PDA

View Full Version : Met welke gitaar beginnen? [vraag]



Frenk95
31 januari 2008, 15:59
Heeft iemand enig idee welke gitaar ik het best kan kopen om te beginnen? En welke ook het beste is in de prijsklasse onder 150,-?
Alvast bedankt!

almarvk
31 januari 2008, 16:03
Frank: gebruik eerst de zoekfunctie en kom dan terug met een concrete vraag met wat je wil spelen en wat je ervaring is e.d.

Frenk95
31 januari 2008, 16:07
Eigelijk is mijn vraag gewoon wat een goeie gitaar is onder de 150,-.. En waar je in iedergeval Green Day mee kunt spelen :) Ik heb eerlijk gezegt geen ervaring met elektrische gitaren, wel met akoestisch.

almarvk
31 januari 2008, 16:08
Voor een elektrische gitaar zal je ook een versterker nodig hebben. Dan kom je met 150,- euro helaas niet ver. Je zult toch echt je budget moeten verhogen wil een goed starterspakket kunnen samenstellen.

Daarnaast; onder de 150,- euro heb je per definitie niet een goede elektrische gitaar nieuw. Tweedehands zal je er goed moet zoeken en geluk moeten hebben. Let daarbij niet op kleurtjes en modelletjes, maar op kwaliteit van het product. En daar scheelt het nogal aan bij gitaren onder de 150,- euro.

Frenk95
31 januari 2008, 16:11
Ik heb het ook niet over een versterker, dat zijn extra kosten. Ik vraag gewoon een gitaar, niet doorwijzingen naar 2ehandjes etc.

almarvk
31 januari 2008, 16:13
Kijk dan 's in het advies topic tot 250,- euro: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90944

Daarin staan bijvoorbeeld de Ibanez GAX30 en Dean Evo XM. Dat zijn 2 echte aanraders in die prijsklasse.

Frenk95
31 januari 2008, 16:16
Oke, dankjewel. Iemand raadde mij de Dean ook al aan. Weet je ook naar welke dingen je moet kijken qua speceficaties?

Thoom42
31 januari 2008, 16:26
Goed bezig Almar! :D Frenkie, er is al zoveel geschreven over 'de beste beginnersgitaar' dat de meesten hier niet zo'n zin hebben die vraag nogmaals te beantwoorden.

Frenk95
31 januari 2008, 16:29
Waar dan? Dat maakt het mij namelijk ook wat makkelijker:P

MarkV
31 januari 2008, 16:29
Heeft iemand enig idee welke gitaar ik het best kan kopen om te beginnen? En welke ook het beste is in de prijsklasse onder 150,-?
Alvast bedankt!

Persoonlijk, achteraf kijkend, zou ik als beginners gitaar een Yamaha Pacifica nemen. Iets te duur voor jou (http://www.thomann.de/nl/yamaha_pacifica_112_blk.htm), maar het zijn voor het geld geweldige gitaren. Zelf de goedkoopste Yamaha's zijn prima spul, nooit een slecht spelende tegengekomen. Wellicht kan iemand die 75 euro je sponsoren.

Frenk95
31 januari 2008, 16:31
Ziet er inderdaad goed uit. En is dat een Stratocaster? Zowiezo is 22,- over budget heen niet veel( Ik koop een versterker van 50,-, is wel een kleintje maar goed)

.john.s
31 januari 2008, 16:40
het beste advies is gewoon naar een winkel gaan en ga daar een middagje wat spelen kijk wat jij lekker vind en een mooi geluid vind hebben. (als je al iets kan spelen natuurlijk)

Fuhgawz
31 januari 2008, 16:43
Waar dan? Dat maakt het mij namelijk ook wat makkelijker:P

Onder het logo van gitaarnet bovenaan de pagina staat een grijze balk met daarin "ForumIndex" e.d. Tegen het einde van die balk staat ergens "Zoeken". Gebruik deze zoekfunctie en er gaat een wereld voor je open!! :hippie:

Frenk95
31 januari 2008, 16:45
Ja, ik kan wel een paar nummertjes, maar die klinken bagger op een akoestisch gitaar:p Vandaar dat ik ook een eletkrische aanschaf:) Helaas is er bij mij in de buurt geen winkel, dus ik moet echt gaan reizen om er eentje te kopen.. Heeft iemand soms reviews van gitaren met eventueel een klein stukje met geluid hoe de gitaar klinkt?





Onder het logo van gitaarnet bovenaan de pagina staat een grijze balk met daarin "ForumIndex" e.d. Tegen het einde van die balk staat ergens "Zoeken". Gebruik deze zoekfunctie en er gaat een wereld voor je open!! :hippie:

Sorry, ik ben echt een noob met zoekfuncties.. Als ik bijvoorbeeld 'goede gitaar' of 'begin gitaar' intyp, weet ik gewoon niet wat ik moet kiezen.. :p

Rormo
31 januari 2008, 17:04
Ja, ik kan wel een paar nummertjes, maar die klinken bagger op een akoestisch gitaar:p Vandaar dat ik ook een eletkrische aanschaf:) Helaas is er bij mij in de buurt geen winkel, dus ik moet echt gaan reizen om er eentje te kopen.. Heeft iemand soms reviews van gitaren met eventueel een klein stukje met geluid hoe de gitaar klinkt?






Sorry, ik ben echt een noob met zoekfuncties.. Als ik bijvoorbeeld 'goede gitaar' of 'begin gitaar' intyp, weet ik gewoon niet wat ik moet kiezen.. :p

wat dacht je van "beginners gitaar" oid? En waar je dan moet beginnen? Bovenaan en dan gewoon 20 topics lezen. Wat je nu doet komt een beetje lui over. Als je een goede koop wilt doen zul je je er een beetje in moeten verdiepen. dat kost ff tijd, maar dan weet je ook redelijk zeker dat je geen miskoop zult doen. Er zijn letterlijk 2-3 van dit soort topics per dag, dus je moet er honderden kunnen vinden met de zoekfunctie.



Ik koop een versterker van 50,-, is wel een kleintje maar goed

Ik zou ff doorsparen tot een euro of 120-150. Dan kun je een Roland cube 15 of VOX AD15 kopen. Volgens mij zijn er niet eens versterkers van 50 euro. En de versterkers die er wel zijn voor 50 euro mogen de naam versterker niet dragen, dat kun je beter "herrie bakken" noemen, zal echt weinig goeds uit komen.

Frenk95
31 januari 2008, 17:22
Oww:O Dat is niet zo fijn..

almarvk
31 januari 2008, 17:25
Vandaar dat ik al postte dat je budget te laag is.

Frenk95
31 januari 2008, 17:39
Ik heb nu een Fender Frontman 15 G gevonden voor 80,- bij Feedback.Is dit wat? Btw, ik hoef echt geen harde ofzo..:p

Petekay
31 januari 2008, 17:42
wat denk je van dit?
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000wiD7RVeW?SK U=GIT0004980-001&ProductUUID=0&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

9 euro boven je budget. Stel je niet veel voor van de kwaliteit van de versterker, maar dat kan je ook niet verwachten met je budget.

Frenk95
31 januari 2008, 17:45
Mijn leraar van gitaar zei dat die pakketjes van Fender niet echt goed zijn. En ook dat die gitaar niet goed te stemmen is. :p Ik denk dat ik zaterdag naar Feedback ga, en daar gewoon wat gitaren uittest, misschien kom ik dan wel wat boven het budget uit, maar goed. Ik weet trouwens niet of dat gewoon mag: Gitaren testen in een winkel??

almarvk
31 januari 2008, 17:48
Tuurlijk mag dat, wat dacht je dan?? :???:

Frenk95
31 januari 2008, 17:53
Achja, ik heb daar echt geen idee van:p Weet iemand waar ik reviews van wat gitaren kan vinden? (niet die van Gitaarnet, want die heb ik allemaal al gelezen) En misschien nog wat ik al vroeg, een muziekstukje met het geluid van de gitaar ^^

Petekay
31 januari 2008, 17:55
grootste review site vind je op:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar

muziekstukjes kan je youtupen?

Frenk95
31 januari 2008, 17:58
Dankje, ik kijk nu eentje van de Ibanez GAX30.. Klinkt wel lekker:)

Edit: Ik zie nu de review van Ibanez, en die ziet er niet al te goed uit. Maar de Dean juist wel!

Petekay
31 januari 2008, 18:07
is idd handig die review site, maar je moet het wel met een korreltje zout bekijken hoor....
Valt mij ook op dat de dean een stuk beter word gewaardeerd.

Veel succes in ieder geval!

stefke_m
31 januari 2008, 18:08
Ik ga akkoord met een aantal forumleden. Ga voor een yamaha pacifica. Kost wel enkele euros mee (250 euro ongeveer), maar je bent er veel langer zoet mee.

Koop in ieder geval geen Stagg ;)

Frenk95
31 januari 2008, 18:09
Dankje:)
Nou hoorde ik net van iemand dat het wel kan zijn dat er soms een slechte kan tussen zitten.. Dus moet ik dan gewoon een andere(maar wel dezelfde model) proberen?

Tho
31 januari 2008, 18:25
Dankje:)
Nou hoorde ik net van iemand dat het wel kan zijn dat er soms een slechte kan tussen zitten.. Dus moet ik dan gewoon een andere(maar wel dezelfde model) proberen?

Nou vaak hangt er van een bepaald model maar één exemplaar in een winkel.

Maar als ik even een zegje mag doen?
Frenk, ga gewoon wat gitaren uittesten, en neem een mooie mee naar huis. Nee, een gitaar van 150 euro is niet goed, voor een gevorderde gitarist. Jij bent een beginner dus je hebt ook nog geen gitaar van 2000 euro nodig. Ga gewoon een mooie halen, en maak je niet al te druk over de kwaliteit. Zo'n ding valt niet zomaar in duigen, en je moet er hele gekke dingen mee doen, wil er iets aan kapot gaan.

Succes!

Timotio
31 januari 2008, 18:51
Waar je denk ik ook op moet letten: Een goeie versterker is belangrijker dan een goeie gitaar. Tuurlijk: je moet er wel lekker op kunnen spelen, maar ik zou meer geld uittrekken voor je versterker dan je gitaar. Ook al is je gitaar nog zo duur en zo mooi: als je geen goeie versterker hebt, blijft het kut klinken...

Frenk95
31 januari 2008, 18:56
Dankjulliewel allemaal voor de tips ! :)
Even nog een klein vraagje: Is die kleine Fender Frontman 15 G die ik genoemt heb goed genoeg? Ik hoef namelijk niet echt hard te spelen..:p

<=Mark=>
31 januari 2008, 19:29
Waar je denk ik ook op moet letten: Een goeie versterker is belangrijker dan een goeie gitaar. Tuurlijk: je moet er wel lekker op kunnen spelen, maar ik zou meer geld uittrekken voor je versterker dan je gitaar. Ook al is je gitaar nog zo duur en zo mooi: als je geen goeie versterker hebt, blijft het kut klinken...

Ik geef Timotio gelijk, ik denk ook dat je beter een goede versterker koopt dan een goede gitaar. Ik heb dat namelijk ook gedaan toen ik mijn eerste gitaar kocht. Ik heb de versterker nog en de gitaar al niet meer, is al vervangen. Dus misschien toch kijken vr iets duurders qua versterker?

Tho
31 januari 2008, 19:35
Waar je denk ik ook op moet letten: Een goeie versterker is belangrijker dan een goeie gitaar. Tuurlijk: je moet er wel lekker op kunnen spelen, maar ik zou meer geld uittrekken voor je versterker dan je gitaar. Ook al is je gitaar nog zo duur en zo mooi: als je geen goeie versterker hebt, blijft het kut klinken...

Voor de sound: Ja
Voor je spel: Nee

Een beginner heeft nog geen goeie versterker nodig joh :) dat komt allemaal wel

Frenk95
31 januari 2008, 19:38
Daar zit denk ik wel wat logica in, maar toch.. Ik zie wel heel veel mensen op muziekscholen die de Fender 15 G gebruiken, dus ik neem aan dat het geen bagger ding zal zijn..:)

Tho
31 januari 2008, 19:41
Daar zit denk ik wel wat logica in, maar toch.. Ik zie wel heel veel mensen op muziekscholen die de Fender 15 G gebruiken, dus ik neem aan dat het geen bagger ding zal zijn..:)

Hier wordt meestal de Roland Cube 15 aanbevolen, en dat is terecht!

menno182
31 januari 2008, 19:41
Ik zou gaan voor de Dean Evo XM, die gitaar speelt geweldig. En hij kost maar €100,- dus dan hou je ook nog eens €50,- extra over voor een betere versterkter.

Onmeunig Hans
31 januari 2008, 19:46
Of die Fender versterker goed is? Nee ik denk het niet. Het werkt wel, maar het kan beter (er is net als met banen, altijd wel een betere 8-) ). Of je hard wilt of zacht, maakt niet eens zoveel uit. Zo'n goedkope versterker maakt geen mooi geluid. Het laag is niet stevig, het hoog niet helder, het klinkt allemaal goedkoop.
Een duurdere versterker zal je direct een beter geluid opleveren. Als je toch gaat kijken bij een winkel, kijk dan bv eens naar de kleinste versterkers van bv Roland, Line 6, Vox, of Orange. Probeer eens een vergelijking met bv een Roland cube 20. Luister dat verschil maar eens.

Hier op het forum maar ook op andere plekken op internet, vind je ook wel beschrijvingen hoe je je gitaar via een stereo kan laten klinken. Is dat niet wat? Dan kun je doorsparen voor een wat betere versterker.

hans

Petekay
31 januari 2008, 20:07
Hier op het forum maar ook op andere plekken op internet, vind je ook wel beschrijvingen hoe je je gitaar via een stereo kan laten klinken. Is dat niet wat? Dan kun je doorsparen voor een wat betere versterker.

hans

Dat is inderdaad een goeie tip. Ik gebruik zelf amplitube / guitarrig, en gebruik m'n roland versterker niet eens meer!

Enige is dat je moet investeren in een geluidskaart met instrumentingang, maar met 100 euro kom je een heel eind.

Roy1991
31 januari 2008, 20:16
hey ik speel zelf ook nog niet zo lang en ben begonnen op een richwood stratocaster.
Deze zat in een beginnerspakket met een 15 watt versterker van volcano ik kocht hem bij de locale gitaarwinkel hier voor 200 euro , ik ben er zeer tevreden , mijn gitaarleraar zei ook dat het een goeie beginnersgitaar was voor die prijs dus als ik jou was zou ik dat pakket kopen

ik hoop dat je er wat mee kan!

Frenk95
31 januari 2008, 20:29
Of die Fender versterker goed is? Nee ik denk het niet. Het werkt wel, maar het kan beter (er is net als met banen, altijd wel een betere 8-) ). Of je hard wilt of zacht, maakt niet eens zoveel uit. Zo'n goedkope versterker maakt geen mooi geluid. Het laag is niet stevig, het hoog niet helder, het klinkt allemaal goedkoop.
Een duurdere versterker zal je direct een beter geluid opleveren. Als je toch gaat kijken bij een winkel, kijk dan bv eens naar de kleinste versterkers van bv Roland, Line 6, Vox, of Orange. Probeer eens een vergelijking met bv een Roland cube 20. Luister dat verschil maar eens.

Hier op het forum maar ook op andere plekken op internet, vind je ook wel beschrijvingen hoe je je gitaar via een stereo kan laten klinken. Is dat niet wat? Dan kun je doorsparen voor een wat betere versterker.

hans

Ik heb wel een aardige stereo-installatie hier thuis, dus dat zit wel snor. Maar zijn er benodigdheden voor aansluiting op de stereo en natuurlijk de grootste vraag: Hoe is het geluid dan?

Nog een andere vraag: Is de Roland 15 cube ook niet een te grote versterker? En hoe ligt ie qua prijs?:)

Petekay
31 januari 2008, 20:35
Ik heb wel een aardige stereo-installatie hier thuis, dus dat zit wel snor. Maar zijn er benodigdheden voor aansluiting op de stereo en natuurlijk de grootste vraag: Hoe is het geluid dan?

Nog een andere vraag: Is de Roland 15 cube ook niet een te grote versterker? En hoe ligt ie qua prijs?:)

je hebt amp modelling software nodig (amplitube of guitarrig bijvoorbeeld) en een externe geluidskaart + pc.
Line6 maakt ook ampmodelling apparatuur, kijk maar even bij de 'recording' afdeling van dit forum, best goed om even in te verdiepen.

Succes!

Timotio
31 januari 2008, 20:36
Voor de sound: Ja
Voor je spel: Nee

Een beginner heeft nog geen goeie versterker nodig joh :) dat komt allemaal wel

Ik zeg ook niet dat ie een hele dure moet nemen ofzo, dat gaat met z'n budget ook niet lukken zo te zien ;-). Maar volgens mij is een (tweedehands) cube 15 ofzo wel beter dan die 10 wattertjes van die pakketten e.d., kan ie het beter in één keer goed doen..

EDIT: een cube15 is nieuw nog zo'n 100 euro (http://feedback.nl/?b=CUBE15X&a=46), 2e hands zijn ze wel voor minder te krijgen, snuffel maar wat rond op marktplaats e.d.

Frenk95
31 januari 2008, 20:46
Ik zie hier deze versterker van Ibanez: http://www.feedback.nl/?b=TBX30R&a=46

Is deze een beetje goed? Wel wat duurder en wat groter..

.john.s
31 januari 2008, 20:55
Ik zie hier deze versterker van Ibanez: http://www.feedback.nl/?b=TBX30R&a=46

Is deze een beetje goed? Wel wat duurder en wat groter..

ibanez is niet echt een uitblinker in versterks (hier gaan mensen boos op mij worden :) ) maar ik weet niet hoeveel wat die is? Maar als je gaat voor gewoon een versterkertje voor op je kamer heb je aan 15 watt genoeg.Kijk is naar deze roland cube is een goed merk versterker en deze is ook nog is betaalbaar en heeft zat mogelijkheden.
http://www.feedback.nl/?b=CUBE15X&a=

rocker_71
31 januari 2008, 20:56
Misschien 2e hands op de kop tikken?

.john.s
31 januari 2008, 21:00
Misschien 2e hands op de kop tikken?

zou ik niet aan beginnen je weet maar nooit hoe oud die dan is en wat er allemaal mee is gebeurd. Maar hij hoeft niet zoveel wat want ik neem aan dat die nog niet in een band zit en voor op je eigen kamer is 15 watt maar zat en zeker als begin versterker.

iWishmaster
31 januari 2008, 21:15
ibanez is niet echt een uitblinker in versterks (hier gaan mensen boos op mij worden :) ) maar ik weet niet hoeveel wat die is? Maar als je gaat voor gewoon een versterkertje voor op je kamer heb je aan 15 watt genoeg.Kijk is naar deze roland cube is een goed merk versterker en deze is ook nog is betaalbaar en heeft zat mogelijkheden.
http://www.feedback.nl/?b=CUBE15X&a=
Dat van die Ibanez weet ik niet, maar als je onder de 100 euro een versterker zoekt, zou ik absoluut niks beters / simpelers te gebruiken weten dan een Roland Cube.

Ik zou doorsparen voor die Cube 15! Krijg je zeker geen spijt van!

Edit, ik bedenk me ineens dat er op gitaarmarkt 2 roland micro cubes aangeboden staan voor ~75 euro. Verschil is dat de micro cube geen equalizer heeft, maar wel iets meer andere opties. Hij is 5 watt in plaat van 15, dus gaat een stuk minder hard, maar kan ook op batterijen werken.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=&md=browse&mds=search&brief_key=cube&before=&type=&title=&salary=&goal=

Scheelt een paar euro's als je t niet erg vind tweedehands te kopen.

Frenk95
31 januari 2008, 21:19
Die 15 ziet er weer wat té klein uit. Maar ik hoor in ieder geval wel dat het een goeie versterker is..:) Misschien is de 20 x wat?

Borus van den Brand
31 januari 2008, 21:24
Die 15 ziet er weer wat té klein uit. Maar ik hoor in ieder geval wel dat het een goeie versterker is..:) Misschien is de 20 x wat?

Wat maakt het nou uit hoe groot hij is? :satisfie:

iWishmaster
31 januari 2008, 21:27
Die 15 ziet er weer wat té klein uit. Maar ik hoor in ieder geval wel dat het een goeie versterker is..:) Misschien is de 20 x wat?
Die 15 watt fender en de 15 watt cube gaan waarschijnlijk wel ongeveer even hard, formaat maakt niet zoveel uit, zit namelijk in beide een 8" speaker. Die 20x is qua effecten de micro cube en de cube 15 bij elkaar opgeteld (en toevallig qua wattages ook, jammer dat je watten niet op kunt tellen zo :P ). Hij is ook net weer een tikkie duurder.

Ligt er maar net aan wat je ervoor over hebt.

Frenk95
31 januari 2008, 21:32
Dus maakt het weinig uit of ik een 15 x of een 20 x koop?

stefke_m
31 januari 2008, 21:39
Lees even wat beter: "Die 20x is qua effecten de micro cube en de cube 15 bij elkaar opgeteld"

de microcube en cube15 hebben minder effecten. dat is aan een 20x beter. Misschien kan je ook een 30x pakken? Die zijn volumegewijs al wat sterker.

Onmeunig Hans
31 januari 2008, 21:46
Jawel maakt wel uit.
De hogere modellen hebben vaak meer instelmogelijkheden. Ook de luidspreker zelf maakt verschil. De grotere versterkers hebben vaak een (veel) grotere speaker, dit geeft vaak een steviger geluid.
Er zijn echt heel wat opties. De Rolands doen het over het algemeen goed. Ik heb er ook 1, de 30x, gebruik ik thuis het meest.

Er is altijd een mooiere versterker te koop.
Ga gewoon testen bij een winkel. Vraag naar de verschillen, laat het uitleggen en demonstreren (moet je natuurlijk geen 3 uur tijd voor nemen als er 100 klanten in de winkel staan). Kies het beste wat je je kunt veroorloven. Kun je het niet betalen, maar vind je de goedkopere niks, dan niet kopen maar doorsparen en zoeken naar een andere oplossing.

Op een rustig moment hebben ze in de winkel echt wel tijd voor je. Goeie zaken weten dat wanneer je nu goed geholpen wordt, je weer terug komt om je hele kapitaal om te zetten in gitaren.

Je kunt elke versterker op de markt wel hier noemen, je zult altijd enthousiaste of juist negatieve reacties krijgen. Dat helpt je op een gegeven moment niet meer verder maar maakt je zoektocht alleen maar verwarrender.

Frenk95
31 januari 2008, 21:48
Ja, dat klopt. Ik denk dat ik gewoon voor die 15 x ga :) Het is een kleintje, maar wel goed.

menno182
31 januari 2008, 21:53
TS wil graag Green Day spelen waar je vooral distortion voor nodig hebt en iedereen raadt de Roland Cube aan. Ik heb 1 keer(kort) de Cube15x getest en daar ik vond de distortion behoorlijk ruk klinken, het had geen ballen. Dit is al wel een tijdje geleden en ik had de cube niet lang getest dus dit kan ook allemaal onzin zijn. :satisfie:

iWishmaster
31 januari 2008, 22:01
TS wil graag Green Day spelen waar je vooral distortion voor nodig hebt en iedereen raadt de Roland Cube aan. Ik heb 1 keer(kort) de Cube15x getest en daar ik vond de distortion behoorlijk ruk klinken, het had geen ballen. Dit is al wel een tijdje geleden en ik had de cube niet lang getest dus dit kan ook allemaal onzin zijn. :satisfie:
Ik moet zeggen dat ik voor zn formaat onder de indruk was van de distortion op de cube. Weet jij een versterker van ~100 euro die je aan je eigen mannelijkheid doet laten twijfelen dan?

Frenk95
31 januari 2008, 22:04
Dan neem ik toch een Roland ^^ Het gaat mij ook grotendeels om Green Day..:p

.john.s
31 januari 2008, 22:10
Dan neem ik toch een Roland ^^ Het gaat mij ook grotendeels om Green Day..:p

roland cube 15 is gewoon goed genoeg voor in het begin en slimme vrouwen zeggen ook altijd: size doesnt matter, dus waarom 50 euro meer uitgeven voor iets meer distortion die op de roland toch al niet goed blijkt te zijn omdat je er maar 1 uit tientallen gebruikt en je zet hem waarschijnlijk toch niet vol op, dus succes met je keuze.

tip: eerste testte dan zie je de bestte :satisfie:

Frenk95
31 januari 2008, 22:11
Oke, dankjewel! :)

menno182
1 februari 2008, 17:07
Ik moet zeggen dat ik voor zn formaat onder de indruk was van de distortion op de cube. Weet jij een versterker van ~100 euro die je aan je eigen mannelijkheid doet laten twijfelen dan?
Nee, ik heb überhaupt niet veel versterkers boven de 100 euro gehoort, ben zelf ook maar een beginner. Maar met bijvoorbeeld mijn Line 6 Pocket Pod(ook 100 euro) krijg ik toch een veel overtuigendere distortion dan dat ik toen kreeg met de cube.

Frenk95
1 februari 2008, 17:16
Dat betekent dus dat ie beter is voor Green Day spelen?

hesse
1 februari 2008, 17:45
TS wil graag Green Day spelen waar je vooral distortion voor nodig hebt en iedereen raadt de Roland Cube aan. Ik heb 1 keer(kort) de Cube15x getest en daar ik vond de distortion behoorlijk ruk klinken, het had geen ballen. Dit is al wel een tijdje geleden en ik had de cube niet lang getest dus dit kan ook allemaal onzin zijn. :satisfie:
Zelfs met de 30 vind ik de distortion niet genoeg ballen hebben. Niet dat het slecht is of zo, maar, voor distortion heb je volgens mij gewoon een beest van een versterker nodig waar je lekker mee kan knallen, dan dat vind je niet onder de 300 euro (nieuw).

Squier4ever
1 februari 2008, 17:58
Zelfs met de 30 vind ik de distortion niet genoeg ballen hebben. Niet dat het slecht is of zo, maar, voor distortion heb je volgens mij gewoon een beest van een versterker nodig waar je lekker mee kan knallen, dan dat vind je niet onder de 300 euro (nieuw).

bullshit, je hebt nog nooit een VoxAd15vt getest zeker. prima bakkie en beukt als de neten vooral de XL versie.

Frenk95
1 februari 2008, 18:18
Wat is dus de beste versterker met veel distortion die niet te duur is? Rond 150,-?

Timotio
1 februari 2008, 18:29
als je 150 euro hebt uit te geven, dan kan je ook voor 100 euro die cube 15x nemen, en die 50 euro die je overhoudt aan een leuk distortion pedaaltje besteden. bijvoorbeeld: http://feedback.nl/?b=DS1&a=36.
wat denken jullie hiervan?

hesse
1 februari 2008, 18:39
bullshit, je hebt nog nooit een VoxAd15vt getest zeker. prima bakkie en beukt als de neten vooral de XL versie.
Jeps; je hebt idd gelijk :sssh: de 15 niet, maar de 30 had idd genoeg distortion en die andere vox van 15 watt (VT?) ook. Owkej, ik trek al mijn woorden terug en raadt nu vollenbak vox aan. Hoewel ik - als brave instrumentalist - genoeg heb aan een cube.

Ace 1.15.19
1 februari 2008, 18:46
Die Roland Cube 15 + die Boss DS-1 lijkt mij een goede optie als je toch € 150,- te besteden hebt.

Onmeunig Hans
1 februari 2008, 19:07
In jouw geval zou ik gaan voor de cube 15 en die 50 euro bij een betere gitaar doen. Maar he, het is jouw geld.

hans

Dark_Tranquillity
1 februari 2008, 19:08
Een klein marshalltje niet wat voor je?

Frenk95
1 februari 2008, 21:53
Wat kan je met die pedaal dan doen? En is dat moeilijk?:p

Timotio
1 februari 2008, 23:33
dat pedaal zorgt dan voor je distortion-/scheurgeluid.
dat pedaaltje zet je tussen je gitaar en je versterker. (oftewel: gitaar-->kabel-->pedaaltje-->kabel--->versterker). als je dan het pedaaltje intrapt gaat ie aan, nog een keer intrappen gaat ie uit. simpel zat

glowshadow
1 februari 2008, 23:54
ik heb nog een gemodde squier voor je ..

pm voor meer info

ik doe hem voor een prikkie weg

Frenk95
2 februari 2008, 13:20
Ik koop liever een nieuwe gitaar met garantie :)
Btw, is zo'n pedaal niet wat meer voor gevorderden?

Spitfire
2 februari 2008, 13:28
Ik koop liever een nieuwe gitaar met garantie :)
Btw, is zo'n pedaal niet wat meer voor gevorderden?

Geloof me, met jou budget wil je écht bij de tweedehandse gitaren kijken. Gitaren gaan echt niet snel kapot en electronica problemen (meest voorkomende problemen bij gitaren) zijn echt heel makkelijk zelf op te lossen.

En een pedaal is echt niet persé voor gevorderden. Zie het meer als een verlengstuk van je versterker zodat je wat 'extra' kan doen.

Onmeunig Hans
2 februari 2008, 15:15
Een nieuwe gitaar lijkt wel erg aantrekkelijk he? Maar staar je er niet blind op.
Hier vlak bij staat het topic van Matthoman - Wat zal ik doen?
Hij heeft uiteindelijk gekozen voor een gebruikte gitaar, een mexicaanse Fender. Voor dat geld is het moeilijk een betere gitaar, gebruikt of nieuw te vinden.

Gitaren kunnen een mensenleven lang meegaan wanneer je het juiste onderhoud laat doen.
Met het budget dat je hebt kun je een instapgitaar kiezen. Met de kwaliteit is niets mis, je kunt er jaren op spelen. Alleen....als je wat verder bent, loop je tegen de beperkingen van die gitaar aan. Dat is voor de een na 3 maanden, voor een ander na 3 jaar. Het hout en daarmee de klank is van mindere kwaliteit, de elementen/pu's zijn minder goed, de afscherming van de electronica is minder. De tuners zijn mss wat slapper, de hals is minder goed af te stellen en dat soort dingen. Je wilt dan een betere gitaar als je het plezier van het spelen al niet verloren bent.
Als je nu een gebruikte betere gitaar koopt, overkomt je dat minder snel. Je krijgt meer gitaar voor je geld.
Dat is de reden dat je als aanbeveling krijgt om een gebruikte gitaar te kopen.

Maar een waarschuwing is op zijn plaats. Op Marktplaats staat veel shit. Een Amerikaanse Fender voor 300 euro zul je niet op de kop kunnen tikken, of er is iets erg mis mee. Er worden slechte kopieen van goeie merken aangeboden, de gitaar heeft schade en is slecht gerepareerd of wat dan ook. In een goede winkel krijg je ook als je een gebruikte gitaar koopt, waar voor je geld.
Misschien is er wel iemand van het forum die bij je in de buurt woont en die je wil helpen met het kiezen.

Hans

Frenk95
2 februari 2008, 16:41
Dat is inderdaad waar ik bang voor ben: Een miskoop doen op Marktplaats of Ebay.
Kan je ook makkelijk nieuwe en betere onderdelen in een gitaar laten zetten? Dat lijkt mij namelijk wat handiger :)

Onmeunig Hans
2 februari 2008, 17:40
Dat is inderdaad waar ik bang voor ben: Een miskoop doen op Marktplaats of Ebay.
Kan je ook makkelijk nieuwe en betere onderdelen in een gitaar laten zetten? Dat lijkt mij namelijk wat handiger :)

Wat zou je willen?
Nieuwe snaren is een makkie, zie ook dit forum.
Wat wil je nog meer vernieuwen? Elementen hoef je misschien nooit van je leven te vervangen. Wil je het toch, een klus die je wel zelf kunt doen als je een schroevendraaier vast kunt houden. Tuners? Echt simpel, waarschijnlijk nooit nodig. Een nieuwe hals? Werk voor de specialist net als nieuwe fretten (als die dingen al nodig zijn). Werk aan de brug of kam? misschien eens in de 15 jaar? Een nieuwe jack, komt nauwelijks voor, iedereen kent wel iemand met een soldeerbout als je het zelf niet kunt.

Betere onderdelen moet je zomaar niet in iedere gitaar zetten. (Ook daarover was kort geleden een topic, ff zoeken) Het gaat om de combinatie. Op een multiplexbody zet je geen set actieve elementen van 300 euro, net zoals je in een Citroen saxo niet zomaar een twinturbo motorblok van 4.2 liter en 8 cilinders.

Zoek een goede gitaar, begin met spelen en al die dingen komen vanzelf. Blijf op het forum gewoon meelezen en je kennis zal snel toenemen.

hans

Frenk95
2 februari 2008, 17:42
Dankje, dat was een heel wijs stukje:p Ik denk dat ik gewoon echt voor die Dean ga, omdat ik overal hoor dat het een goeie gitaar is:) Natuurlijk ga ik hem zelf nog testen.

Nino1110
2 februari 2008, 17:44
Dankje, dat was een heel wijs stukje:p Ik denk dat ik gewoon echt voor die Dean ga, omdat ik overal hoor dat het een goeie gitaar is:) Natuurlijk ga ik hem zelf nog testen.

Heb hem zelf ook en vind hem fijn spelen , in combinatie met een roland Cube 15X is het voor mij een heerlijk setje. :)

Frenk95
2 februari 2008, 19:34
Klinkt nu helemaal geweldig omdat jij het een goeie gitaar vind in de combinatie van de Roland 15 Cube! :)