PDA

View Full Version : Dikke of Thin Body ?



sas62florett
31 januari 2008, 20:44
Ik ben van plan om een Antonio Hermosa, semi acoustische gitaar te kopen.
Het type is de AHT-10 CE of de AH-10CE

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil maakt tussen een Thin en een normale kast.

Wat is wijsheid?

LaurentB
31 januari 2008, 20:53
Een gitaar met een dunne kast is er i.h.a. vooral op ontworpen om versterkt te bespelen, zodat je een akoestisch klinkend versterkt geluid hebt, maar akoestisch kjlinken die gitaren vaak behoorlijk dun en dood, vind ik.
Dus het hangt er vanaf of je het akoestisch geluid belangrijk vindt. In dat geval zou ik altijd voor de fullsize kast gaan. Alleen als een gitaar uitsluitend versterkt gebruikt wordt (live b.v.) zou ik overwegen voor een kleinere kast te kiezen, maar zelfs dan hoeft het niet.

sas62florett
31 januari 2008, 21:02
Bedankt voor je advies. Ik ga voor full.

Pais
31 januari 2008, 21:15
Weet jij toevallig ook meer over deze gitaren? Ik zie ze op marktplaats wel nieuw verschijnen. Het lijkt me wel leuk om een elektroakoest voor erbij te hebben (al kan ik misschien beter gelijk voor een element in mn huidige gitaar gaan) maar ben bang dat het wel heel 'cheap' is allemaal want ik kan geen muziekwinkel vinden die ze ook verkoopt.
Een half uurtje met de trein van mijn werk is er een marktplaatsverkoper die ze nieuw verkoopt. Als je er meer over weet, hoor ik het graag!

greencharlie
31 januari 2008, 22:56
een dikke kast zal mijns inziens sneller gaan feedbacken

LaurentB
1 februari 2008, 11:24
Gewoon zo'n rubber dop in het klankgat en opgelost.

Laser
1 februari 2008, 13:23
Oef, dan kan ik de deksels van koffieblikken toch nog goed gebruiken :seriousf: