PDA

View Full Version : Wat is mooier?



macwilliams
1 februari 2008, 22:31
Ik heb mijn oude BC Rich van haar mintgroene lak ontdaan en nu lijkt het mij mooi om het een en ander te vervangen zoals bij voorbeeld de tremolo. Nu zit er een zwarte pisbakkenstaal freud roos op met roest accenten. Maar dit is dus niet mooi meer en behalve dat is de kwaliteit .... ehm zeg maar er nooit geweest. Nu bleek er onder de groene lak een transparante lak te zitten die ik inmiddels gedeeltelijk gepolijst heb.(nog geen foto's van genomen)

Moet ik nou goudkleurige of chroom hardware opzetten?

En de elementen wil ik ook vervangen en nu lijken mij van die creme kleurige dimarzio's wel wat.

Het brugelement dat er nu inzit is een Dimarzio mega drive het geluid ben ik erg tevreden over zelfs na 20 jaar nog. Ik hoop dat die creme kleurige een soortgelijke geluid geven??


Foto voor:

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/vroeger.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/vroeger2.jpg


En na de behandeling:

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/geschuurd.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/geschuurd2.jpg

Vonk
1 februari 2008, 22:37
Ik zou even afwachten met kiezen tot je weet welke kleur de gitaar uiteindelijk gaat krijgen. Of blijft het naturel? Dan moet je meer je best doen om hem perfect te krijgen, hoewel het hout er wel mooi uitziet. Zwart met naturel gaat het mooiste vind ik.

Geoffrey
1 februari 2008, 22:38
zwart met een gouden schijn..?!
dan heb je twee in één.. :dance:

macwilliams
1 februari 2008, 22:39
Hij blijft dus blank (sorry)

macwilliams
1 februari 2008, 22:40
zwart met een gouden schijn..?!
dan heb je twee in één.. :dance:


Deze vat ik niet?

Vonk
1 februari 2008, 22:40
Hij blijft dus blank (sorry)

Dan stem ik voor zwart. Makkelijke keus, maar je kan er gewoon niet mee de mist in gaan. En het is ook niet echt een gitaartje om te gaan pimpen met goud.

Kaboemba
1 februari 2008, 23:06
Sorry maar zie ik niet gewoon een mooi stukkie hout (het hout niet de vorm) p de foto's. Dan ga je dat toch niet verstoppen onder een laag verf, een als het dan toch verf is zorg dan dat het transparant is zodat je de nerven er nog mooi doorheen ziet.

macwilliams
1 februari 2008, 23:19
De lak is inmiddels gedeeltelijk gepolijst en de nerven komen daardoor mooi uit. Over de vorm valt niet te twisten dat is een kwestie van smaak, in dit geval mijn smaak. Mijn vraag was of een goudkleurige speedloader trem misschien mooi zou zijn in combinatie met creme kleurige elementen? Of chroom?

suggesties zijn welkom

almarvk
2 februari 2008, 00:22
Gewoon zwart laten. Chroom is wel mooi, maar ik heb de ervaring dat het er snel vanaf is.

Die BC Rich blijft er asymmetrisch op mij overkomen. Alsof het niet natuurlijk is. Vooral de headstock en hoe de snaren lopen erg onnatuurlijk eruit zien. Lijkt mij niet, ondanks de toplocks, in het voordeel van de stemvastheid.

.john.s
2 februari 2008, 09:24
ik ga voor chroom, dan springen ze er niet zo uit (kwa kleur) als je snapt wat ik bedoel :p

macwilliams
2 februari 2008, 10:15
Gewoon zwart laten. Chroom is wel mooi, maar ik heb de ervaring dat het er snel vanaf is.

Die BC Rich blijft er asymmetrisch op mij overkomen. Alsof het niet natuurlijk is. Vooral de headstock en hoe de snaren lopen erg onnatuurlijk eruit zien. Lijkt mij niet, ondanks de toplocks, in het voordeel van de stemvastheid.

De stemvastheid was juist iets wat me opviel bij deze el-cheapo bitch Rich. Ondanks die Rose ripp-off. Ik dacht zelf dat het misschien mooier was om de combinatie goud met creme omdat dit dan niet zo van de gitaar afspringt en zwart weer wel. Het is natuurlijk een kwestie van smaak. Maar ik heb zo het idee dat wanneer ik zwart ga gebruiken het beter is om de gitaar ook een donkere kleur te geven.





ik ga voor chroom, dan springen ze er niet zo uit (kwa kleur) als je snapt wat ik bedoel :p


Yep ik snap wat je bedoelt het is de zelfde beredenering die ik heb.

Geoffrey
2 februari 2008, 10:34
Deze vat ik niet?

Ik had het over de body zelf..
zwart met een gouden schijn.

Maar van hardware zou ik voor chroom gaan.. alhoewel goud misschien niet zou misstaan samen met die crème-kleurige d'imarzio's.

stefke_m
2 februari 2008, 23:12
Wat mij enorm cool lijkt voor deze gitaar is witte body met zwarte elementen...

macwilliams
3 februari 2008, 00:46
Wat mij enorm cool lijkt voor deze gitaar is witte body met zwarte elementen...
Hmmm, dat wordt mij te glam rock eigenlijk, te motley crew zeg maar. Daar probeerde ik juist van af te komen door hem van dat groene te strippen. Het is wel cool hoor maar begrijp me goed wanneer ik zeg dat het niets voor mij is. :p

Gothra
11 februari 2008, 17:43
Ik de gitaar zwart gemaakt en dan de hardware chroom :D

Braindead
11 februari 2008, 22:48
Ik vond die originele kleur hem wel vet staan.

Wit lijkt me ook erg vet, ook al wil je dat niet.:-)

Giels
11 februari 2008, 23:10
Ik zou gewoon wat foto's nemen en op de PC inkleuren, dat doe ik altijd als ik geen idee meer heb over kleurtjes van wat dan ook.