PDA

View Full Version : Guitar Rig 3



Franc
1 februari 2008, 19:17
Ik sta op het punt om Guitar Rig 3 aan te schaffen (software+hardware).
Lijkt me leuk om thuis mee te prutsen, wellicht op het podium en wellicht ook leuk voor mijn klanten als tegenhanger voor de buizenamps die ik bouw :strat:

Zijn er mensen die er al ervaring mee hebben? Is het wat op het podium? Dus met name op hogere volumes? Ik zou dan met name een effectenketen bouwen en daarna gewoon in een echte amp spelen denk ik.

Ben benieuwd (ook of dit een beetje in het juiste forum staat)

Azrael
1 februari 2008, 19:23
Veel te veel gedoe. Leuk voor thuis gebruik. Voor live gewoon lekkere met multi-effecten spelen.
Van guitar rig zelf ben ik op de effecten na totaal niet van gecharmeerd.

lampz
1 februari 2008, 19:30
Over 2 was ik niet echt tevreden, kon meer uit de voeten met Amplitube 2...

Franc
1 februari 2008, 19:32
De software heb ik al, ik heb een trial gedownload. En daar kun je leuke dingen mee doen (inclusief een virtuele controller programmeren).

AutoStatic
2 februari 2008, 09:32
Ik vind het bruikbaar voor thuis en misschien om snel een partijtje op een demo toe te voegen oid. Of het live bruikbaar is durf ik niet te zeggen, zou moeten kunnen met een redelijke laptop met een gestripte XP en verder alléén Guitar Rig erop. Of een Mac natuurlijk.

Franc
2 februari 2008, 09:35
Ja dat laatste heb ik nu toch mijn twfijfels over: loopt dit een beetje op een gemiddelde laptop.

Ik heb gisteravond even via de mic geprobeerd te spelen (had tot nu toe alleen met de sample wavjes wat zitten rommelen) maar de vertraging is erg groot.
En als je de latency terugdraait gaat het vreselijk storen. Onbruikbaar.

De vraag is of dit met de ingebouwde geluidskaart van de controller veel beter zal zijn, anders heb ik er niets aan.

Azrael
2 februari 2008, 10:34
Ja dat laatste heb ik nu toch mijn twfijfels over: loopt dit een beetje op een gemiddelde laptop.

Ik heb gisteravond even via de mic geprobeerd te spelen (had tot nu toe alleen met de sample wavjes wat zitten rommelen) maar de vertraging is erg groot.
En als je de latency terugdraait gaat het vreselijk storen. Onbruikbaar.

De vraag is of dit met de ingebouwde geluidskaart van de controller veel beter zal zijn, anders heb ik er niets aan.

Nou, die vraag kan ik makkelijk beantwoorden. Ja....Dat ligt puur aan de geluidskaart. Nu ga ik ervan uit dat je laptop van de afgelopen 2 jaar is.

Franc
2 februari 2008, 10:36
Dank. Klopt ongeveer, laptop is iets ouder: Pentium M 1.85GHz met 2GB geheugen en XP of een Celeron met dezelfde specs en Vista.

AutoStatic
2 februari 2008, 10:38
Je specs zijn voldoende, je hebt alleen nog een zgn zero-latency kaart nodig. Je zou het ook kunnen proberen met ASIO4ALL (http://www.asio4all.com/). Maar mocht je het live willen gebruiken zou ik toch wel gaan kijken voor een goeie geluidskaart.

Azrael
2 februari 2008, 10:39
Je specs zijn voldoende, je hebt alleen nog een zgn zero-latency kaart nodig. Je zou het ook kunnen proberen met ASIO4ALL (http://www.asio4all.com/).

Nee nee nee, hij koopt hem met de controller.

Franc
2 februari 2008, 10:40
Precies uiteindelijk wil ik de controller hebben, maar mijn trial duurt nog 29 dagen dus ik wil ook wel ff horen wat ie doet met gitaar direkt ingeplugd :)

Ik ga dat ASIO4ALL eens bekijkken, thanks.

Franc
2 februari 2008, 11:18
Thanks voor de tip over ASIO4ALL!!

Dat werkt echt perfect! Nu is er prima mee te spelen.

All krijg je wel een bak ruis kado met zo'n goedkope mic ingang van een laptop :D en singlecoils...

AutoStatic
2 februari 2008, 11:27
Thanks voor de tip over ASIO4ALL!!

Dat werkt echt perfect! Nu is er prima mee te spelen.

All krijg je wel een bak ruis kado met zo'n goedkope mic ingang van een laptop :D en singlecoils...:) Mocht je een goeie geluidskaart overwegen, neem er dan een met een goeie pre-amp, ben je ook van dat geruis af.

Franc
2 februari 2008, 18:52
Ik krijg het verbazend goed onderdrukt met de ingebouwde noise gates ed :)

Maar als ik er hardware voor koop is toch de controller, dan is het geluid ook gelijk goed. Een losse geluidskaart (USB) kost toch ook flink wat.

AutoStatic
2 februari 2008, 19:24
In de controller van Guitar Rig zit een USB zero-latency kaart met pre-amp. Dus mocht je dat willen aanschaffen ben je in één keer klaar.