PDA

View Full Version : Ook goeiendag



Martijn-w
1 februari 2008, 13:35
Hoi Mensen,

Ik ben alweer een jaar lid zie ik, maar ik heb me nog nooit voorgesteld. Ik postte ook niet zo heel veel, maar ben tegenwoordig iets actiever.
Ik ben dus Martijn, 23 jaar en ik speel nu ongeveer 2,5 jaar gitaar.
Samen met 2 vrienden ben ik begonnen, een daarvan speelde al lang gitaar en heeft het ons een beetje bijgebracht. Na ongeveer een jaar akoestisch te hebben gespeeld ben ik met wat vrienden een band begonnen en daarna ook elektrisch verder gegaan. Thuis speel ik even goed akoestisch.
Binnenkort (na de carnaval) zit ik waarschijnlijk in nog een extra bandje.

Mijn "gear":
Takamine EG530
Yamaha RGX A2
Peavey Valveking 212
en als het goed is binnenkort een Line6 Pod Xt Live.

Ohja, muzieksmaak. Ik hield voornamelijk van dance, maar dit is de laatste jaren flink bijgetrokken. Nu staat Reel Big Fish heel vaak op in mijn auto. Verder kan ik bijna alle muziek wel waarderen.

Harry
2 februari 2008, 16:41
welkom! Goede overstap trouwens, van dance naar muziek!

Martijn-w
2 februari 2008, 17:54
Dance is ook muziek hoor ;)

Het zit soms stukken beter in elkaar dan gitaarmuziek :sssh:

Harry
3 februari 2008, 14:50
tja, ieder zijn mening. Dance 'muziek' die door muzikanten gemaakt wordt kan beter in elkaar zitten dan 'gitaar'muziek, maar zolang dance 'muziek' achter de computer gemaakt wordt is het heel simpel om iets in elkaar te plakken en te knippen. Terwijl je pas als je wat mensen bij elkaar zit die elkaar proberen aan te vullen echte muziek creeert.
Misschien gaat het vergelijk wel op tussen een lekker gerecht klaar te maken met allerlei lekkere dingen of een cheesburger voor je neus gekwakt te krijgen....

Martijn-w
7 februari 2008, 11:18
Er wordt vaak te makkelijk nagedacht over dance-muziek maken. Er is trouwens ook genoeg dance die met "echte" instrumenten gemaakt wordt. Dus echte gitaren, piano's, drums etc.
Verder zie ik ook geen verschil in synths gebruiken op de pc of in een band.