PDA

View Full Version : richwood customing



.john.s
31 januari 2008, 12:26
hallo,

ik heb nog een oude gitaar staan mijn begin gitaar.
een electrische richwood strat. die de gewone houdkleur nog bezit en gelukt is. van wegen het slechte geluid en de slechte bespeelbaarheid heb ik een ibanez gekocht. alleen nu hoorde ik van een vriend dat als je op die richwood een nieuwe neck zet en een humbucker dat die dan wel goed klinkt en dat sommige hem dan boven een fender strat verkiezen (lijkt mij vrij onlogisch maar toch) reacties graag. :satisfie:

Requiem1991
31 januari 2008, 12:28
lijkt mij ook vrij onlogisch maar het kan wel , als je een Humbucker erin wilt doen moet er nog plaats in gemaakt worden ( Ja ik ken jouw gitaar ) dus kost je ook nog geld.

Als je een nieuwe Hals wilt voor de gitaar gaat dat ook geld kosten , je kan gewoon via een site zoals Warmoth een hals kopen en een Fender stikkertje erop plakken.

Een humbuckertje van Seymour Duncan of Dimarzio is rond de €70 - €80 euro dus dat gaat ook kosten.

Denk dat als je alles bij elkaar optelt wel een Fender van €400 euro kan kopen.
Inclusief de prijs van de gitaar natuurlijk.

Squier4ever
31 januari 2008, 12:34
nieuwe nek lijkt mij niet persé nodig, tenzij die van jou getordeert is oid.
humbuckertje tweedehands voor eurootje of 40 en slagplaatjes zijn ook niet al te duur. moet je wel een swimmingpool routing hebben anders moet je gaan hakken.

almarvk
31 januari 2008, 12:34
Betere elementen (single coils of humbuckers) zorgen altijd voor een verbetering van het geluid van zulke gitaren. Een nieuwe neck hoeft echt niet direct.

Requiem1991
31 januari 2008, 12:36
hij heeft een S-S-S opstelling , dus als hij een Humbucker wilt moet hij er nog een stuk uit laten hakken of hoe dat heet :) ?

Kost dat erg veel geld dan ?

.john.s
31 januari 2008, 12:38
hij heeft een S-S-S opstelling , dus als hij een Humbucker wilt moet hij er nog een stuk bij laten hakken of hoe dat heet :) ?

Kost dat erg veel geld dan ?

ik wil een S-S-H opstelling en het is uit laten vrezen. :satisfie:

^die gast zit nou trouwens bij mij in de bieb op school ik snap niet dat hij het niet gewoon zegt tegen me.

Requiem1991
31 januari 2008, 12:39
ik wou al zeggen , gaan we elkaar nu lekker staan afzijken Johnnie :)

.john.s
31 januari 2008, 12:40
ik wou al zeggen , gaan we elkaar nu lekker staan afzijken Johnnie :)

weer ff on topic plz zo komt er dus niks van mijn vraag he micheal.

F*R*E*A*K
31 januari 2008, 12:40
Er zijn ook nog humbuckers in single coil formaat, vergeet die niet.
Hoef je ook niet te frezen.

Requiem1991
31 januari 2008, 12:41
weer ff on topic plz zo komt er dus niks van mijn vraag he micheal.

weet ik John :cooler:

Je zou idd ook nog een Humbucker in Single Coil formaat kunnen nemen van Seymour Duncan ja , zitten ook in Sommige Fenders gloof ik

Squier4ever
31 januari 2008, 12:42
ik wil een S-S-H opstelling en het is uit laten vrezen. :satisfie:

^die gast zit nou trouwens bij mij in de bieb op school ik snap niet dat hij het niet gewoon zegt tegen me.

het is niet laten vrezen maar laten frezen. en requiem: een SSS opstelling wil niet persé zeggen dat ie ook zo gerout (=gefreesd) is.
dit dus:
http://xhefriguitars.com///plusJpegs/Route2.jpg

.john.s
31 januari 2008, 12:42
Er zijn ook nog humbuckers in single coil formaat, vergeet die niet.
Hoef je ook niet te frezen.

ik zal het is even op zoeken maar is die dan in verhouding niet veel duurder omdat het compacter is?

almarvk
31 januari 2008, 12:44
Scheelt niet veel. Ik zou eerst 's gaan kijken wat voor elementen erin passen en dan gaan bepalen wat voor element je erin wil zetten, want daar zijn ook nog honderden opties voor.

Squier4ever
31 januari 2008, 12:45
ik zal het is even op zoeken maar is die dan in verhouding niet veel duurder omdat het compacter is?

nee dat maakt niet uit, het klinkt alleen ietsje anders dan een fullsize humbucker. is wel een goeie optie though

.john.s
31 januari 2008, 12:45
das waar maar met een nieuwe neck zal er dan ook enige verbetering zijn.

Squier4ever
31 januari 2008, 12:47
das waar maar met een nieuwe neck zal er dan ook enige verbetering zijn.

ligt er maar net aan of het een goeie nek is. ik zou voorlopig dat geld lekker in je portemonnee houden en eens naar andere elementen orienteren. kijk eens naar GFS elementen. zeer goeie bang for the buck en niet al te duur. dit zal echt al een hoop verbetering in je geluid geven.

grayfink
31 januari 2008, 12:49
Nieuwe neck lijkt mij onzin. Zal gewoon een kwestie van afstellen zijn. En gewoon een humbuckertje in sc formaat lijkt mij ook geen punt. Aangezien je geloof ik nog niet zo lang speelt, zou ik daar geen high-end Seymour Duncan of een vergelijkbaar merk kopen. Ik zou eerder aan GFS of zo denken. Dan ben je voor een paar tientjes klaar. Voor het afstellen van je hals kijk hier: http://www.rinzesgitaarweb.nl/
Voor GFS kijk hier: http://store.guitarfetish.com/

.john.s
31 januari 2008, 12:50
ligt er maar net aan of het een goeie nek is. ik zou voorlopig dat geld lekker in je portemonnee houden en eens naar andere elementen orienteren. kijk eens naar GFS elementen. zeer goeie bang for the buck en niet al te duur. dit zal echt al een hoop verbetering in je geluid geven.


ben ik er mischien vergeten bij te zeggen: ik wil een fender geluid niet dat ik direct op een eens een heel warm geluid heb.

.john.s
31 januari 2008, 12:52
Nieuwe neck lijkt mij onzin. Zal gewoon een kwestie van afstellen zijn. En gewoon een humbuckertje in sc formaat lijkt mij ook geen punt. Aangezien je geloof ik nog niet zo lang speelt, zou ik daar geen high-end Seymour Duncan of een vergelijkbaar merk kopen. Ik zou eerder aan GFS of zo denken. Dan ben je voor een paar tientjes klaar. Voor het afstellen van je hals kijk hier: http://www.rinzesgitaarweb.nl/
Voor GFS kijk hier: http://store.guitarfetish.com/

dankje, en hoe weet je dat ik nog niet zo lang speel, ik speel nou ongeveer 1 1/2 jaar.

almarvk
31 januari 2008, 12:53
dankje, en hoe weet je dat ik nog niet zo lang speel, ik speel nou ongeveer 1 1/2 jaar.

Je antwoorden zeggen genoeg ;)

Squier4ever
31 januari 2008, 12:55
ben ik er mischien vergeten bij te zeggen: ik wil een fender geluid niet dat ik direct op een eens een heel warm geluid heb.

als je een fender geluid wilt moet je er natuurlijk geen humbucker inhangen, die zijn eigk alleen maar bedoeld om te scheuren en geven een warmer geluid in de bridge dan een single coil. als je een fender geluid wilt moet je er IMO single coils in laten zitten. kijk eens naar de GFS setjes, die zijn erg goed

kijk dan bijvoorbeeld eens naar deze:

http://store.guitarfetish.com/64stvigrbost.html

wat ik me trouwens afvraag, wat is de rest van je gear? amp, effecten en dergelijke. je settings met een single coil zijn over het algemeen redelijk anders als bij een humbucker.

maar als ik dan zie dat je anderhalf jaar speelt zou ik er lekker niks aan doen en eerst leren spelen en leren luisteren naar wat je wilt. dezelfde tip aan die vriend van je want ook dat advies van hem is volkomen nutteloos.

.john.s
31 januari 2008, 16:07
als je een fender geluid wilt moet je er natuurlijk geen humbucker inhangen, die zijn eigk alleen maar bedoeld om te scheuren en geven een warmer geluid in de bridge dan een single coil. als je een fender geluid wilt moet je er IMO single coils in laten zitten. kijk eens naar de GFS setjes, die zijn erg goed

kijk dan bijvoorbeeld eens naar deze:

http://store.guitarfetish.com/64stvigrbost.html

wat ik me trouwens afvraag, wat is de rest van je gear? amp, effecten en dergelijke. je settings met een single coil zijn over het algemeen redelijk anders als bij een humbucker.

maar als ik dan zie dat je anderhalf jaar speelt zou ik er lekker niks aan doen en eerst leren spelen en leren luisteren naar wat je wilt. dezelfde tip aan die vriend van je want ook dat advies van hem is volkomen nutteloos.

goeie tip :)

rest van mijn gear:
kustom kga10
digitech rp80
^genoeg voor in mijn kamer.

.john.s
31 januari 2008, 16:14
en het was niet dat ik mijn gitaar gelijk wilde veranderen omdat ik ook nog een ibanez ARX320-MS bezit waar ik voornamelijk op speel. maar ik vond het zo zonde dat mijn richwood daar nou staat te verotte en als ik hem op zou knappen hij weer gewoon goed is.

Squier4ever
31 januari 2008, 16:19
en het was niet dat ik mijn gitaar gelijk wilde veranderen omdat ik ook nog een ibanez ARX320-MS bezit waar ik voornamelijk op speel. maar ik vond het zo zonde dat mijn richwood daar nou staat te verotte en als ik hem op zou knappen hij weer gewoon goed is.

is het een richwood met zwart of met gouden logo?

.john.s
31 januari 2008, 16:24
zwart hoezo???

Squier4ever
31 januari 2008, 16:25
zwart hoezo???

die met het gouden logo zijn beter. maar een nieuw setje elementen zal wonderen doen.

.john.s
31 januari 2008, 16:31
die met het gouden logo zijn beter. maar een nieuw setje elementen zal wonderen doen.

ik weet het, ik hoop dat je snapt dat het niet is om flink te gaan investeren maar gewoon omdat hij er anders toch niks staat te doen. En dan heb ik naast mijn warm klinkende ibanez ook nog een scheur gitaar :P

ps: ook nog een nieuwe output maar dat schijnt bij fender een zwak punt te zijn.

Squier4ever
31 januari 2008, 16:34
ik weet het, ik hoop dat je snapt dat het niet is om flink te gaan investeren maar gewoon omdat hij er anders toch niks staat te doen. En dan heb ik naast mijn warm klinkende ibanez ook nog een scheur gitaar :P

ps: ook nog een nieuwe output maar dat schijnt bij fender een zwak punt te zijn.

die GFS setjes zijn niet duur voor zeg 60€ heb je een compleet setje elementen hiero. evt bestel je een nieuwe output mee kost je een euro extra ofzo. is echt relaxt spul en kwalitief doet het niet veel onder voor de bekende merken.

.john.s
31 januari 2008, 16:42
bedankt voor je hulp maar ik gooi er nog een vraag in het schijnt dat custom '54 elementen echt geweldig zijn (<- gitarist van januari dit jaar) heb jij daar enige ervaring mee?

almarvk
31 januari 2008, 16:47
Voor die vraag kan je ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken.
Die elementen zijn trouwens wel van een iets andere prijscategorie...

.john.s
31 januari 2008, 16:49
Voor die vraag kan je ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken.
Die elementen zijn trouwens wel van een iets andere prijscategorie...

ok zal ik doen.

grayfink
31 januari 2008, 19:51
Fender custom'54 in een Richwood zwart logo=ferrarimotor in Skoda Favorit

Fender custom'54 in een Richwood gouden logo=ferrarimotor in Opel Astra

Ook in het tweede geval overkill trouwens.

.john.s
31 januari 2008, 20:38
:sneaky: kom met goede dingen aub.

die vergelijkingen slaan nergens op het hout van een richwood is prima in orde niks overkill door die elementen word hij er alleen maar beter op vergeet niet dat richwood oorspronkelijk van fender afkomstig is.

F*R*E*A*K
31 januari 2008, 21:32
vergeet niet dat richwood oorspronkelijk van fender afkomstig is.

Mag ik vragen hoe je aan die informatie komt?

.john.s
31 januari 2008, 21:48
een vriend van me, volgens hem is richwood eerst van fender geweest alleen toen hebben ze het verkocht.

kan ik zijn dat ik het fout hebt maar dat is nog niet een rede om zon opmerking te maken met zo een domme vergelijking.

grayfink
31 januari 2008, 22:30
:seriousf: Is goed joh. Veel succes verder.

Requiem1991
31 januari 2008, 22:38
hoezo een domme vergelijking ?

ik zie niet het nut ervan in om gelijk zo ja , boos te zijn ( zo komt het op mij over )

almarvk
31 januari 2008, 22:44
De enige die gepikeerd reageren zijn jullie. Geeft niets dat jullie opvattingen niet stroken met de waarheid, maar lees je aub eerst 's ff een beetje. Gebruik Google, Wikipedia en het forum bijvoorbeeld.

.john.s
31 januari 2008, 23:04
ik reageer ook niet geprikkeld,
het was gewoon in het begin een vraag over hoe mijn richwood beter zou worden en dat was ook afgerond iedereen zei met betere elementen kom je verder maar die grayflink moet het weer ff verzieken het was gewoon een vraag of het met custom elementen van fender ook werkte, en dan komt hij met zon domme vergelijking hij had ook gewoon kunnen zeggen dat het waarschijnlijk geen nut had of het gewoon iets vriendelijker kunnen brengen.

.john.s
31 januari 2008, 23:05
hoezo een domme vergelijking ?

ik zie niet het nut ervan in om gelijk zo ja , boos te zijn ( zo komt het op mij over )

ok je hebt me terug gepakt nu staan we gelijk :hippie:

.john.s
31 januari 2008, 23:12
nou in ieder geval ik weet genoeg vooral squier4ever bedankt voor je informatie je hebt me erg geholpen.

grayfink
31 januari 2008, 23:54
Er was niets onvriendelijks aan de vergelijking in post 32. Ik probeer alleen duidelijk te maken hoe ik er over denk. In een Opel kun je prima rijden, met een Ferrarimotor gaat ie een stuk sneller. Maar het blijft een Opel. Post 36 was meer cynisch dan boos. Als jij nu gaat roepen dat ik hier de boel aan verzieken ben word ik wel boos. Aangezien me dat verder weinig oplevert trek ik me terug uit deze discussie.
Je hebt trouwens nog steeds niet gezegd of je Fender een zwart of goudkleurig Richwoodlogo heeft.

Rexke21
1 februari 2008, 01:25
Hij zei toch al zwart
En laten we nu stoppen met ruzie maken :P
Nergens goed voor

TimmU
1 februari 2008, 09:34
Gossie! even chips en bier pakken!

.john.s
1 februari 2008, 09:48
ok jongens, srry grayflink maar ik vatte die opmerking niet zo goed op dan. ik heb al wel gezegd wel kleur logo ik heb trouwens. en :hippie: grayflink :p

Kim Wilson
1 februari 2008, 09:54
Fender custom'54 in een Richwood zwart logo=ferrarimotor in Skoda Favorit

Fender custom'54 in een Richwood gouden logo=ferrarimotor in Opel Astra

Ook in het tweede geval overkill trouwens.
Hey! Er is verdullemme niks mis met een Astra, ja? :angry:

Squier4ever
1 februari 2008, 10:10
ok jongens, srry grayflink maar ik vatte die opmerking niet zo goed op dan. ik heb al wel gezegd wel kleur logo ik heb trouwens. en :hippie: grayflink :p

.john.s: grayfink heeft wel gelijk. je kunt nog zo'n goede elementen in een gitaar stoppen, als de rest niet naar verhouding gelijkwaardig is dan heeft het weinig zin. daarom mijn tip voor GFS, qua prijs gelijkwaardig aan richwoodzooi, maar kwalitatief kunnen ze IMO de vergelijking met bijv custom 54's aan. zijn echt een pak beter als de meeste stock pickups. je zou guitarfetish kunnen mailen met je vraag, welke pups het meest op de '54's lijken.

Requiem1991
1 februari 2008, 12:36
en ben je er al uit John ?

frekie
1 februari 2008, 13:04
Wat een hoop onzin weer :p

Ik heb een RW 62LPB uit de vintage serie, heerlijk knutselgitaartje zelfs voor een verwende ouwe l*l als ik. Ik heb hem net "set up for slide" , heerlijk met een GFS crunchy PAF bij de brug. Verder GFS vintage alnico staggers op gehad, heb ik optredens en sessies mee gedaan, klinkt prima. Je moet alleen geen appels met peren gaan vergelijken, ik heb goede Jap strats gehad, Tokai/Fernandes, komt RW niet aan toe. Fender Mex heb ik ook gehad, dat was een dooie plank, totaal geen resonatie. Squier Korea, ook niet veel soeps. Fender USA moest het destijds in de winkel afleggen tegen die Tokai. Een vriend van mij heeft een jaren 80 Jap Squier die is wel weer te gek.

Als je RW je helemaal niet bevalt ook niet qua bespeelbaarheid dan zou ik er geen geld tegenaan gooien. Zou ik eerder gaan sparen voor een goede amp of preamp voor thuis, Line6 POD ofzo. Mijn RW strat heeft een heerlijke nek met goed fretwerk en veel sustain. Dan heb je wel een basis om heerlijk op te experimenteren.

.john.s
1 februari 2008, 15:11
.john.s: grayfink heeft wel gelijk. je kunt nog zo'n goede elementen in een gitaar stoppen, als de rest niet naar verhouding gelijkwaardig is dan heeft het weinig zin. daarom mijn tip voor GFS, qua prijs gelijkwaardig aan richwoodzooi, maar kwalitatief kunnen ze IMO de vergelijking met bijv custom 54's aan. zijn echt een pak beter als de meeste stock pickups. je zou guitarfetish kunnen mailen met je vraag, welke pups het meest op de '54's lijken.

kijk zo had graylink het ook kunnen brengen want nou snap ik het pas :p

.john.s
1 februari 2008, 15:13
bedankt voor de info frekie ik heb erecht wat aan, ;)

.john.s
1 februari 2008, 15:14
en ben je er al uit John ?

bijna het word denk ik: die gfs elementen met een nieuwe output.

.john.s
1 februari 2008, 15:19
ik gooi er nog even een vraag bij.

mijn richwood speel ik bijna niet op maar hij staat in een hoek en ik maak hem wel schoon en dergelijke, maar hij roest als een gek; komt dit doordat ik er te weinig op speel want zelfs mijn wemmy is geroest en mijn staafjes op mijn elementen ook een beetje, en de schroefjes in de slagplaat ook.

ik heb deze gitaar pas sinds afgelopen zomer. Is het gewoon bagger kwaliteit of ligt het ergens anders aan want mijn ibanez heeft er geen last van.

grayfink
1 februari 2008, 19:50
Tja, een Skoda Favorit heeft geen verzinkte carosserie.

Sorry, kon het niet laten. :-)

Mitch
1 februari 2008, 20:04
ik heb deze gitaar pas sinds afgelopen zomer. Is het gewoon bagger kwaliteit of ligt het ergens anders aan want mijn ibanez heeft er geen last van.
Het is gewoon bagger kwaliteit, maar roest is natuurlijk wel ontzettend stoer, relic all the way ! Betaal je bij andere merken veel meer voor, bij Richwood krijg je het er gratis bij. Mooi toch ?

bending
1 februari 2008, 20:21
mod-edit: en een ban vanwege een dubbelaccount.

Requiem1991
1 februari 2008, 22:13
Mijn advies John , niks met die Richwood doen.

Richwood is niet al te beste kwaliteit dus ik zal lekker verder Rocken op je Ibanez ;)

En misschien dat geld van die Richwood in je Ibanez steken ?

Quink
1 februari 2008, 22:57
zelfs mijn wemmy

http://smile.smilies.nl/367.gif Ha ha ha, top thread dit. Ik heb geloof ik een nieuw favoriet woord ter vervanging van pendaal..... http://smile.smilies.nl/367.gif

.john.s
1 februari 2008, 23:06
Tja, een Skoda Favorit heeft geen verzinkte carosserie.

Sorry, kon het niet laten. :-)

die vind ik dan wel weer goed :P

.john.s
1 februari 2008, 23:08
Mijn advies John , niks met die Richwood doen.

Richwood is niet al te beste kwaliteit dus ik zal lekker verder Rocken op je Ibanez ;)

En misschien dat geld van die Richwood in je Ibanez steken ?
ik denk niet dat ik iets anders met mijn ibanez ga doen omdat hij nou gewoon een topgeluid heeft en hij ziet er gewoon goed uit.

Ha ha ha, top thread dit. Ik heb geloof ik een nieuw favoriet woord ter vervanging van pendaal.....
ik denk niet dat ik iets anders met mijn ibanez ga doen omdat hij nou gewoon een topgeluid heeft en hij ziet er gewoon goed uit.

ik heb nog even research gedaan en het is toch echt whammy bar of zit ik er nou echt naast? ik schreef het alleen fout sorry daarvoor.

en dat van dat richwood van fender zou zijn geweest; heb ik van iemand anders op mijn school gehoord vraag maar een requim die weet dat dat zo is.

nou ik hoop dat nou alle problemen een beetje uit de wereld zijn :dontgeti:

Quink
1 februari 2008, 23:51
en het is toch echt whammy bar of zit ik er nou echt naast? ik schreef het alleen fout sorry daarvoor.

Het was duidelijk wat je bedoelde, no problem, maar ik vond het gewoon een hele mooie manier van schrijven. ;)


..... And a cheesy little amp
With a sign on the front said "Fender Champ"
And a second hand guitar
It was a Stratocaster with a wemmy bar.......

:D

.john.s
2 februari 2008, 10:18
oh ok ik snapte het al niet meer :seriousf: