PDA

View Full Version : Welke versterker (combo)



mr-02
1 februari 2008, 19:48
Hallo

Ik ben aan het rondkijken voor een versterkertje (combo)
maar 't is nog niet voor derict 'k moet nog beginnen sparen enzo.
Maar ik weet niet juist hoe/waar ik moet zoeken misschien kunnen jullie me wat helpen.

Dit had ik in gedachten :
- Minstens 50Watt
- Een deftige versterk
- Met overdrive ed.
- Eventueel full tube (als da in m'n budget past liefst wel)
- Te gebruiken voor: Blues/rock/hardrock/pop
- Maximum €500

Ik heb al wat zitten kijken en de "Vox - AD50VT-XL" staat mij wel aan en past goed in m'n budget, hij is wel niet fulltube ...
En ik heb ook al de "Peavey - ValveKing 112 Combo" tegengekomen, ook wel mooi, weten jullie wat van deze modelen?

Ik sta open voor suggesties/voorstellen

Mvg
Florian

jonesd
1 februari 2008, 20:05
Hij is geen 50 watt maar je kan misschien eens kijken naar de vox ac15. Die moet volgens mij tweedehands wel voor 500 EUR te vinden zijn en is geschikt voor alle stijlen die opnoemt.

Verkijk je ook niet op die 15 watt, hij is echt luid genoeg om te repeteren en mee op te treden...

ben vanhoof
1 februari 2008, 20:42
Voordat je over wattages spreekt, test eerst eens een buizenamp van 50 watt. Zet je die op 4/5 dan scheuren je trommelvliezen!! Mijn 100 watt buizenamp gaat nooit over de helft, zeker niet bij highgain gitaarmuziek...
Staar je dus niet blind op wattages, buizenamps die te stil zijn om in een band te gebruiken bestaan bijna niet, dan moet je al echt eentje van 5 of 10 watt hebben.

Rubster
1 februari 2008, 20:44
Goede optie is wellicht een Mesa Boogie caliber of studio amp. Heb ooit een Caliber .50 + gehad (dus met EQ). Gekocht voor €475,-. Voldoet overigens ook prima aan de beschrijving die je geeft

mr-02
1 februari 2008, 21:24
Ik wil liefst wel een nieuwe ...
bedankt voor de antwoorden tot zover

en wat zeggen jullie van de "Vox - AD50VT-XL" en de "Peavey - ValveKing 112 Combo" ?

@Rubster
Over die mesa boogies vind ik niks op hun site en ook nie bij online shops ed :???:

ColourofFire
1 februari 2008, 21:26
Ik wil liefst wel een nieuwe ...
bedankt voor de antwoorden tot zover

@Rubster
Over die mesa boogies vind ik niks op hun site en ook nie bij online shops ed :???:

Voor zo'n budget kun je beter 2e hands kijken... 2e hands is er best veel gaafs te vinden voor 500 euro, Engl thunders, Mesa's, misschien een JCM800/900 combo

mr-02
1 februari 2008, 21:31
en STEL dat ik een liever een nieuwe heb ?
De versterker moet ook niet overdreven zijn.
Het is maar voor thuisgebruik en eventueel later misschien voor samen te spelen met meerderen ofzo...

JeroenSchaaf
1 februari 2008, 21:33
Goede optie is wellicht een Mesa Boogie caliber of studio amp. Heb ooit een Caliber .50 + gehad (dus met EQ). Gekocht voor €475,-. Voldoet overigens ook prima aan de beschrijving die je geeft

Amen voor Rubster! ik heb er net een sinds 2 dagen! en dat klinkt ontzettend goed voor dat geld!

Rubster
1 februari 2008, 22:31
@Rubster
Over die mesa boogies vind ik niks op hun site en ook nie bij online shops ed :???:

Dat kan kloppen, want ze worden geloof ik niet meer gemaakt. Dus mocht je hier voor gaan, wordt het een tweedehandse amp.
Zoals joene aangeeft klinkt de caliber gewoon goed voor zijn geld, zo heb ik hem ook altijd ervaren.

De search functie zal je ongetwijfeld een hoop informatie geven over deze amp!

ErikE
1 februari 2008, 22:38
Ik zou voor een ValveKing gaan. Prima voor thuis, en als je eenmaal met een band speelt wil je uiteindelijk toch buizen hebben ipv. plastic...

Spitfire
1 februari 2008, 23:01
Heb je enig idee hoe hard 50watt buizen gaat? Ik heb een 30 watt buizen combo en die komt op mijn slaapkamer niet voorbij standje 0,5. Geef ik dan ook maar een mini-tikje tegen de volumeknop en hij gaat te hard.

paulusdeBKB
1 februari 2008, 23:34
Zo lang je nog alleen op je kamertje gitaar speelt, zou ik nog ff geen buizenamp kopen en een beetje doorsparen. Voor 500 euro nieuw is de keuze beperkt (al zijn er ook voor dat bedrag mooie dingen te vinden), tweedehands kun je dan al echt een betere amp kopen.

crapton
1 februari 2008, 23:41
Peavey Bandit - 80W goed geluid, degelijk, pedaaltjes ervoor prima voor thuis. Ook voor band te gebruiken, gaat hard. Niet duur, zeker 2e hands. En een Line6 Spider III ook best leuk, er zijn erbij die retehard gaan voor weinig geld, daarbij ook in de slaapkamer te gebruiken dmv modeling.

ColourofFire
2 februari 2008, 00:03
en STEL dat ik een liever een nieuwe heb ?
De versterker moet ook niet overdreven zijn.
Het is maar voor thuisgebruik en eventueel later misschien voor samen te spelen met meerderen ofzo...

Het gaat niet om overdreven zijn, meer om waar voor je geld...Als je nieuw wilt kopen zit je aan de valveking en dat soort zooi, terwijl als je tweedehands wilt gaan je toch al richting mesa, engl etc kunt gaan, die nieuw toch bijna voor het dubbele gaan...

mattias
2 februari 2008, 17:54
ik heb een stagg 60 gar (60 watt dus) is ook een zeer goede versterker met een mooi geluid. en een 12 inch speaker die moet het in een band zeker redden. en mij kostte die nieuw 150 euro. was wel een aanbieding maar goed.

mr-02
2 februari 2008, 18:12
bedankt mattias, maar dat is niet wat ik zoek ;)

Voor het moment heb ik deze: "Jim Harley - MJH 30 R"
niet echt vetje dus, daarom dat ik een niewe zoek.

Ik vind de Marshall valvestate 8080 wel vet, zie je regelmatig 2dehands staan en ik vind hem lekker spelen ('k heb er al op gespeeld) hij is wel niet full tube.

mr-02
3 februari 2008, 11:52
Ik heb nog zitten zoeken en ik kwam deze tegen: VOX AD50VT212 (http://www.thomann.de/be/vox_ad50vt212.htm)

Ik heb op de site van vox naar de audio sampels geluisterd en dat is echt wat ik zoek, je kan er vanalles me spelen van genre.
Is wel niet full-tube, maar dat is niet zo erg.
En op het internet (en hier opd it forum) word er veel goeds over gezegt.
en hij is ook betaalbaar €450

oja: en wat is het verschill tussen de "VOX AD50VTXL212" en de "VOX AD50VT212"

Groeten

Flipkoos
3 februari 2008, 12:34
Ik heb nog zitten zoeken en ik kwam deze tegen: VOX AD50VT212 (http://www.thomann.de/be/vox_ad50vt212.htm)

Ik heb op de site van vox naar de audio sampels geluisterd en dat is echt wat ik zoek, je kan er vanalles me spelen van genre.
Is wel niet full-tube, maar dat is niet zo erg.
En op het internet (en hier opd it forum) word er veel goeds over gezegt.
en hij is ook betaalbaar €450

oja: en wat is het verschill tussen de "VOX AD50VTXL212" en de "VOX AD50VT212"

Groeten

Nog één keer:

De AD100VT (50 watt meer....) is in de aanbieding (als ze er nog zijn) bij TONIKA in Groningen.
Slechts 299 euro...van 599 ofzo...

Evil-Payasos
3 februari 2008, 12:39
[Spam-mode: ON]Ik zou voor de VOX ad 50 VT gaan, SIG :sssh: [Spam-mode: OFF]

Nee het is een geweldige versterker! Ik zou even 2e hands kijken, moetje hem voor minder dan 300 eurie kunnen krijgen, en het is werkelijk een heerlijk beest! En hij kan kleine gigs prima aan!

mr-02
3 februari 2008, 12:52
@Evil-Payasos
Ik ben nog aan het sparen :dontgeti:
en 'k ben van belgie ...
toch bedankt ;)

@Flipkoos
Succes met de verkoop :seriousf:
En wat is de reden van verkoop (als ik mag weten)

edit: foutje de namen moeten dus omgekeerd zijn :dontgeti:

Spitfire
3 februari 2008, 14:17
oja: en wat is het verschill tussen de "VOX AD50VTXL212" en de "VOX AD50VT212"
De XL is meer rock/metal-achtig doordat er andere versterker modellen opzitten. De high gain kanalen die op de niet-XL versie zitten vind ik zelf niet zo mooi klinken. De AD series zijn wel een goede keuze, want die hebben én genoeg power voor in een band én een wattage potmeter aan de achterkant waardoor je hem op een lager vermogen kan laten draaien (met een lager volume tot gevolg).

Flipkoos
3 februari 2008, 15:01
@Flipkoos
Succes met de verkoop :seriousf:
En wat is de reden van verkoop (als ik mag weten)

Huh, ik verkoop helemaal niks....
Als dat zo was was ik hier flink aan het spammen.
Tonika is een grote muziekzaak in Groningen en ze hadden een VOX-actie. Waarbij ze dus NIEUWE AD100VT's verkochten voor €299,-. Misschien hebben ze er nog een paar...ik heb er in ieder geval ééntje gehaald.


Ik vraag me dan af waarom men 150 euro meer gaat neerleggen voor 50 watt minder!

Mr.Bluesbreaker
3 februari 2008, 15:19
Shit he, dat zijn echt wel leuke prijzen mits er een beetje behoorlijke switcher bijzit... als ze dr nou een head versie voor hadden voor nog ietsje minder, Benton cabje eronder en gaan met je <400 euro biersmijt-setje:D

mr-02
3 februari 2008, 15:22
Huh, ik verkoop helemaal niks....
Als dat zo was was ik hier flink aan het spammen.
Tonika is een grote muziekzaak in Groningen en ze hadden een VOX-actie. Waarbij ze dus NIEUWE AD100VT's verkochten voor €299,-. Misschien hebben ze er nog een paar...ik heb er in ieder geval ééntje gehaald.


Ik vraag me dan af waarom men 150 euro meer gaat neerleggen voor 50 watt minder!

sorry ik had je naam met een andere persoon verwisseld sorry man ;)

Ik bedoelde eigenlijk waarom Evil-Payasos hem verkocht, maarja