PDA

View Full Version : PA systeem vraagjes..



Nielsje
1 februari 2008, 12:25
Beste medemenschen,

helaas zit ik veel te weinig op dit subonderdeel van het forum, ik heb er geen ervaring mee, en helaas weet ik ook niet echt waar ik naar moet zoeken..

De situatie:

Ik speel in een studenten coverbandje en we willen zo min mogelijk afhankelijk zijn van anderen m.b.t optredens. Dus het liefst hebben wij ons eigen vervoer etc, maar dus ook een eigen PA met actieve monitors, zaal versterkering etc.
Als je het zelft hebt, kan je veel makkelijker op de kleinere (studenten) feestjes spelen, wat gewoon een hoop gezeur scheelt.

Onze drummer is in het bezit van een wat oudere powered mixer + 2 12" boxen (peavey). Exacte gegevens weet ik even niet, dat volgt nog.

Nu willen wij daar op z'n minst twee actieve monitors/zaalspeakers bij, met statieven etc. Dan komen we al een heel eind. Echter, waar moet ik naar zoeken? 10", 12" 15"?! Met (bas)gitaar speakers weet ik wel maar ja..
En het rendement van deze apparaten, is dat enorm relevant, of merk je d'r in de praktijk niet veel van? Het hoeft geen top spul te zijn, maar uiteraard moet er wel gewoon mee op te treden zijn.

Op het internet kwam ik dit tegen: http://link.marktplaats.nl/145190623 een marktplaats link. Het lijken me Behringer speakers, maar duidelijke info staat er verder niet bij, de prijs lijkt me allersinds cheap. 2e hands kopen is geen probleem, ware het niet dat je wel altijd de juiste deal moet afwachten, en nieuw spul is altijd voorradig.

Alle advies is welkom! Goeie websites met links en uitlag mag ook, ik hoor het wel!

amon
1 februari 2008, 13:01
dat is een skytech setje, idd niet verkeerd voor repetitie en kleine zaaltjes denk ik...

pol
1 februari 2008, 13:16
ja, het rendement is zeker relevant, als dit niet hoog genoeg is gaat het niet luid genoeg om boven de drums en gitaren uit te komen, goeie speakers zitten tegen de 100db/Watt/meter