PDA

View Full Version : voeding/ multibakel



ben79
1 februari 2008, 11:39
Ik ben aan het denken om een soort van transfo in men rack te zetten en dus al de 9v (gelijkstroom) via de muktikabel daar naartoe te laten gaan.
Dit lijkt me beter dan een soort van fueltank te gebruiken en de 230v langs de multikabel te laten gaan .
of zie ik iets over het hoofd

Chroxy
1 februari 2008, 12:18
je heoft alleen maar een 9volt blok (one spot) in je rack te hebben en naar je pedalenboard te gooien.

Het enige nadeel is; dan heb je op je pedalenboard alleen 9volt, terwijl een fueltank (of iets anders) ook vaak nog 18 volt etc heeft en gescheiden uitgangen.. (minder eventuele brom)

230 zou ik zowiezo nie vie je multikabel laten gaan; lijkt me levensgevaarlijk: stel het is niet heel strak gesoldeerd (tenzij je het goed laat doen) staat er dalijk 230 op je gitaar.

crapton
1 februari 2008, 23:52
Zijn al paar threads over geweest.

1. Je kan bv signaal & 9V kabel combineren in een soort nylon flexibele huls. Ben ff de naam kwijt, Flexovit of zoiets.

2. Bestaat wel degelijk - speciale 220V & signaal combi kabel. Alleen vrij dik, ca 10 mm. Heb nog een stuk te koop - zie anders Thomann.de. NOOIT gewone multikabel gebruiken voor 220V!!! En weet wat je doet, dit kan link zijn.

crapton
2 februari 2008, 23:21
O shit je bedoelde een multibakel, niet een muktikabel. Had ff verkeerd gezien. Maar daarmee gaat t natuurlijk wel prima. Gewoon op alle draadjes van de bakel 230V zetten en t is gedaan!!