PDA

View Full Version : Geniale intro (vraagje)



artnaz
31 januari 2008, 12:54
Ik zit nu een beetje met Blackmore's Night - The Strom (let niet op het filmpje!) (http://www.youtube.com/watch?v=jZP3euEPXAQ) te klooien, prachtig nummer! Maar die Blackmore maakt het wel lastig...

Het is in DBGCGD gestemd. Bij 0:24 komt een snel loopje net voor de arpeggios. Als het goed is op de A-snaar (wat nu dus een G is) chromatisch: 0-1-2-3-4-5-4-3-2-1-0

Ik neem aan dat hij dat in één keer doet? Dus de losse G aanslaan, dan hammer-on's tot de B, van daaruit een slide naar de C, van daaruit pull-offs tot de A, van de A slide terug naar de G#, en daar doe je weer een pull-off naar de G.

Behoorlijk lastig om alle noten duidelijk te spelen, helemaal op een beetje temp. En die arpeggios maken het ook niet echt makkelijk... :mad:

Harald
3 februari 2008, 21:19
Ik hoor iets anders. Klinkt alsof hij omhoog gaat en dan na de 5e fret op de A snaar een open g speelt, dan door met het volgende akkoord vanuit de 4 fret A snaar. Kan het nu even niet vertragen. Je zou het eens door een programma als Nero wave editor moeten vertragen.

Als je een mp3tje hebt mail het eens, dan kijk ik eens wat ik vind. Op zich wel een leuk stuk.

artnaz
4 februari 2008, 08:47
Ik snap je niet helemaal, bedoel je: 0-1-2-3-4-0-4-3-2-1-0?

Dat van dat vertragen is trouwens een goed idee, ik zal het eerst zelf eens proberen, dan stuur ik het je wel op vanavond!

Harald
4 februari 2008, 11:11
Geen tijd om het nu goed uit te zoeken, en mijn pc neemt niet meer goed op wat je hoort... kan het hier nu niet vertragen. Als je een mp3tje van het intro kan mailen wil ik wel eens kijken wat ik vind. Maar leek mij een hammer on tot de 4 en slide naar 5 op de A snaar, zoals je al zei met dan een open G snaar,

-----------------------------
-----------------------------
--------------0-----0--------
------------------0----------
-0-1-2-3-4-5---4------------
-----------------------------

etc. maar moet het even vertragen om het zeker te weten, en het hele stuk te hebben. Intro is wel leuk. Had nog niet verder geluisterd. Het zangstuk spreekt me waarschijnlijk wat minder aan. Vermoed ook dat de gitaar van Blackmore zeer licht is afgesteld. Dat scheelt ook nogal. Weet je of hij dit met plectrum, hybrid of met zijn vingers aanslaat?

artnaz
4 februari 2008, 16:02
Heb wel even je email-adres nodig om het stuk je te sturen, zou je die kunnen PM'en?

Ik heb Blackmore nooit hybride zien spelen, maar met plectrum lijkt hij mij dit sowieso niet te doen gezien de arpeggio's.

Harald
4 februari 2008, 18:58
PM is onderweg