PDA

View Full Version : Vervoer 4x12 cabinet



jw009
31 januari 2008, 13:31
Ik vroeg me af hoe je het beste een cabinet in je auto kunt leggen, als hij niet normaal rechtop kan staan.

Is het beter om het cabinet met de speakers naar beneden wijzend neer te leggen of met de speakers naar boven? Of maakt het niet uit?

Ik meen ooit een topic hierover gezien te hebben, hele tijd terug maar dat kan ik helaas niet vinden.

Alvast bedankt.

TimmU
31 januari 2008, 13:35
Met de speakers naar boven doe ik altijd, lijkt me 't meest logische ook!

Mr.Bluesbreaker
31 januari 2008, 13:36
Is inderdaad al wel een en ander over gezegd.
Bij mij is blijven hangen dat je het beste een cab met de speakers naar boven gericht kunt platleggen bij vervoer, omdat de beweging die de speakers dan eventueel maken tijdens transport niet afwijken van hun normale.

Ja heel eerlijk, ik speel al jaren met allerlei cabs en ik zet ze gewoon goed klem tussen andere zware cases/dingen, en anno 2008 in flightcases. Hoe ze dan staan dat interesseert me niet zoveel, zolang ze maar niet rechtop om kunnen vallen. Ook al zitten ze dan in cases vrees ik wel voor de tere greenbackies. Zolang je dat maar vermijdt zit je imo wel safe.

Lexvandoef
31 januari 2008, 13:36
waarom naar boven? Als je een volledig vlakke laadvloer heb, kan je prima de speakers naar beneden doen, dan kan op je cab ook nog spullen kwijt.

Kim Wilson
31 januari 2008, 13:37
Naar boven of naar beneden maakt geen verschil. In beide gevallen bewegen de speakers in de normale beweegrichting. Ik ben, net als Lex, ook voorstander van het naar beneden neerleggen. Zo kun je er idd nog bovenop stapelen. Dat is bij ons ook wel nodig, want ik ben met mijn cab al de helft van de laadvloer kwijt. :D

Nielsje
31 januari 2008, 13:39
waarom naar boven? Als je een volledig vlakke laadvloer heb, kan je prima de speakers naar beneden doen, dan kan op je cab ook nog spullen kwijt.