PDA

View Full Version : akkoorden brij



thekid
1 februari 2008, 20:13
hay

Als ik op mijn crunch kanaal wat akkoorden achtereen speel is dit een brij van akkoorden wat is hier de oorzaak van

RoelTM
1 februari 2008, 20:15
de crunch... ;)

niet echt geschikt om akkoorden te spelen op die manier.
misschien kun je proberen om de snaren keel kort ff te dempen voor je een nieuw akkoord speelt. zo hoor je beter het verschil tussen de akkoorden.
dus een hele korte rust voor het volgende akkoord

nevyn292
1 februari 2008, 20:17
je sound verzuipt gewoon, gain ietsje terugdraaien of van het brugelement afgaan :cheerup:


en geen hele akkoorden spelen maar het liefst powerchords :dance:


en je volume terugdraaien doet ook wonderen :noob:

Rubster
1 februari 2008, 20:37
Ik denk dat het met name te maken heeft met de afstelling van je versterker. Heel veel bas en gain kan er voor zorgen dat een dikke brei wordt.
Ik vind dat ook dat de tip om van je brugelement af te gaan een slechte tip, aangezien dat element de meeste treble van de gitaar heeft. Ik vind akkoorden met distortion op het brugelement een stuk beter doorkomen dan op een neckelement.

Als ik vragen mag: Wat voor gitaar en versterker heb je en hoe stel je de EQ af?

DeiDRagonas
1 februari 2008, 20:48
hay

Als ik op mijn crunch kanaal wat akkoorden achtereen speel is dit een brij van akkoorden wat is hier de oorzaak van

Dit kan echt duizend-en-een oorzaken hebben. Met zo weinig info vind ik t al heel wat dat er uberhaubt nog drie mensen gereageerd hebben. Echter t blijft wel heel erg gokken zo natuurlijk...

Iets meer info?

Roy.

Eko
1 februari 2008, 20:51
Prachtige manier om een brij te maken is ook nog je reverb te gebruiken. Die twee samen is de manier.
Inderdaad kun je het meeste voorkomen door een gedeelte te muten. Tussen de accoorden heel even de handpalm op de brug laten neerkomen. Daarmee demp je het reeds klinkende accoord even af. Dan kan het nieuwe accoord er weer vers tegen aan.
Bij een hoop versterkers wil de reverb er ook nog aan bijdragen dat er vervorming optreed.

Luke-wannabe
1 februari 2008, 21:19
Met crunch accoorden spelen gaat priman hoor..! Ik doe niet anders!

H.G. Kaufman
1 februari 2008, 22:03
Je kunt niet verwachten dat je subtiele open akkoorden ook subtiel klinken met een hoop gain eroverheen.
Een tip: Palm mutes 4 evah :blast:

oftewel de tip van eko, zonder die handpalm van je brug af te halen.

Orpheo
1 februari 2008, 22:15
grappig, soms vind ik 't juist fijn om een brij te hebben als sound. lang leve reverb+gain+veel bass en presence dicht en tone ook dicht. mot je wel een 2e (soortgelijk) kanaal hebben om in een keer terug te schakelen naar strak (of heel snel je ampsettings kunnen veranderen omdat het 'zompige' via een pedaal gaat).

.john.s
1 februari 2008, 22:18
als ik een paar accoorden speel met wat gain eroverheen hoor ik nog wel het verschil omdat ik er zo dicht bij de versterker sta of zit maar als je wat verder afsta hoor ik het verschil niet meer dan is het gewoon een lange gain sound. afdempen is daarvoor wel een hele goede tip, bijv. bij highway to hell van AC/DC dempen ze bij de intro ook veel af en je hoort het verschil toch goed vind ik.

thekid
1 februari 2008, 22:24
ik gebruik een marshall tsl 601 met gibson lp faded. weinig gain maar ik ben niet zo goe din het afstellen van een versterker dat zal ook wel de oorzaak zijn dat het allemaal niet goed klinkt.

H.G. Kaufman
1 februari 2008, 22:43
Ik denk ook niet dat je er echt goed in kunt zijn. Je moet alleen weten wat je mooi vindt en dat merk je vanzelf als je na een hoop geklooi net die instellingen vindt waar je al lang naar op zoek was.

Mitch
1 februari 2008, 22:43
Met zo weinig info vind ik t al heel wat dat er uberhaubt nog drie mensen gereageerd hebben.
Nee hoor, dat is hier aan de orde van de dag :D

kid, probeer eens wat minder bas en wat meer mid en presence in te draaien.