PDA

View Full Version : Distortion



hugo123
31 januari 2008, 20:27
Dit is denk ik mijn 3e topic over distortions en nog ben ik er niet uit..!
Ik wil graag een distortion die zowel alleen goed klinkt maar ook als boost kan werken om mijn versterker meer gain te geven.
Mij werd de digitech bad monkey aangeraden.
Die heb ik getest, klonk goed en boostte wel redeljk.
Maar nu wil ik niet alleen op een pedaaltje af gaan dus nog wat iedeen. M
Mijn Budget is 80 euro.
ik keek op de tonika site en omdat ik zulke goede ervaringen had met Carl Martin zag ik de CM crush zone...Is dit wat??
Verder is de RAT mij vaker aangeraden en die kan ik ook kopen binnen mijn budget.
Verder zag ik ook een boss SD1..Nog tips iemand??
Het pedaal moet voor mijn Randall RG50, om de gain van de Randall te boosten.
De Randall heeft net niet genoeg gain, maar wel een goede klank, ik speel op een Ibanez SA120, en ik zoek ja eigenlijk gewoon meer gain, maar als het moet dat het pedaal ook goed klinkt.

Roy1991
31 januari 2008, 20:35
hmm ja ik heb zelf een mxr distortion+ ik ben er erg tevreden over. Ik heb hem gekocht voor 70 euro dus ligt binnen je budget

rocker_71
31 januari 2008, 21:00
Ik zie niks in je sig.

Keuze van pedaal is natuurlijk sterk afhankelijk van de muziek/sound die je wilt bereiken. Voor wat meer fuzz, is de RAT geschikt. De DS1 is een klassieker en de Bad monkey is meer voor een randje (overdrive) zeg maar.

hugo123
31 januari 2008, 21:36
Sorry ik heb mijn advertentie eruit gehaald, na ja..
Maar ik wil vooral meer gain..
En als alleen disto wil ik een zware, diepe sound, gecompressed maar niet korrelig.
Is die mrx 70 euro, ik dacht veel ddurder!

Martijn-w
1 februari 2008, 12:20
Je verkoopt je versterker, maar je wil wel een pedaal om op je versterker aan te sluiten?

Joey Handsome
1 februari 2008, 13:14
Zit er in die Randall bak geen goede scheur dan?

hugo123
1 februari 2008, 13:20
Ja daar zit zeker wel een goede scheur in, maar ik wil voor sommige dingen wat meer gain, en hij houd net daar op waar ik mee gain wil, dus het si eigenlijk vooral een gain booster die ik nodig heb, maar als hij ook als gewone distortion werkt is dat alleen maar makkelijker...

Nielsje
1 februari 2008, 13:23
Ik ben eigenlijk een beetje bang dat je helemaal niet meer gain zoekt, alleen een wat ruiger geluid..

Mijn ervaring is dat op een gegeven moment je te veel gain hebt, en het er niet 'ruiger' van wordt, alleen maar rommeliger.

Misschien moet je gewoon eens een goeie drive proberen, een ts achtige, misschien bevalt dat wel heel erg.

Heb je misschien voorbeelden waar je geluid ongeveer op moet gaan lijken?

hugo123
1 februari 2008, 13:30
Meatloaf (<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EmgJ5RowTqE&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/EmgJ5RowTqE&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>)
En als je dan op bijvoorbeeld 17, 18 seconden kijkt, dan glijd paul crook terug op de hals en dat geeft een mooi geluid(vind ik).
Maar als ik zo terug glijd krijg ik een onnozel piepje, en ik dacht dat ik hiervoor meer gain nodig heb, klopt dat niet??
( Als het linkje niet werkt, het is Meat Loaf met Live Is A Lemon And I Want My Money Back, live at melbourne!)

AutoStatic
1 februari 2008, 16:15
Je linkje is niet goed, maar je bedoelt deze waarschijnlijk: Meatloaf (http://www.youtube.com/v/EmgJ5RowTqE&amp)
En zo'n geluid ga je niet redden met een 1x12 solid state combo met een scheurpedaaltje ervoor. Ik zou in jouw geval kijken of een goedkope effectprocessor/modelling unit je verder op weg zou kunnen helpen.

hugo123
1 februari 2008, 16:31
Ik heb een Zoom G2.
Maar waarom zou het met mijn Randall niet lukken??

EDIT: Dat clipje bedoelde ik ja!

AutoStatic
1 februari 2008, 16:58
Als je dat uit je solid state 1x12 combo zou kunnen krijgen sprint ik gelijk naar de gitaarwinkel om m'n spullen in te ruilen. Het kān gewoon niet, zelfs niet bij benadering.

hugo123
1 februari 2008, 17:04
Waarom niet??

Jimwoud
1 februari 2008, 17:49
Waarom niet??
Omdat een randall een fractie kost van de spullen die hij gebruikt. Hij heeft wel een gave sound inderdaad. Klinkt ook erg gedefineerd en transparant, en dat is die randall die jij hebt ook niet echt.

Waar speeld hij op trouwens? Iets ala soldano ofzo?

Mitch
1 februari 2008, 18:46
Waarom niet??
Da's een grote combinatie van factoren. Klank, harmonischen, volume: teveel om op te noemen. Ik dacht vroeger ook wel eens dat je uit een goedkoop multi effect toch echt alle sounds wel zou moeten kunnen halen. Duizenden euro's verder ben ik er inmiddels achter dat dat helaas niet zo werkt. :dontgeti:

hugo123
1 februari 2008, 19:13
Omdat een randall een fractie kost van de spullen die hij gebruikt. Hij heeft wel een gave sound inderdaad. Klinkt ook erg gedefineerd en transparant, en dat is die randall die jij hebt ook niet echt.

Waar speeld hij op trouwens? Iets ala soldano ofzo?
Dit is zijn marshall touring rig1 Moet je even op www.metalloaf.com kijken en dan op gear, dan kom je bij foto;s en daar ergens tussen vind je deze rig!
jammer, maar bij de 3 Bats Live tour speelt hij wel op randall, en daar als hij terugglikd klinkt het ook zo, ik zal straks een met mijn multieffect klooien, om te kijken wat er gebeurt als ik er een distortion voor gooi.

hugo123
1 februari 2008, 20:31
Toch als ik met mijn G2 een preset maak met een distortion en wat compressie, dan klinkt mijn glijden van de hals ook zo.

Mitch
1 februari 2008, 22:34
Probleem opgelost dan ?

hugo123
1 februari 2008, 22:42
Deels de distortions die in de ZOOM ziteen klinken niet zo goed als ik hoopte, ik ga gewoon naar de gitaarwinkel en ga eens testen, toch bedankt allemaal en ik dnek dat deze gesloten kan worden!