PDA

View Full Version : Ervaring met de Alesis M1 520



Thoom42
31 januari 2008, 16:23
Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe monitoren, heb vannacht al veel op het forum gelezen en het is idd een helse klus de juiste monitoren te kiezen..Ik heb dit setje gister in de winkel gehoord, klonk goed, maar eigenlijk moet je ze thuis hebben staan. Dan kun je pas echt zeggen of het wat voor je is. Ik vraag me af of er mensen zijn met dezelfde monitoren, en wat jullie ervaringen met dit setje zijn. Andere suggesties zijn altijd welkom.

Han, ik ben veel posts van jou tegengekomen over de NS10's. Morgen reis ik af, om een setje op te halen ;) Niet als main, maar voor erbij :cooler:

jw009
31 januari 2008, 16:45
Als het je hoofdmonitors worden zou ik er iets meer budget ervoor uittrekken.

Thoom42
31 januari 2008, 16:54
Als het je hoofdmonitors worden zou ik er iets meer budget ervoor uittrekken.

Voor wat voor monitors zou jij dan gaan?

STW
6 februari 2008, 17:26
ik ken ze en vind ze goed klinken, heb alleen verder weinig kennis van monitoren dus dat zegt weinig
een vriend van me die ik vrij hoog heb zitten heeft ze aangeraden, hij vond ze (op de bass na, t is een klein woofertje natuurlijk) niet heel veel onderdoen voor zn krk rokits
ik heb zelf zojuist de m1 zeshonderdnogwat, zn grotere broertjes, besteld

Thoom42
6 februari 2008, 17:30
Ik heb besloten toch voor de Alesis One MK2 te gaan. Wat duurder, maar beter voor in mijn studiootje. Heb ze gehoord, en ze klonken wel goed! Met goed bedoel ik in dit geval neutraal. 'What you play is what you hear'

The Lo Lands
6 februari 2008, 19:22
Ik heb de de M1 620's en ben er erg content mee. Iets meer vermogen dan de 520's wat denk ik wel wat rustiger afmixed. Zie hierbij een artikel in de Sound on Sound:

Alesis M1 Active 520 & 620 (http://www.soundonsound.com/sos/aug06/articles/alesism1.htm)