PDA

View Full Version : Nieuwe demo!!!!!



jonesd
31 januari 2008, 15:07
Hé, als voorsmaakje op het gitaarnetfestival, vind je hier al drie nummers uit onze net opgenomen en gemasterde nieuwe demo:

NIEUWE DEMO (http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=83341000)

De nieuwe nummers zijn:
I don't think you're paranoid
10 Words
Wear armypants

Laat gerust weten wat je ervan vindt. Alle kritiek is welkom.

duckman
31 januari 2008, 16:08
Klinkt goed!

nummers zitten goed in elkaar, opnames klinken goed ( althans op mijn PC speakers), lekker bandje.

Weer een waar Belgie trots op mag zijn!!:rockon:

mazzel,
Arjan

Thoom42
31 januari 2008, 16:40
Waar heb je de demo opgenomen? En met welke mics? Muziek zit goed in elkaar, maar ik vind de opnames persoonlijk niet geweldig.

jonesd
31 januari 2008, 16:56
De opnames zijn gemaakt in studio Marcel Katorz in Antwerpen.

Bij de drumopnames was ik niet bij dus daarover kan ik niets vertellen.

Voor de gitaren is voornamelijk een sm 58 gebruikt.

De gebruikte versterkers zijn trouwens mijn vox ac30 (die heel veel te horen is), een rivera waar ik het type niet van ken en een marshall 1959 ri. Daarnaast zijn sommige lijnen nog gedubbeld met een fender mini deluxe. Deze is ook gebruikt in de intro van het eerste nummer. Heel de mikmak erdoor gestuurd en opnieuw opgenomen... Leuk ding:
http://www.guitarsam.com/catalog3/samimages/minideluxe.jpg

Alle gitaren en ook de stem zijn vervolgens door een manley voxbox gestuurd (een voorversterker / compressor / ... bomvol buizen):

http://www.serotoninproductions.com.au/x-scripts/oscommerce/images/VOXBOX1.jpg

Ik vind het zelf best wel goed klinken. We wilden gaan voor een ongepolijste, beetje vintage-sound/lo fi sound en ik denk dat dat ergens gelukt is.

bass blom
31 januari 2008, 17:00
ja ik vind het ook niet gek klinken, de zang iets te keurig, uitspraak, lekker wel verder :D

jonesd
31 januari 2008, 17:32
Dankje.

BTW Er staat nu nog een vierde nummer op de myspace (www.myspace.com/steamygrease):
Global warming

Mét drumsolo en freaky psychedelische gitaarsolo...

bass blom
31 januari 2008, 17:52
Dankje.

BTW Er staat nu nog een vierde nummer op de myspace (www.myspace.com/steamygrease):
Global warming

Mét drumsolo en freaky psychedelische gitaarsolo...

maakt lou reed zich nu op de valreep ook nog druk om global warming? :D

Thoom42
1 februari 2008, 15:09
Haha! Ja, dat is een goeie Bass! :blast: Wat is er opgenomen met de sm58 dan? Ik heb het idee dat voor de drums geen condensators worden gebruikt.. weet ik niet zeker maar heb het vermoeden :sssh: :cheerup:

jonesd
1 februari 2008, 16:01
Sorry, ik had mij even vergist. De gitaren zijn opgenomen met sm 57 en niet met een 58.

Wat de drums betreft, ik zal ik dit eens navragen.

Thoom42
1 februari 2008, 16:18
Ik wilde zeggen. Een 57 hoort toch iets meer thuis voor een cab dan een 58!

jonesd
1 februari 2008, 16:39
maakt lou reed zich nu op de valreep ook nog druk om global warming? :D

Het is eigenlijk meer een "lachen met al gore" nummertje...

jonesd
1 februari 2008, 20:02
Ik heb nu zelf eens de myspace nummers gehoord (hiervoor enkel de cd), die klote compressie van myspace maakt toch echt veel kapot... :angry:

Pais
1 februari 2008, 20:11
Best lekker!! Het is mijn genre niet maar ik zit er met plesier naar te luisteren.

Axelll
1 februari 2008, 20:51
Super vet! Rock n roll!!!

Axelll
1 februari 2008, 20:54
Ohja even een vragen wat heb je voor je ac30 staan qua effecten? Ik vind je sound erg lekker!

jonesd
1 februari 2008, 21:05
Heel weinig effecten.

Dikwijls enkel de versterker, soms geboost met een boss sd-1 of met een ts-9 of met beide.

De delay die je hoort in Global Warming is een analoge rackdelay van de studio waar ik het merk niet van ken maar die wel onwaarschijnlijk lekker klonk (heel pink floyd)

Oh ja, al mijn lijnen zijn ingespeeld met mijn tele van 1978.

Tristan
2 februari 2008, 00:20
De gitaren klinken heel lekker vind ik, de drums zijn inderdaad wel een stukje minder, maar dat blijft zowiezo altijd moeilijk hoor, naar mijn idee tenminste wel, is altijd wel een gedoe om dat goed te krijgen...
Wel een lekkere demo... :)

wille525
2 februari 2008, 12:35
Ik wilde zeggen. Een 57 hoort toch iets meer thuis voor een cab dan een 58!

Een SM57 en 58 zijn vrijwel identiek. Een SM58 heeft alleen een extra metalen bescherming rond het membraam.

Ik vind de sound wel heel goed!! Het is weliswaar geen topproductie, maar het is wel duidelijk wat voor gevoel jullie over willen brengen. Lekker rauw en direct.
De muziek is vrij eenvoudig qua opzet en dat moet je zo houden. Lekker into your face! Veel amateurbandje proberen namelijk met een totaal nieuwe sound te komen en slaan daardoor juist vaak de plank volkomen mis. In jullie genre eindigt dit vaak in vervelend "aternatief friemelen" wat voor publiek vaak totaal niet boeiend is. Kortom: prima werk!

Tupelo
3 februari 2008, 16:27
klinkt lekker johh!!
Ik vind de zanger er ook prettig tussenuit springen.
Kun je ook maar treffen!
Ben benieuwd om jullie live te zien.
Klinkt als een prettige live ervaring!! :p

jonesd
4 februari 2008, 14:32
Hartelijk bedankt voor de fijne reacties.

Of het een fijne live ervaring is, zal blijken op het gitaarnetfestival...

Als ik me niet vergis (en als we ons niet overslapen...), openen wij de boel.

<Spam mode on>
We zullen daar ook demootjes bijhebben tegen schappelijke prijzen...
<spam mode off>