PDA

View Full Version : Peavey Promo & Recorded Sounds



skabouter
1 februari 2008, 12:08
Dit topic gaat over de Peavey ultra Plus 120 watt 3 kanaals buizenamp.
dit topic is onbaatzuchtig en ik hoop er mensen mee te helpen!

er staat een peavey ultra plus head te koop voor 600 euro op marktplaats. Deze is NIET van mij en dit is dus GEEN spam. Maar ik heb hem zelf ook, en ben er super tevreden mee, en ik hoop iedereen die een vette metalamp zoekt ff te kunnen tippen, omdat het een amp is waar je normaal snel voorbij loopt, en je ziet hem niet vaak! maar het is een juweeltje! niet veel anders dan de 5150, maar wel veel goedkoper. en ik vind ze strakkere gain hebben dan Engl Powerballs en ook vettere sound.

Deze amp verdient het om populairder te worden, want je ziet hem zelden staan in het rijtje van goeie metalamps, maar het is er wel 1, en van een fractie van de prijs van een 5150 of powerball.

kheb voor de fun ff 2 soundclipjes geupload op mn reggae myspace, deze blijft niet lang staan, want dan schrik ik het reggae publiek af :D maar check maar ff de 2 bovenste tracks. brute sound, right? en dit zijn ff wat ruwe concept opnames, gewoon SM57 ervoor en NIET afgemixt of ge-EQed.

www.myspace.com/dubox

casper innosence
1 februari 2008, 13:16
zijn die Ultra Plus' die 600 euro ook waard? Ben n beetje aan t rondkijken naar n goeie amp voor naast mn Soldano, voor in de rep. ruimte bij mn 2e band. Punk/hardcore ook.

skabouter
1 februari 2008, 13:19
zelf heb ik 550 betaald, en kheb eens een 2e hands in een winkel zien staan voor 900 euro. Nieuwprijs heb ik geen idee van, wordt niet meer gemaakt sinds de 90ies... maar als je kijkt wat je krijgt voor 600 euro vind ik hem iedere cent waard!

Sarco
1 februari 2008, 23:31
Klinkt echt vet man! Met welke gitaar en pickups was die opname? Booster ervoor of niet?

skabouter
2 februari 2008, 17:26
thanks:) Ibanez S2120Xav (QM1 & QM2 Pickups), de head door een 2x12 met Celestion G12t-75`s en een SM57 mic. geen booster, die amp heeft mega gain loads

Sarco
2 februari 2008, 17:29
Fijn! Ik zou die met tijd wel eens durven kopen als ik die nog eens tegenkom :)

skabouter
2 februari 2008, 17:45
hou hem in de gaten jah :) ik heb er geen spijt van!

moet wel zeggen dat het echt een metal amp is! steriele (maar heldere) clean, veel gain, brute sounds.een bluesrandje is al bijna niet mogelijk, de clean is te clean, en zelfs het crunch kanaal heeft zooooveel gain dat je hem echt op 1% moet zeggen en dan nog je potmeter halfdicht voor je bluescrunch hebt.

maar voor metal ideaal, die opnames waren ook nog op kamervolume door 2x12, kan je nagaan als ik hem halfopen zet met mn 4x12 eronder!

EpiCenturiesAWAy
2 februari 2008, 18:44
Da klinkt zeker niet slecht! 'K vind het alleen een beetje droog, maar je zal de EQ zo wel ingesteld hebben! ;)

Is dit niet de voorganger van de XXX eigenlijk ? Dacht dit ergens gelezen te hebben.

T

zeppo
2 februari 2008, 20:13
Ik heb een paar weken geleden zijn kleine broertje gekocht: de Ultra 112, een 60 Watter. Ik had er al een staan, maar vond het zo'n geweldige versterker dat ik er geen seconde over hoefde na te denken toen ik een (deels) defecte identieke amp op MP tegenkwam. En die amp doet het inmiddels ook al weer (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1557146#post1557146) :D

skabouter
3 februari 2008, 22:42
Da klinkt zeker niet slecht! 'K vind het alleen een beetje droog, maar je zal de EQ zo wel ingesteld hebben! ;)Is dit niet de voorganger van de XXX eigenlijk ? Dacht dit ergens gelezen te hebben.
De EQ stond hier neutraal, alles op 12uur. de opname vind ik zelf wat bassig, maar dat ligt mss aan de micplacing, ik heb niets afgemixt voor een realistische weergave.

Zeppo, vet dat je en Ultra 112 hebt! Punched ie ook een beetje? of kanj e er nog een externe cab op aansluiten? De amp zelf is in feite hetzelfde he?

die head van mij is 120 watt, maar terugschakelbaar naar 60 watt, wat net zo best gaat, ook in de oefenruimte.

zeppo
4 februari 2008, 09:31
Had eerst een Fender Ultimate Chorus staan voor repetities en optredens, en later dus de Peavey Ultra. Toen ik daar een tijdje over gespeeld had, kon ik echt niet meer terug naar de Fender. Waanzinnig strakke versterker, en alles van Clean tot een geweldige buizenvervorming. Een extra cab is (natuurlijk) aan te sluiten. Een review van de Ultra 60 staat hier (http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/ultra.pdf)