PDA

View Full Version : flightcase JVM



jacobhdejong
31 januari 2008, 11:38
Hallo Mensen,

Weer ff een onnozele vraag.
Maar ben dus nu opzoek naar flightcase voor de JVM410H.
Maar ik zie ze eigenlijk alleen maar zonder wieltjes eronder.
Is zoiets gebruikelijk of hoe zit zoiets.
Ik vindt er haast geen een, met wielen

Gr J

almarvk
31 januari 2008, 11:40
Ik zie eigenlijk ook nooit flightcases voor een top met wielen. Dan kost het helemaal je rug met duwen :D

Kan je er niet gewoon wielen onderschroeven?

jw009
31 januari 2008, 11:41
Rij je toch ff langs de karwij koop je 4 wieltjes die schroef je eronder, en klaar?

Nielsje
31 januari 2008, 11:42
Wil jij een case voor je head met wieltjes?!

Zou ik niet doen...Waarom zou je dat willen?
kijk even op www.casecompany.nl (http://www.casecompany.nl) en mail even met Jeroen. Een flightcase kost daar 175 (ex verzenden van 15 e). Ik heb er een voor m'n DSL en dat ding bevalt uitstekend! (9+1 mm hout, dus geen 7+1 zoals bij de Thon cases)

edit:

Het lijkt me ook nog eens hoogst onverstandig en onhandig. Ik heb m'n case zo dat m'n top in het onderste deel kan blijven zitten als ie op z'n cab staat. met wieltjes gaat dat vast niet lukken, of het ziet er niet uit.

Bovendien, als je dan met die handel over de ongelijke keien rolt, lijkt me niet al te best voor de inwendig aanwezige techniek.

HaroldA
31 januari 2008, 11:54
Hoe zou een top te verslepen zijn als 'ie 2 wieltjes aan 1 zijkant heeft? Dus net als een bagage koffer...

Op vloerbedekking wil ik mijn flightkeesje ook wel eens zo voort trekken...

Kim Wilson
31 januari 2008, 11:59
En die buizen lekker rammelen... Ik zou het niet doen, zeker niet als je buizen niet recht naar boven/beneden staan.

Nielsje
31 januari 2008, 12:00
.... zeker niet als je buizen niet recht naar boven/beneden staan.

Huh?! Hoe moeten ze er ander inzitten, en waarom zou deze positie slechter zijn dan anderen!?

Kim Wilson
31 januari 2008, 12:05
Huh?! Hoe moeten ze er ander inzitten, en waarom zou deze positie slechter zijn dan anderen!?
Ik bedoel dat je hem beter niet kunt verslepen als een reiskoffer. Ik heb begrepen dat een zijdelingse belasting niet al te best is voor het binnenwerk van een buis.

Nielsje
31 januari 2008, 12:07
hm..okeej.

Tja, ik zei het ook al: geen wieltjes, gewoon sjouwen met je donder!

Nu kan d'r ook wel een slotje op ;)

Kim Wilson
31 januari 2008, 12:11
Geen flightcase! Die amp is al groot en zwaar genoeg! :D

(ik zou eigenlijk ook wel een case om mijn top willen, maar heb het geld er even niet voor... :satisfie: )

ben vanhoof
31 januari 2008, 12:21
Doe jij dan zoveel optredens dat je een flightcase nodig hebt? En je vervoert hem dan toch in een soort van lichte vrachtwagen ofzo. Voor op de achterbank of in het met stof bedekte koffer is een flightcase echt wel niet nodig hoor.

Bij jukebox verkopen ze van die stoffen dingen die je over je amp schuift. Er is vanboven een opening voor een handvat, en vanonder zijn ze dus ook open. Dat lijkt me meer dan voldoende als je je amp "normaal" vervoert. Flightcase vind ik pas nodig als je heel veel optredens hebt en als je amp vervoert wordt met een vrachtwagen.

Nielsje
31 januari 2008, 12:26
Niet mee eens. Wij doen niet veel optredens, maar toch wel 1 a 2 per maand, waarbij alles in een te klein autootje verdwijnd. Als er dan ook horden studenten zijn die vriendelijk als het bedoeld is, je spullen willen uitladen, dan is er wel een kans dat ze eens langs een muur gaan oid. Tja, en zo'n case kost net zoveel als een set buizen, ik vind het een waardevolle investering.

Kim Wilson
31 januari 2008, 12:28
Onze instrumenten gaan allemaal achterin een Volkswagen bus. Basversterker, mijn amp+cab, gitaren, drumstel en piano met krukkie en standaard. Dus eigenlijk zou een flightcase geen overbodige luxe zijn. Maar we spelen ongeveer 10 keer per jaar, met een beetje voorzichtigheid blijft ie nog wel vrij netjes.

ben vanhoof
31 januari 2008, 12:41
Wij doen ook zo'n 10-12 optredens per jaar, en vroeger ging alles in een volkswagen bus. Mn vorig cabinet heeft wel een paar schrammen opgelopen maar die waren echt niet erg ofzo, aan mn top was niets aan ( zonder iets er rond, wel altijd voorzichtig mee geweest). Voor mn nieuw cabinet heb ik een beschermhoes, en dat mag nog mee met de bus. Mn nieuwe head neem ik zelf mee in de auto. We moeten toch altijd met 1 auto extra rijden omdat er in de bus maar 3 personen mogen en wij zijn met zn 4en.

JohnLord
31 januari 2008, 13:21
Ik maak mijn cases altijd zelf. Gewoon 9 of 12 mm multiplex, paar bolhoeken, paar vlinderslotjes, twee handgrepen. Even zwart verven en bekleden met 1cm schuim. Je hebt dan een stevige, functionele, alleen niet profi case.

Nielsje
31 januari 2008, 13:25
Ik maak mijn cases altijd zelf. Gewoon 9 of 12 mm multiplex, paar bolhoeken, paar vlinderslotjes, twee handgrepen. Even zwart verven en bekleden met 1cm schuim. Je hebt dan een stevige, functionele, alleen niet profi case.

is dat ook de reden waarom je nu een case zoekt voor je Koch? :D

Tja, ik heb het zelf wel eens overwogen, maar als je 'profi' onderdelen neemt, scheelt het een keer een euro of 30, maar je bent wel de rest van de dag kwijt..

TimmU
31 januari 2008, 13:36
Ik maak mijn cases altijd zelf. Gewoon 9 of 12 mm multiplex, paar bolhoeken, paar vlinderslotjes, twee handgrepen. Even zwart verven en bekleden met 1cm schuim. Je hebt dan een stevige, functionele, alleen niet profi case.
Daarom zoek je nu ook 2 flight cases?:)

JohnLord
31 januari 2008, 13:37
Als ik een tweedehands kan scoren ga ik daar voor. Heb toch nog even geen tijd, dus even zoeken kan de moeite waard zijn

De case voor mijn Blackmore kostte mij 75 euro zonder alu strips en sluitprofiel, de profi 190. En inderdaad, ik vind het leuk werk.

Punkrockerke
31 januari 2008, 16:26
www.flightcase-brico.be (http://www.flightcase-brico.be/)

Als je een beetje handig bent en je hebt al het materiaal (figuurzaag, goede boor, blindmoer/popnagel/reveteer-tang, ijzerzaag) zit je er zelf 1 tot anderhalve dag aan.
Kostprijs: 110 - 120€
Zeer goede kwaliteit. Zelf heb ik 12mm betonplex hout, 4 vlindersloten, 2 handvaten en 1cm mousse.

http://thumb9.webshots.net/t/60/760/6/81/12/2995681120079646069nJdbeZ_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2995681120079646069nJdbeZ)

Henri H
31 januari 2008, 16:52
http://www.music123.com/Marshall-Wheeled-Tube-Head-Carrying-Bag-549352-i1152639.Music123?buildkit=1

http://www.hardcase.com/ampmate.htm

De links heb ik van het JVM Forum: http://jvmforum.com/viewtopic.php?t=54

casper innosence
31 januari 2008, 17:38
Toevallig was ik gister nog bij Frans en Daan in Boekel. Die zagen mijn case van Casecompany en waren onder de indruk van de prijs in verhouding met hoe die er uit ziet. En ze wilden daar ook es achteraan gaan.

@ punkrockerke, waarom 4 vlindersloten als ze per stuk 20/30 kg mogen/kunnen hebben en er geen tops zijn die zoo zwaar zijn? Is dan toch alleen maar extra kosten? Verder ziet ie dr wel netjes uit.

Ik heb ooit zelfgebouwt, maar nooooit meer.. wat is een popnageltang KUT, week last van mn polsgehad van dat knijpen.. teeering

jacobhdejong
31 januari 2008, 17:49
Nee zelfbouwen heb ik ook weinig trek in.
Kan eentje krijgen voor 175 euro.
Even kijken of t wat is.
Wat betreft dat er eigenlijk nooit geen wielen onder zitten
heb ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan.
Maar ik kan me idd voorstellen dat dat niet al te best is voor de buizen
Nou ja dan maar een hernia

catalyst
31 januari 2008, 18:04
Ik heb inmiddels ook wel genoeg gesleept met die zooi; en sinds kort een steekwagen bij de praxis gehaald met luchtbandjes - dat werkt perfect!
Jammer is wel dat de (oefen-)ruimtes vaak maar matig bereikbaar zijn of trappen hebben o.id. en dan kun je alsnog weer tillen en hobbels nemen.

jacobhdejong
31 januari 2008, 18:43
Ik heb inmiddels ook wel genoeg gesleept met die zooi; en sinds kort een steekwagen bij de praxis gehaald met luchtbandjes - dat werkt perfect!
Jammer is wel dat de (oefen-)ruimtes vaak maar matig bereikbaar zijn of trappen hebben o.id. en dan kun je alsnog weer tillen en hobbels nemen.

Haha ja idd mee eens.
Je blijft zeulen met troep

Punkrockerke
31 januari 2008, 19:53
@ punkrockerke, waarom 4 vlindersloten als ze per stuk 20/30 kg mogen/kunnen hebben en er geen tops zijn die zoo zwaar zijn? Is dan toch alleen maar extra kosten? Verder ziet ie dr wel netjes uit.

Ik heb ooit zelfgebouwt, maar nooooit meer.. wat is een popnageltang KUT, week last van mn polsgehad van dat knijpen.. teeering
Door twijfel aan m'n eigen kunnen ;) Als ik 1 slot slecht zou bevestigen, wordt alles nog op z'n plaats gehouden door de overige 3.
1 slot kost trouwens slechts 4€.

En met een slechte popnageltang is het inderdaad een hel :D

Dude
31 januari 2008, 19:58
Ik bedoel dat je hem beter niet kunt verslepen als een reiskoffer. Ik heb begrepen dat een zijdelingse belasting niet al te best is voor het binnenwerk van een buis.


niet teveel trutten en nalullen wat je leest hans.. niet alles dat hier staat is heilig hoor.

ik rag mn zooi wekelijks auto in auto uit podium op oefenruimte af en het gaat echt niet zomaar stuk hoor. Er wordt door de diverse internet fora en gebruikers die hun spul amper van hun slaapkamer afhalen wel eens wat te angstvallig gemiept over hoe snel spullen stuk kunnen gaan. Zo lang jij het spul redelijk behandeld blijft het echt wel heel.
En een flightcase op wieltjes kan prima, kijk voor de grap eens hoe profs omgaan met spullen van bands, denk je dat daar alles heel zachtjes de tourbussen of vliegtuigen in word geladen ??

Dude
31 januari 2008, 20:04
http://www.hardcase.com/ampmate.htm



mooi ding... wil ik hebben !!!!

is alleen niet in nederland te krijgen, ben al eens eerder op zoek geweest maar tevergeefs

Punkrockerke
31 januari 2008, 20:08
Ik meen mij te herinneren dat Blok182 er één had voor z'n Budda (waar zit die trouwens de laatste tijd? :))

ColourofFire
31 januari 2008, 20:09
niet teveel trutten en nalullen wat je leest hans.. niet alles dat hier staat is heilig hoor.

ik rag mn zooi wekelijks auto in auto uit podium op oefenruimte af en het gaat echt niet zomaar stuk hoor. Er wordt door de diverse internet fora en gebruikers die hun spul amper van hun slaapkamer afhalen wel eens wat te angstvallig gemiept over hoe snel spullen stuk kunnen gaan. Zo lang jij het spul redelijk behandeld blijft het echt wel heel.
En een flightcase op wieltjes kan prima, kijk voor de grap eens hoe profs omgaan met spullen van bands, denk je dat daar alles heel zachtjes de tourbussen of vliegtuigen in word geladen ??

+1...

Mijn versterker heeft al vrij veel meegemaakt, en gaat wekelijks 2x 3 trappen op en af, en butst daarbij meerdere keren tegen te muren aan, vaarwel tolex, maar de buizen is nog altijd niets mis mee. Zolang je maar een beetje gezond blijft doen en er niet mee rond gaat lopen gooien komt het wel goed.

Ik ken btw een gozer die geen buizenversterker durft te kopen omdat ie bang is dat ie na elke keer dattie em verplaatst nieuwe buizen nodig heeft :satisfie:

Baker
31 januari 2008, 20:39
ik wil ook een flightcase voor mijn JVM.
Ik vind 175 wel vrij pittig... maar ja dan heb je ook wat.
Het is nogal lastig om aan een tweedehandse te komen heb ik gemerkt helaas.

Even over die case company case hè, is die sterk genoeg om een 4x12 + top bovenop te zetten? Daar wil ik de case namelijk ook voor gebruiken. (dan blaast het niet zo onder me door)

JohnLord
31 januari 2008, 20:55
Ook daarom maak ik ze zelf, ik kan mijn top+speaker er op zetten (50 kg) maar ik kan er ook zelf makkelijk op staan bij het inladen in de vrachtwagen.

Punkrockerke
31 januari 2008, 21:11
Ook daarom maak ik ze zelf, ik kan mijn top+speaker er op zetten (50 kg) maar ik kan er ook zelf makkelijk op staan bij het inladen in de vrachtwagen.
+1 :) :

http://thumb9.webshots.net/t/69/169/2/41/16/2938241160079646069ShvPeQ_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2938241160079646069ShvPeQ)

jacobhdejong
31 januari 2008, 21:29
eigenlijk zoek ik ook nog zoiets voor mijn cab.
das een 2x12 brunetti . Die lijkt me ook gevoelig voor al dat gesjouw.
En hij is nu nog mooi.
Cases voor heads zie ik wel veel op marktplaats maar voor cab's niet veel.
Wie weet nog leuke adresjes (voor leuke prijsjes? Geen idee wat zoiets mag kosten)

Groet

JohnLord
31 januari 2008, 21:38
Even googelen, adressen zat. Prijs ongeveer 225-250 euro.

casper innosence
31 januari 2008, 23:08
ik wil ook een flightcase voor mijn JVM.
Ik vind 175 wel vrij pittig... maar ja dan heb je ook wat.
Het is nogal lastig om aan een tweedehandse te komen heb ik gemerkt helaas.

Even over die case company case hè, is die sterk genoeg om een 4x12 + top bovenop te zetten? Daar wil ik de case namelijk ook voor gebruiken. (dan blaast het niet zo onder me door)

Sterk zat.. gewoon HPL plaat (10mm) en Penn Hardware. Ik zet mn Orange 4x12 + Avenger (= om en nabij de 70kg) en mn rack dr altijd boven op. Gaat PRRRRRIIIMAA...erg goed kistje (vond ook Frans van de Jukebox) en 175 was volgens mij 1 van de goedkopere, met wel degelijk materiaal.

Nielsje
31 januari 2008, 23:38
Even over die case company case hè, is die sterk genoeg om een 4x12 + top bovenop te zetten? Daar wil ik de case namelijk ook voor gebruiken. (dan blaast het niet zo onder me door)

Ja hoor, op mijn case staat op het moment een top + bogner 2 x 12, wil prima!

jacobhdejong
4 februari 2008, 10:18
Ik heb nou idd voor 175 eurie maar eentje gekocht (ale met al wel een hoop geld maar ja) Maar ik heb nu de smaak te pakken en wil eigenlijk ook eentje voor mijn 2x12 cabinet. Nou kan nieuw eentje kopen voor 265 euro.
Alleen ik vroeg me af of dit een beetje christelijke prijzen zijn.
Ik heb er weinig verstand van, maar ik weet wel dat het een behoud van je apparatuur is.

:jam:

Nielsje
4 februari 2008, 10:21
Ik heb nou idd voor 175 eurie maar eentje gekocht (ale met al wel een hoop geld maar ja) Maar ik heb nu de smaak te pakken en wil eigenlijk ook eentje voor mijn 2x12 cabinet. Nou kan nieuw eentje kopen voor 265 euro.
Alleen ik vroeg me af of dit een beetje christelijke prijzen zijn.
Ik heb er weinig verstand van, maar ik weet wel dat het een behoud van je apparatuur is.

:jam:

Zeker een 2 x 12 inclusief wielen? Zonder wielen kom je op 220. Mja, dat zijn wel nette prijzen vind ik, ik heb ook een lokale bouwer geprobeerd (hier in Delft) en een ander, en die waren beiden duurder (zelfs als je verzendkosten meerekend!)

jacobhdejong
4 februari 2008, 10:37
Zeker een 2 x 12 inclusief wielen? Zonder wielen kom je op 220. Mja, dat zijn wel nette prijzen vind ik, ik heb ook een lokale bouwer geprobeerd (hier in Delft) en een ander, en die waren beiden duurder (zelfs als je verzendkosten meerekend!)


Ok Thnx mate,

Dan weet ik even dat ik niet wordt besodemieterd.
en 175 voor een flightcase voor een marshall top(niet nieuw, maar ziet er wel uit asl nieuw!) valt dan ook wel mee he?

Nielsje
4 februari 2008, 10:46
Ok Thnx mate,

Dan weet ik even dat ik niet wordt besodemieterd.
en 175 voor een flightcase voor een marshall top(niet nieuw, maar ziet er wel uit asl nieuw!) valt dan ook wel mee he?

Besodemieterd?! Waar haal je je cases vandaan? Particulier of bijvoorbeeld bij Case Company? Bij Case company heb je een headcase nieuw voor 175. Dat wil niet zeggen dat 175 2e hands duur is. Veel fabrikanten zijn een stuk duurder. Case Company is volgens mij eens van de allergoedkoopsten. Iets goedkoper zijn de flightcases van bijvoorbeeld Warwick (die heeft ook headcases etc) maar die zijn volgens mij van dunner hout etc (hardware is ook iets minder, te beoordelen aan m'n pedalboard van hun). Thon cases heeft bijvoorbeeld 7+1 mm hout, terwijl Case Company 9+1 mm hout gebruikt (mocht je dat belangrijk vinden)

jacobhdejong
4 februari 2008, 10:56
die voor die marshall top heb ik van marktplaats gehaald.

dit verhaaltje stond erbij.

Nieuwe flightcase


Gemaakt voor een Marshall (JCM) versterker;
De volledige JCM serie past erin (1 top natuurlijk;))
JCM 2000 DSL, JCM 2000 TSL etc.
Maar ook de Mode-Four en Vintage versterkers zullen passen. Voor de zekerheid even de maten van de top opmeten.

Binnenmaten van de case; lengte 75cm, diepte 22cm, hoogte 31cm

Professionele flightcase met voetjes, goede verende handvatten, twee grote vlindersloten, binnenkant volledig met schuimbekleed voor optimale bescherming van de top. Kist is van speciale PVC/hout combi platen (PVC op berkenhout multiplex) gemaakt. Buitenkant heeft een geribbelde PVC kant die krasbestendig en waterwerend is. Hierdoor is de case ook nog eens beschermd en behoudt dus langer z'n nieuwe uiterlijk.
Kleur; zwart

Uiteraard kunnen er ook andere merken in vervoerd worden.

Nielsje
4 februari 2008, 10:58
Mjah die heb ik ook wel eens gezien. Het leek me ergens wel een case van CC, maar kon het logo'tje niet vinden op de foto's. Maar lijkt me een prima case hoor.

Het ge-etter met cases is altijd dat je specifieke wensen hebt, qua afmetingen, maar ook qua 'opties'. Zo'n headcase kom je 2e hands wel eens tegen, maar cases voor 2 x 12's is bijna altijd nieuw kopen, die dingen verschillen allemaal van afmeting..