PDA

View Full Version : Boost pedaal i.c.m. Delta Blues



BartL
31 januari 2008, 21:01
Mede-forummers,
Ik heb reeds 2 of 3 Peavey Delta Blues (1x15") gehad en ik vroeg me vanmiddag iets af. Als ik op deze versterkers het overdrive kanaal aan had staan en er een volumeboost (Boss OD-3 bijvoorbeeld) overheen gooide, leek het wel alsof de versterker helemaal verkracht werd. Het overdrive geluid bleef aanwezig, maar er kwam ook een gewoon clean geluid naar boven, hetgeen hiervoor nog niet aanwezig was. Wat is hier de oorzaak van en zou dit te "fixen" zijn (mocht ik er ooit nog eentje aanschaffen)?

Komt dit overigens bekend voor bij DB gebruikers?

rocker_71
31 januari 2008, 21:05
Ik dacht juist dat de DB goed reageerde op boost pedaaltjes. ben benieuwd naar de reacties want ik heb veel GAS voor deze Peavey.

Aca Ilic
31 januari 2008, 21:07
Hey Bart,

ik heb wel eens in onze vorige repetitie ruimte Delta blues met Tube screamer over overdrive kanaal als booster gebruikt, maar geluid werd zompiger, en eerlijk gezegd ik was verbaasd dat 'ie zo slecht op TS reageerde aangezien Delta blues een van betere amps is.
Misschien dat het kwestie is van juiste pedaal als booster gebruiken, dus het wordt zoektocht naar goede booster waar DB goed op reageert.

groetjes
Alex

BartL
3 juli 2008, 17:50
Ik zou graag nog wat ervaringen lezen. Niet dat ik er nu opnieuw aan denk een DB te kopen, maar misschien in de toekomst. (2 DB's lijkt me de ideale combi zit ik me net te bedenken :) )