PDA

View Full Version : Met welke gitaar beginnen? [vraag]



Frenk95
31 januari 2008, 15:59
Heeft iemand enig idee welke gitaar ik het best kan kopen om te beginnen? En welke ook het beste is in de prijsklasse onder 150,-?
Alvast bedankt!

almarvk
31 januari 2008, 16:03
Frank: gebruik eerst de zoekfunctie en kom dan terug met een concrete vraag met wat je wil spelen en wat je ervaring is e.d.

Frenk95
31 januari 2008, 16:07
Eigelijk is mijn vraag gewoon wat een goeie gitaar is onder de 150,-.. En waar je in iedergeval Green Day mee kunt spelen :) Ik heb eerlijk gezegt geen ervaring met elektrische gitaren, wel met akoestisch.

almarvk
31 januari 2008, 16:08
Voor een elektrische gitaar zal je ook een versterker nodig hebben. Dan kom je met 150,- euro helaas niet ver. Je zult toch echt je budget moeten verhogen wil een goed starterspakket kunnen samenstellen.

Daarnaast; onder de 150,- euro heb je per definitie niet een goede elektrische gitaar nieuw. Tweedehands zal je er goed moet zoeken en geluk moeten hebben. Let daarbij niet op kleurtjes en modelletjes, maar op kwaliteit van het product. En daar scheelt het nogal aan bij gitaren onder de 150,- euro.

Frenk95
31 januari 2008, 16:11
Ik heb het ook niet over een versterker, dat zijn extra kosten. Ik vraag gewoon een gitaar, niet doorwijzingen naar 2ehandjes etc.

almarvk
31 januari 2008, 16:13
Kijk dan 's in het advies topic tot 250,- euro: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90944

Daarin staan bijvoorbeeld de Ibanez GAX30 en Dean Evo XM. Dat zijn 2 echte aanraders in die prijsklasse.

Frenk95
31 januari 2008, 16:16
Oke, dankjewel. Iemand raadde mij de Dean ook al aan. Weet je ook naar welke dingen je moet kijken qua speceficaties?

Thoom42
31 januari 2008, 16:26
Goed bezig Almar! :D Frenkie, er is al zoveel geschreven over 'de beste beginnersgitaar' dat de meesten hier niet zo'n zin hebben die vraag nogmaals te beantwoorden.

Frenk95
31 januari 2008, 16:29