PDA

View Full Version : Speakers 10 inch , aanraders?



Kaboemba
1 februari 2008, 20:08
Net een andere versterker gekocht, green audio fireball.
Heb al een trace elliot blx130 met 15 inch speaker en zocht iets vergelijkbaars maar dan wat strakker, dat werd uds de GA.

De versterker was in wat mindere staat en de speakers waren niet aangesloten en dus op dat moment niet te testen. Getest over een nemesis 2x10 kast en dat klonk super.
Nu heb ik de kast open gemaakt en er zitten twee eminence em10 speakers in, wat volgens mij geen basspeakers zijn maar bas HIFI speakers.
Moet ze nog testen maar ik verwacht er niet heel veel van en bovendien zijn ze 75 watt terwijl de versterker 200 watt is.

Kortom er moeten anderen in, wat zijn aanraders als je een strak niet te wollig geluid wilt maar wel diep ?

Beste meneer de Moderator, ja deze kan ook in versterkers maar ik heb het idee dat bassisten nogal in het basgitaren deel blijven, als ik het fout heb zeg het gerust.

AntY
2 februari 2008, 13:53
mevrouw de moderator he ;)

zoals ik al zei, die trace is toch echt 10" de mijne iig wel

ik heb de lengte van de sleuf nog even opgemeten, dat is 28 cm = 11 inch en dan moet er nog wat vanaf... 10" dus. als jij toch een 15" blx hebt hoor ik dat graag :)

Kaboemba
2 februari 2008, 17:40
Tis Bass Bitch toch, tja dan stel ik me een manwijf voor.
Ik gaat binnenkort is kijken wat er in zit, niet dat het veel uitmaakt de fireball lijkt het geluid te heben wat ik zoek dus de trace gaat er waarschijnlijk uit.

AntY
2 februari 2008, 18:57
je kan ook de gp7sm over die nemesis dingen gooien :) handig, losse speakeraansluiting op een combo :P

Kaboemba
2 februari 2008, 21:21
Dat is waar ik kan is even wat dingen testen.
Green audio over de trace speaker, trace over de eminence speakers.

B-bass
7 februari 2008, 12:10
ik kan je swr speakers/of natuurlijk eden. zelf speel ik over een 2x10 nemesis kast en een 4x10 nemesis kast. altijd goed kan niet fout gaan

Kaboemba
7 februari 2008, 19:46
He Anty, je hebt helemaal gelijk het is 10 inch.