik zoek.. een prachtig nummer zo van de drum tot de bass, en de
gitaar klinkt goed met de combinatie SM58 en de Peavey Valveking..

Je stem klinkt goed en jij kan in de muziek ook veel genres waarderen al
is het reaggae of dance..

prachtug zo, houe zoo... :blast:

bass blom
2 februari 2008, 13:59
vet hoor!

ik mis de kick wat
en de snare vind ik iets te aanwezig

ExRxIxC
2 februari 2008, 17:00
Damn, wat klinkt dat lekker zeg

JvD.
2 februari 2008, 17:40
heel vet ja, misschien nog even kijken naar hoe de kickdrum in de mix zit, tenopzichte van je basgitaar ?

wille525
2 februari 2008, 17:51
heel vet ja, misschien nog even kijken naar hoe de kickdrum in de mix zit, tenopzichte van je basgitaar ?


Thanx!!! Klopt, die kick heeft teveel hoog. Dat zal ik binnenkort even aanpassen.

JvD.
2 februari 2008, 18:15
Thanx!!! Klopt, die kick heeft teveel hoog. Dat zal ik binnenkort even aanpassen.
naja, te veel hoog? de kracht van de kick zit in het zelfde gebied als de bas van je bassgitaar en gitaar, dus drukken ze elkaar weg. dit vind ik altijd vrij lastig op te lossen.

Luke-wannabe
2 februari 2008, 19:29
Hej klinkt cool man! Zang ook erg aannemelijk!

The Mess
2 februari 2008, 19:58
Lekker gitaargeluid man! Hoe heb je dat zo gekregen?

wille525
2 februari 2008, 22:36
Lekker gitaargeluid man! Hoe heb je dat zo gekregen?

Normaal speel ik alles in met mijn POD X3 (voorheen XT). Voor de afwisseling heb ik gewoon een SM58-mic geplaatst voor mijn Peavey Valveking. Ik was best aangenaam verrast door de opname-kwaliteit. Helemaal als je bedenkt dat het volume van deze buizenversterker op standje 1,5 stond i.v.m. de buren (op een schaal van 1-10). In een echte oefenruimte of studio zou komt deze buizenversterker pas echt tot leven.

Luke-wannabe
3 februari 2008, 13:20
Klinkt ook best strak die amp! Helemaal geen Mesa nodig joh!

The Mess
3 februari 2008, 21:37
Normaal speel ik alles in met mijn POD X3 (voorheen XT). Voor de afwisseling heb ik gewoon een SM58-mic geplaatst voor mijn Peavey Valveking. Ik was best aangenaam verrast door de opname-kwaliteit. Helemaal als je bedenkt dat het volume van deze buizenversterker op standje 1,5 stond i.v.m. de buren (op een schaal van 1-10). In een echte oefenruimte of studio zou komt deze buizenversterker pas echt tot leven.

Alleen een gitaar en de valveking? (Welke gitaar?)

wille525
4 februari 2008, 10:40
* De gitaar die ik hiervoor heb gebruikt is een Ibanez SZ320 met de originele pickups (250 euro 2e hands via marktplaats). Uit principe speel ik altijd op goed(!!)kope gitaren.

* De bas (een Squier P-bass met SD-pickups) is opgenomen d.m.v. een POD X3.

* De drums heb ik gedaan via XLN Addictive Drums. Als nieuwe plugin ben ik momenteel de Toontrack Superior 2.0 aan het overwegen, want die klinkt voor metal nog veel beter volgens mij, alleen is het wel een heel zwaar pakket (oa 55 gb aan samples!!)

* Geluidskaart: een Line6 Toneport UX2. Via deze toneport heb ik ook oa zang opgenomen d.m.v. een sm58-mic). Volgende keer zal ik het waarschijnlijk inzingen via een condensator mic, maar ivm tijdnood heb ik dit gedaan via een dynamische mic.

The Mess
4 februari 2008, 16:09
* De gitaar die ik hiervoor heb gebruikt is een Ibanez SZ320 met de originele pickups (250 euro 2e hands via marktplaats). Uit principe speel ik altijd op goed(!!)kope gitaren.

* De bas (een Squier P-bass met SD-pickups) is opgenomen d.m.v. een POD X3.

* De drums heb ik gedaan via XLN Addictive Drums. Als nieuwe plugin ben ik momenteel de Toontrack Superior 2.0 aan het overwegen, want die klinkt voor metal nog veel beter volgens mij, alleen is het wel een heel zwaar pakket (oa 55 gb aan samples!!)

* Geluidskaart: een Line6 Toneport UX2. Via deze toneport heb ik ook oa zang opgenomen d.m.v. een sm58-mic). Volgende keer zal ik het waarschijnlijk inzingen via een condensator mic, maar ivm tijdnood heb ik dit gedaan via een dynamische mic.

Thx! Idd, goedkope gitaren for president :)

Wiellem
4 februari 2008, 16:36
Vet nummer :blast:

Dribbel_
4 februari 2008, 16:46
Klinkt vet zo !
Wel goed om te horen dat dat werkt want we gaan binnekort ook wat opnemen, tot nu toe hebben we het gedaan met software van de toneport maar gaan het nu ook proberen met mic, ook voor de valveking. Dus ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Hoe heb je de mic geplaatst eigenlijk want daar heb ik totaal geen verstand van. Dicht op de speaker of ver af, juist in het centrum ervan of beetje aan de zijkant enz ?

wille525
4 februari 2008, 16:54
Klinkt vet zo !
Wel goed om te horen dat dat werkt want we gaan binnekort ook wat opnemen, tot nu toe hebben we het gedaan met software van de toneport maar gaan het nu ook proberen met mic, ook voor de valveking. Dus ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Hoe heb je de mic geplaatst eigenlijk want daar heb ik totaal geen verstand van. Dicht op de speaker of ver af, juist in het centrum ervan of beetje aan de zijkant enz ?

Da's natuurlijk afhankelijk welke sound je wilt hebben. Ik kies er zelf voor om de microfoon met de kop recht op één van de speakers te plaatsen. "On-axis" heet dat geloof ik...

Ik ben trouwens heel tevreden over die Valveking. Ik heb in het verleden al heel wat veel duurdere buizenversterkers gehad (JCM800, JCM2000, JTM, Fender Blues de Ville etc), maar die Valveking is zo ongeveer het beste wat me overkomen is. Hij is zeer goedkoop (500 euro), veelzijdig en klinkt ook op laag volume erg lekker.

Dribbel_
4 februari 2008, 17:08
Da's natuurlijk afhankelijk welke sound je wilt hebben. Ik kies er zelf voor om de microfoon met de kop recht op één van de speakers te plaatsen. "On-axis" heet dat geloof ik...

Ik ben trouwens heel tevreden over die Valveking. Ik heb in het verleden al heel wat veel duurdere buizenversterkers gehad (JCM800, JCM2000, JTM, Fender Blues de Ville etc), maar die Valveking is zo ongeveer het beste wat me overkomen is. Hij is zeer goedkoop (500 euro), veelzijdig en klinkt ook op laag volume erg lekker.

Ja precies ben er ook echt supertevreden over :satisfie: Maar dan gaan we gewoon een beetje kloten wat het beste klinkt :P