PDA

View Full Version : MB voor Joene! en nee geen Mooie Benen!



JeroenSchaaf
31 januari 2008, 08:32
Zo vandaag 7 uur in de auto gezeten '' even '' naar Breda gereden om een versterker uit te proberen en eventueel te kopen.

Laatst was Barry bij me met zijn Mesa Boogie Caliber 50, en ik was hier zelf behoorlijk van onder de indruk qua sound.

Dus na een avondje Marktplaatsen had ik een mooie gevonden in Breda!

En nu staat die hier in het prachtige Appingedam!

http://img137.imageshack.us/img137/7236/img3594tk5.jpg

a darker shade of grey
31 januari 2008, 10:45
gefeliciteerd! ziet er goed uit!

kun je misschien soundsamples maken? want ik ben erg benieuwd naar de sound!

JeroenSchaaf
31 januari 2008, 11:25
Heej sound files wordt moeilijk, want kan hier niet opnemen. Bij de volgende meeting neem ik hem mee!

Highroller
31 januari 2008, 18:49
Cool, zeker met dat oude logoplaatje maakt wel wat los........

AART
31 januari 2008, 19:00
Gefeliciflapsaart gast!

deze dingen reageren volgens mij net zoals de mark series, dus treble hoog en bass laag voor vette leads, en dan compenseren met de EQ!

En die oude logoplaatjes hebben inderdaad wel wat. Al vind ik het Boogie plaatje ook erg mooi.

BTW, je hebt één van de allereersten denk ik, kan je je serienummer posten?

Deze heeft namelijk een lichtgekleurde EQ plate en metalen toggleswitches(stuk degelijker imo) ipv een zwarte eq plate en plastic toggle switches.

Evil-Payasos
31 januari 2008, 19:02
Ik prefereer het Boogie plaatje.. Maar wat een pracht ding, ik zit ook te denken aan zown Boogie.. Maar dan moet hij wel echt een EQ hebben! Vertel es wat voor sounds je eruit kan trekken! (en hoeveel je dr voor betaald ehbt, als dat mag!)

Gefeliciteerd!

JeroenSchaaf
1 februari 2008, 01:11
Hej Bedankt jongens! Ik zal morgen het serie nummer checken!

Ik heb er 550 voor betaald, Vond ik niet een hele slechte prijs.

Hij reageert goed op mijn pedalen bak! Lekkere dikke clean, met de distortion moet ik nog een beetje kloten!

JeroenSchaaf
1 februari 2008, 07:30
Zo vanmorgen even gekeken naar het Serie nummer :

ss5614 Kan jij mij vertellen Aart uit welk jaar die komt? :cheerup:

AART
1 februari 2008, 10:12
Voor 550 is het een hele mooie deal! Zeker met EQ.

Jaartal zal ik even achteraangaan. Post ik later vandaag.

JeroenSchaaf
1 februari 2008, 11:18
Owke goed om te horen!!

Het mooie is dat die in de flightcase van me kitty past!

Bedankt Aart! ik ben benieuwd welk jaartal die is!

AART
1 februari 2008, 15:48
15000 is rond 90-91.
Eerste bouwjaar is 1985, dus een gemiddelde productie van ongeveer 2500 stuks per jaar. Waarschijnlijk komt jouw amp dan uit 1987 of 1988.

Er schiet me trouwens te binnen dat bij de markseries voor 1994 de final assembly date(de datum waarop de bouwer de amp voltooid) op de onderkant van het chassis gezet werd met een marker. Kijk eens of je tussen de buizen/trafo's aan de onderkant een hoop gekras met ene marker ziet staan. Als het goed is een datum(Month/Day/Year, of Month/Year) en een paraaf van de bouwer(als het RCS of MB is heb je een mooie, dan heeft Randall Smith hem gebouwd, MB is Mike Bendilini, de oudste werknemer van Smith).
Volgens mij hielden zij zich echter vooral bezig met de Marks(mijn oude Mk 4 had MB erop gestift(6/92).

JeroenSchaaf
1 februari 2008, 16:18
Hee Aart ! ik zal zo even kijken! heb net me pedalen boardje in elkaar gezet ( Nood oplossing voor even) en dan over 2 weken alles netjes weg werken!

Ik zal zo een foto plaatsen!

JeroenSchaaf
1 februari 2008, 17:04
http://img168.imageshack.us/img168/2473/img1277ek2.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/9893/img1275gk7.jpg

AART
2 februari 2008, 00:45
mooi ding :)

Rinze
2 februari 2008, 08:42
Ik hoop voor jou dat je kat het verschil tussen een krabpaal en een Mesa weet...:D


Mooi ding, ik heb er een paar keer eentje geprobeerd maar vond het hoog te hard. Zal wel aan mijn onbekendheid met het Boogiesysteem liggen.