PDA

View Full Version : 2 versterker switch



alibabahercules
31 januari 2008, 22:24
Hallo

Ik heb een vraagje, misschien kunnen jullie me verder helpen.

Ik wil graag met 1 gitaar over 2 versterkers spelen, doormiddel van een soort switch, ik ben niet zo heel bekend met dit soort pedaaltjes.

In ieder geval, met een AB switch kun je of/of spelen, maar wat ik eigenlijk zoek is een pedaal waar je ze ook nog eens beide aan kan zetten.

Nou had ik de AB200 van behringer gevonden, een soort kopie van een Boss pedaal;
http://www.behringer.com/AB200/index.cfm?lang=eng

Mijn vraag is eigenlijk, kan dit met dit pedaal?
En zo nee, hoe krijg ik het wel voormekaaarrrrrr.........


Groetjes en bedankt
Bert

hugo123
31 januari 2008, 22:35
~Je hebt een A/B/Y switch nodig!

Rude Perception
31 januari 2008, 22:36
Je hebt een ABY-boxje nodig. Die kan je op zich wel zelf maken.

alibabahercules
31 januari 2008, 22:54
ah relaxed, bedankt
in de muziekwinkel konden ze me niet verder helpen dan de a/b switch, het was ook nogal ingewikkeld volgens de meneer

Rude Perception
31 januari 2008, 23:36
een tuner kan ook heel goed als splitter werken trouwens.

guitaraddict
1 februari 2008, 11:03
Wat voor versterkers zijn het ?
Als het buizenversterkers zijn , zoals in mijn geval, krijg je als je ze geaard aansluit (moet voor de veiligheid ) een aardlus en dus brom.
Koop dus een splitter met trafos er in 'om de zaak zo galvanisch van elkaar te scheiden en zo brom te vermijden.
Ik geloof dat Lehle die heeft.

Ik wil zelf drie versterkers tegelijkertijd kunnen gebruiken en heb onlangs 2 trafo's besteld om het bromprobleem eindelijk eens op te lossen.
Nu gebruik ik nog een geaarde versterker en de ander niet geaard wat een slechte oplossing is en ook gevaarlijk kan zijn.

Met transistor versterkers speelt dit echter niet zo omdat daar meestal geen erg hoge spanningen ingebruikt worden. Alhoewel een spanning van 50 a 60 volt bij een hoog amperage ook al gevaarlijk kan zijn.

mvg Alf

stratokai
1 februari 2008, 11:57
Kijk eens naar de Radial Bigshot A-B-Y switch. Niet al te duur en werkt erg goed.