PDA

View Full Version : lak verwijderen



.john.s
31 januari 2008, 20:35
even een vraagje,
ik heb een richwood strat en het is een gewone naturel body met zon dikke laag lak eroverheen om hem te beschermen en te laten glimmen (ik weet het niet zeker maar het kan wel is dat je het fineer noemt ofzo) nou is mijn vraag hoe krijg ik die lak eraf als ik hem wil glad schuren en zwart spuiten?

bij voorbaad dank,
John.

pasqual
31 januari 2008, 23:09
zou je wel alle lak er van af schuren? ik zou het opschuren maar niet alles want dan moet je weer grainfiller gaan gebruiken om de porieën van het blanke hout op te vullen. dus: eerst een beetje grof opschuren en dan steeds fijner en dan lekker zwart spuiten en blanke lak.

groeten Pasqual.

.john.s
1 februari 2008, 08:50
ok bedankt, maar hoe weet ik tot waar ik moet doorschuren.

Mattia
1 februari 2008, 09:00
Paar punten:

- de kans is groot dat je eerste finish job niet de kwaliteit van een factory finish zal evenaren, en een zwarte richwood kopen kost niet veel. Paar tientjes (wellicht eerder 30-40) zul je wel kwijt zijn aan materialen (zwarte lak, blanke lak, schuurpapier tot heel fijn, polijstmiddel, etc.)

- Je hebt een natural finish body, dwz dat het waarschijnlijk een van de mooiere exemplaren is, qua gebruikt hout. Zonde om daar zwart overheen te spuiten. Black strats = zo gewoon als wat. Clearcoated = zie je bijna niet.

.john.s
1 februari 2008, 14:21
ja ok das ook weer zo :dontgeti:

hendrix_appendix
1 februari 2008, 17:26
En je wilde het zlef gaan spuiten? Lijkt me sterk dattie er op vooruitgaat. Ga nu niet lopen klooien als je er nog nul verstand van hebt en ga gewoon lekker spelen kerel, daar heb je veel meer aan.

.john.s
1 februari 2008, 17:27
En je wilde het zlef gaan spuiten? Lijkt me sterk dattie er op vooruitgaat. Ga nu niet lopen klooien als je er nog nul verstand van hebt en ga gewoon lekker spelen kerel, daar heb je veel meer aan.

was gewoon een vraag waarmee ik rondliep hoe dat nou in zijn werk gaat en of het dan mooier of lelijker word ik was het nog niet van plan nee :p