PDA

View Full Version : Mijn soundclick: toneport metal riffjes/geklooi



interessander
31 januari 2008, 23:25
Ik heb al een tijdje een toneport UX1 en neem daar vaak simpel riffjes mee op, (om ze niet te vergeten bijvoorbeeld) eerst met de drums uit ableton zelf en daarna met wat demo-loops van EZdrummer, het leek me leuk om ze eens op Soundclick (http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=800658) te zetten zodat men er naar kan luisteren, alles is opgenomen met mijn Kasuga les paul custom kopie en meestal de SLO 100 uit de toneport in combinatie met verschillende speakerkasten en microfoons.

Ik heb de toneport eigenlijk puur om te oefenen gekocht maar toch vind ik dit soort dingen ook wel leuk, soms is het ook enkel klooien en snel een riffje bedeken om op te nemen.

Toch zie ik mezelf niet zo gauw hele nummers ermee maken, dan zou ik me ook eerst eens moeten verdiepen in EZdrummer en met een MIDI keyboard alles inspelen.

Ben benieuwd naar de meningen!

glennshred
1 februari 2008, 12:46
Toch niet mis zou ik zo zeggen, de gitaar klinkt goed met zijn volle sound
en de sounds die je uit de toneport krijgt klinken killer, ook al heb je bij
sommige stukken cheesy riffs er bijgeschreven, die klinken misschien iets
kleiner maar ik vind die klank toch nog genoeg body hebben.. ;)

Ja ik ken dat jij zit zowat in hetzelfde straatje zoals ik, nu zowat aan het
spelen met ideeén en opnemen, door ze hier op soundclick te zetten was
geen slecht idee, ik heb men meeste vindingen hier nog op pc staan
en als die ooit ééns moest craschen is die s-click eigenlijk niet slecht
maar ach ja.. ik moet het maar riskeren he :dontgeti:


Ik heb dikwijls de pech dat ik op het werk een muzikale ingeving heb
ik krijg dat op het moment niet uit men kop maar is evengoed
er weer na een uurtje uit, laatst had ik het geneuried stilletjes door men
gsm, thuisgekomen helemaal vergeten, na een paar dagen speelde ik het
terug af en ik herkende er niks meer van damn!!!

s'avonds heel laat kan dat ook al ééns gebeuren, zo probeerde ik het rap
na te spelen op men gitaar maar na paar dagen was het weeral foetsjie
meestal verschijnen de dingen als ik zelf speel zonder erover na te denken
dus valt het nog wel mee.. moet ook nog altijd een keyboardje kopen
en geheugen bijsteken maar komt er maar niet van :seriousf:

groetjes glendoline

HvV
1 februari 2008, 19:15
Coole riffs man en een vet geluid. En och, misschien worden het geen complete nummers, ze kunnen altijd dienen als basis voor een nummer wat je met je band verder uitbouwd. Ik zit ook een beetje in het begin van zelf nummers maken maar het blijft een hele opgave om je in diverse zaken te moeten verdiepen. Wat je allemaal niet kunt doen met pc en software, dat is gewoon niet normaal. Maar in ieder geval zitten er goeie stukken tussen je opnames. Dat backwards opgenomen stuk klinkt heel lekker en weird. :cooler:

@glennshred: ik probeer ook wel zonder er bij na te denken te spelen (om te ontsnappen uit vaste patronen) en soms komen er dan leuke stukjes uit. Nadeel daarvan is dat ik later moet gaan uitzoeken wat ik nou eigenlijk speelde. :o