PDA

View Full Version : Advies gevraagd: semi-acoustisch rond 800 Euro



zeppo
1 februari 2008, 23:21
- Deze vraag vanmiddag hier in het forum geplaatst: hij werd snel daarna (per ongeluk zullen we maar zeggen) verplaatst naar de akoestische forum. Ik heb meteen gevraagd om 'm terug te plaatsen, maar dat gaat klaarblijkelijk niet lukken, dus hier poging #2 -

Ter inleiding:
Enige tijd geleden heb ik (kort) twee Aria semi-acoustische gitaren gehad: een TA-60 en TA-61 (met varitone).
Omdat deze twee gitaren het toch net niet waren, heb ik ze uiteindelijk weer verkocht, maar het GAS voor zo'n gitaar blijft toch knagen. Allemaal solidbodies is wel leuk, maar af en toe wil je je toch even B.B. King wanen..
Bovendien wil ik ook kunnen patsen in 'het gote semi...' topic

Op zoek dus naar een nieuwe gebruikte semi, een 335 model zeg maar.
Ik heb het vermoeden dat 800 euro een beetje moeilijke prijsklasse is qua tweedehands: het overgrote deel semi wat te koop wordt aangeboden is van Ibanez en Epiphone, en die liggen tweedehands beduidend daaronder. En Gibson is weer, eh, net iets duurder.

De prijs van 800 Euro heb ik in mijn hoofd omdat ik deze gitaar door ruil wil gaan verkrijgen: +1 = -1 zullen wel maar zeggen.

Suggesties waarnaar ik op zoek moet zijn welkom.

- Interessant: waar in E.G. de mensen rollebollend met merken, types en specs op de proppen komen (althans, dat hoop ik), ontstond in A.G. een discussie over de correcte naamgeving van de semi-akoestische gitaar ;-)

Pepe
1 februari 2008, 23:48
Als je de gitaar 1 op 1 wil ruilen dan wordt het een lastig verhaal natuurlijk maar goed,

semi's die kwa constructie boven de Epi lijn liggen zijn de Ibanez artist tussen '79 en '86 en dan de AS modellen, vooral de AS50 zie ik nog wel een voorbij komen voor onder de 800 euro. De setneck Ibanez Gibson copieen zijn ook uitstekend maar doen beduidend meer, de Koreaanse Artstar's zijn niet slecht maar halen toch het japanse niveau niet.

Daarnaast zijn de Tokai's en Greco's een goeie keus maar die moet je zelf halen uit Japan dus dat is geen optie dan.

De Gibson 333 werd verkocht voor 1200 euro, je zou denken dat de 2e hands prijs rond de 800 zou liggen maar nou zie ik een 2e hands exemplaar bij de Plug al schaamteloos 1700 doen....

Echt veel meer keus kan ik zo niet bedenken.

zeppo
1 februari 2008, 23:55
dank. Ik denk dat bijbetalen van de een of de ander de zaak wel een heel stuk flexibeler maakt, dus laat ik dat ook maar even zeggen.