PDA

View Full Version : Granaïna en Tientos/tangos (flamenco)



Pais
31 januari 2008, 21:04
Twee nieuwe filmpjes van mij zijn online.
Ik ben echt heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden, ook als je het niet om aan te horen vindt.


De eerste is een Granaina, een zogenaamde 'toque libre' ofwel vrij van ritme. Met Granaïna ben ik nog maar een maandje bezig. Het komt technisch tekort maar bovenal vind ik het nog veel te saai.
Bij de weg, ik speel nu 1,5 jaar gitaar waarvan een jaartje flamenco dus moet nog veel leren.
http://youtube.com/watch?v=6V651zNm_ew

De tweede is een tientos, later tangos. Eerder heb ik ook al zoiets gepost, maar deze is beter en met beeld.
http://www.youtube.com/watch?v=OQEmodXG9po

Don Capo
31 januari 2008, 21:28
Prachtig Pais! Wow ik ben echt met stomheid geslagen, heerlijk. Er spreekt echt een hele mooie rust uit je spel, je tremolo is erg ontwikkeld voor iemand die pas zo kort speelt.

Ik zit geemotioneerd te luisteren en te kijken naar je Granaina. Zet dit door, je hebt er aanleg voor!

Pais
31 januari 2008, 22:12
ik ben echt met stomheid geslagen

Ik ook!!! :o Had zulke lovende worden niet verwacht Thijs!
Bedankt :satisfie: Dat doet me beter dan dat ik toe wil geven :)

bass blom
31 januari 2008, 22:38
anderhalf jaar spelen? :o
goed hoor!

Voidhead
31 januari 2008, 22:50
absurd goed inderdaad.. na anderhalf jaar spelen, heb weinig verstand van dit soort muziek maar je speelt het mooi.

Misschien een tip, ik zie dat je pink af en toe wegtrekt tijdens het spelen, probeer die ook bij de rest van je vingers te houden, speelt minder krampachtig. Ik heb dit ook lang gehad, en het koste nogal wat moeite om het eruit te krijgen, maar het loont de moeite.

VHsologitarist
1 februari 2008, 16:40
Hey pais,

Erg goed gespeeld!!
Cker voor 1,5 jaar :) Chapueau!!!

Puntjes van kritiek:
- je tremelo klinkt af en toe nog als losse sequencen
- je rasgueado kan ook wat strakker (vooral in de tangos)
- Af en toe versnel je zodat je uit het compas zit (bij tientos en tangos)

Klopt het dat de remate van de tangos van moraito is???

grtsz
Fer

Pais
1 februari 2008, 17:12
Bedankt voor de kritiek wederom! Van mn pink ben ik bewust idd. Dat vingertje heeft het sowieso altijd zwaar - hij knakt als de nete.


Klopt het dat de remate van de tangos van moraito is???


Bedoel je die syncopische die chromatisch naar de A loopt (ook als laatste gespeeld)? Ik hoor die vaker terug, ook por buleria.

En over de tremelo, bedoel je dat het teveel een 'krabbel' is na de duim aanslag? Dat voelt iig zo.
Rasgueado's en tempo zijn ook doorlopend punt van aandacht :)

Tupelo
1 februari 2008, 17:21
Aangenaam om te luisteren. :)

VHsologitarist
1 februari 2008, 19:22
ik bedoel met remate:
02:34 min. Een tussenstuk (remate noemen ze die), lijkt erg op die moraito gebruikt.

Over de tremelo, dat bedoelde ik idd... Bij de tremelo geldt dat de Pulgar (duim) ondergeschikt is aan de tremelo, je moet duidelijk de 4 sequencen horen van de tremelo (misschien makkelijk als je de vingers meer laat trekken).

Voor de rest super!!

Pais
1 februari 2008, 19:30
ik bedoel met remate:
02:34 min. Een tussenstuk (remate noemen ze die), lijkt erg op die moraito gebruikt.


Oke ik heb geen idee waar hij vandaan komt; ik heb hem van mn leraar. Maar ik vind hem echt super...! Als mn leraar hem speelt klinkt ie zo stoer en bombastisch en ... wouw.

VHsologitarist
2 februari 2008, 01:10
Vraag het je leraar maar eens, volgens mij is het een veelgebruikte remate van moraito.
Wie is je leraar als ik vragen mag??

keep on goin... nog ff en ik speel bijna net zo goed als jij ;)


greetz
Fer

Pais
2 februari 2008, 10:14
Vraag het je leraar maar eens, volgens mij is het een veelgebruikte remate van moraito.
Wie is je leraar als ik vragen mag??

keep on goin... nog ff en ik speel bijna net zo goed als jij ;)

Jaja..... Nog een jaar of 10 en ik speel misschien net zo goed als wat jij daar met je bro op je filmpjes doet.

Mn docent is Pascal Binneweg www.pascalito.nl

VHsologitarist
3 februari 2008, 14:48
Wat ben jij bescheiden zeg ;)

Stratman70
5 februari 2008, 13:36
Erg mooi zeg! 1,5 jaar????
Niet normaal dit! Diepe buiging!

hendrix2
5 februari 2008, 19:19
Ben nu naar Granaïna aan het luisteren en vind het echt heel knap. Zoals reeds gezegd in dit topic: je hebt er aanleg voor, ga vooral door.

Ik ben erg onder de indruk in ieder geval...

koella
17 februari 2008, 20:24
Idd. erg goed voor 1 1/2 jaar.
Je hebt volgens mij ook al veel naar flamenco geluisterd, want je hebt een erg goeie feel voor de stijl.

VHsologitarist
18 februari 2008, 19:40
Hey huub,

Ben je dr ook s eeen keer??
Waar blijven die mooie stukken van jou?

gr. fer

Rinze
18 februari 2008, 21:09
Mooi hoor Pais, krijg je niet enorm kramp in je linkerhand van die rare grepen zo snel achter elkaar?

koella
18 februari 2008, 22:02
Hey huub,

Ben je dr ook s eeen keer??
Waar blijven die mooie stukken van jou?

gr. fer


We hebben ff een dipje Fer.

Pais
18 februari 2008, 22:14
We hebben ff een dipje Fer.

Was jij degene die ooit eens op foroflamenco een opmerking maakte als "I feel like a soldier learning to shoot and fight, but there is never a real war going on" (of iets in die buurt)?

Ik vond het een opmerkelijke uitspraak en realiseerde me daarmee dat veel muzikanten zich zo zouden moeten voelen.

koella
19 februari 2008, 08:53
Ja dat was ik.
Goh, ik voel me een beetje bespied nou.
Dan heb je waarschijnlijk al die "lelijke"dingen ook gelezen. :-)

meul
19 februari 2008, 11:35
echt heeeeeeel netjes voor 1,5 jaar spelen!!!!!!
tof!!!!!!!

Pais
19 februari 2008, 16:54
Ja dat was ik.
Goh, ik voel me een beetje bespied nou.
Dan heb je waarschijnlijk al die "lelijke"dingen ook gelezen. :-)

Nee bespaar me :)

Ik lees niet zo veel op foroflamenco hoor, post er ook heel weinig.

-=JEROEN=-
20 oktober 2008, 11:18
Flauw hoor om snel al je filmpjes te verwijderen na je opmerking in Speeltechnieken. :sneaky:

Pais
20 oktober 2008, 11:37
Ochnee die had ik al veel eerder verwijderd :seriousf: Maar als je echt zo nieuwsgierig bent, post ik wel een filmpje hoor