PDA

View Full Version : Gisteren mijn grote liefde gekocht!



Bas
8 februari 2003, 17:00
Ik had altijd al een grote liefde voor de Gibson Les Paul Goldtop. En dit weekend was het moment daar! Zie hier mijn nieuwste aanwinst; een Gibson LP Goldtop '54 reissue!

http://home.quicknet.nl/qn/prive/bm.scholtemeijer/Goldtop1.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/bm.scholtemeijer/Goldtop3.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/bm.scholtemeijer/Goldtop4.jpg

Even een shot van al mn stuff. Linker Goldtop is een Epi LP '56 reissue, de rechter is dus de real deal :grin:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/bm.scholtemeijer/Stuff.jpg

OOOOOOwwwww wat ben ik blij :grin: :grin:

Dude
8 februari 2003, 17:14
ooh wat ben ik jaloers !

Fluffy
8 februari 2003, 17:18
echt vette gitaar gefeliciteerd

Dude
8 februari 2003, 17:24
erg indrukwekkend setje dude, ik heb zelf ook de 1960AX, zie dat jij hem met een slash ? top gebruikt. ik gebruik hem zelf met een jcm800 2204, de slash top heeft meer gain denk ik, hoe bevalt dat ?

BLOK182
8 februari 2003, 17:27
ik zie het verschil niet... geintje man, BRILJANTE SET MAN!!! Damn wat een sjieke goldtop, kan je daar eens een soundsample van maken?

Vai Himself
8 februari 2003, 17:27
Ik wist niet dat je liefde kon kopen :smile:

Bas
8 februari 2003, 17:33
Leuke reacties thanks!

iamyou: ik gebruik die cab inderdaad met een slash sig top. Bevalt erg goed moet ik zeggen. Ik had hem laatst op een 1960A, en vond die AX toch lekkerder. Gewoon beter geschikt voor (oude) lekkere rock muziek. En das toch wel mijn ding. (A was wat scheller dan de AX)

Qua gain valt het opzich best wel mee hoor. In vergelijking met een jcm 800 2205 (die heeft een vriend van me) verschilt hij niet zo gek veel (behalve de 50/100 watt optie wat weer effect heeft op je geluid. 50 watt klingt meer donkerder/bluesy). Echt geschikt voor rock, dus die cab en top passen wat dat betreft wel goed bij elkaar.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas op 2003-02-08 17:34 ]</font>

domie
8 februari 2003, 17:37
aaaaaaah k*TT*F*SG*DV*RD*MME

wat ben ik jaloers..

Lacrymosa
8 februari 2003, 17:46
Mooi setje hoor

CheerS!!

Ibanez
8 februari 2003, 17:55
Mooi! Gefeliciteerd hoor!

Barret Wallace
8 februari 2003, 18:08
COOLE SHIT MANNNNNNNN gefeliciteerd,

btw die fender heb je daar meer fotos van?

Negative K3 fan
8 februari 2003, 18:10
Heerlijk geil, maar je moet me wel beloven dat je pickup covers op die andedre gold top zet!

Venkeroz
8 februari 2003, 18:57
Mooooooi man!! :smile:

Heb je misschien een geluidssample voor ons :smile:?

Bas
8 februari 2003, 19:21
Nou ik heb nogal brakke opname apparatuur hier. (een laptop mic) dus sja das niet echt leuk meer dan =)

zal is kijken als ik weer in de oefenruimte ben of ik het via het via het mengpaneel kan doen.

parelmoer jam
8 februari 2003, 20:00
Hee Bas, zo-een wil ik ook of dan op zijn minst iets wat er heel dicht in de buurt komt. Waar hebbie deze gescoard???

Deze is echt verschrikkelijk sweet.

Bas
8 februari 2003, 20:13
Op 2003-02-08 20:00, schreef parelmoer jam:
Hee Bas, zo-een wil ik ook of dan op zijn minst iets wat er heel dicht in de buurt komt. Waar hebbie deze gescoard???

Deze is echt verschrikkelijk sweet.


Als je iets wilt wat in de buurt komt moet je voor een Epiphone Les Paul Goldtop gaan. Is niet echt dezelfde kleur (wel goud maar heeft niet die 'gloed'). Op het plaatje met alle zooi is dat die linker goude. Ik heb er toendertijd 525 voor betaald (25% korting). Kwam bij bass connection vandaan. Die gasten staan op gitaarnet btw.

De echte goldtop heb ik tweede hands gekocht. Maar dan praat je wel over een bergje geld, dus afhankelijk van je budget moet is gaan kijken.

Btw, volgens mij stond er een Epi LP Goldtop op marktplaats.

green_day
8 februari 2003, 21:03
jezus wat een afgrijslijk mooie gitaar!
rock on!

FunkyR
9 februari 2003, 12:11
Hey coole spullen zeg!
veel plezier met je aankoop!

Bas
9 februari 2003, 12:45
Dank iedereen =)

Droffie
9 februari 2003, 13:43
Gefeliciteert man. een plaatje.
Hoe klinken die P90?

Ik weet hoe 't voel je liefde te kopen. Ben sinds kort bezitter van een LP standard 2002.

PS. kijk met je LP in de standaard te zetten. Het wil nog wel eens lelijk reageren met de lak. Lees op lespaulforums hier meer over. Om het zeker te weten zou ik er wat katoen om punten heen wikkelen waar de gitaar rust.

Rock on..

D.

srv-man
9 februari 2003, 13:56
Ja klopt, uitkijken met die standaard. Ik heb zelfs een Stagg standaard waarop een waarschuwingssticker zit dat het zwarte pigment uit het beschermingsrubber van de standaard door kan trekken naar de nitrocellulose lak van gitaren. Laten Gibsons daar nu volgens mij net van voorzien zijn! Opletten dus.

Maar verder: mooie gitaar hoor! Het is zeker Goldtop week want ik heb zelf net een PRS Goldtop gekocht. Supermooi!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: srv-man op 2003-02-09 13:57 ]</font>

Neophyte
9 februari 2003, 14:14
damn wat is quicknet weer lekker "quick" :sad:

*veegt-kwijl-van-keyboard*
gruwelijk kewle gitaar, alhoewel ik zelf meer houd van de '57 reissue (die ik overigens niet bezit :smile: )
wat heb je er eigenlijk voor betaald?

nu je én een gibson, én een epi LP bezit, kan die fender wel naar het grofvuil hè :smile:

Horus
9 februari 2003, 17:23
Nooit meer verkopen (behalve aan mij als ik je tegen kom)! :smile: gefeliciteerd man. Volgende week ga ik ook een nieuwe LP kopen. Helaas ben ik student en is mijn budget net groot genoeg voor een Epiphone :s

Dionyios
9 februari 2003, 18:17
He ik zag net dat die Gibosn geen zadels heeft. Hoe regel je de intonatie dan?

Mooie spullen hoor!!!

Ic3gl0vE
9 februari 2003, 19:50
dude.... SWEET

damn mooie setup

Bins
10 februari 2003, 12:36
Wauw man, serieus vette gitaar!

Bas
10 februari 2003, 15:19
Weer bedankt iedereen! Ben er ook super blij mee :grin: Van de week kreeg ik gewoon te veel GAS, en toen moest ik wel! =)

Bedankt voor de tip over die stanaard btw! Ik heb inderdaad (as usual) rubber om die pootjes heen. En met deze gitaar wil ik echt die lak niet verneuken! ff een stoffen hoesje voor maken ofzo.

rePUNKtative
10 februari 2003, 15:36
Op 2003-02-10 15:19, schreef Bas:
Weer bedankt iedereen! Ben er ook super blij mee :grin: Van de week kreeg ik gewoon te veel GAS, en toen moest ik wel! =)

Bedankt voor de tip over die stanaard btw! Ik heb inderdaad (as usual) rubber om die pootjes heen. En met deze gitaar wil ik echt die lak niet verneuken! ff een stoffen hoesje voor maken ofzo.




Ten eerste, van harte met deze oer geile gitaar :grin:

En ten tweede, deze gitaar verdiend gewoon een koffer!!!! Niks standaard, in de koffer ermee.

Bas
10 februari 2003, 16:48
Ik heb er een mooie koffer voor, maar dan zie ik haar niet maar staan :smile: Elke keer die koffer in/uit.. op een gegeven moment heb je dat ook wel gehad. Verder komt er toch niemand in de buurt zonder dat ik erbij ben.

RaNk
10 februari 2003, 16:58
Ach gaat wel, best aardig ding, maar...

Nee hoor :grin:

Echt een hele goeie aanwinst en een mooie setup!

Electrical Storm
10 februari 2003, 18:50
Huh? Die stratocaster is toch helemaal niet van Fender??

jackson tom
10 februari 2003, 19:13
goeie camera!!!! :razz:

V-Twin
12 februari 2003, 18:16
suuuuppppeeeeerrrr!!!!!!!!!!!strakke gitaar en een heeellllee mooie amp.



(hellaas voor mij is die droom nog niet uit gekomen)maar wel bijna!!!!!!!!!!!!

Luca P
12 februari 2003, 23:53
Te gekke gitaar!
Mis je de Tune-o-matic niet?

King_Nothing
12 maart 2003, 10:06
echt een onwijs gaaf ding. Zo een zou ik er ook wel willen. Maar dat wordt dan wel heel lang sparen :sad:

Bas
12 maart 2003, 12:58
Op 2003-02-12 23:53, schreef Luca P:
Te gekke gitaar!
Mis je de Tune-o-matic niet?


Dat zou ze zeggen ja. Ik had gedacht dat ik die wel zou missen, bij mn Epi leg ik mn slaghand daar altijd op. Maar het valt me alles mee. Eigenlijk mis ik hem niet eens.

Akira
12 maart 2003, 13:11
Ik vind het een mooie gitaar, maar als ik dan toch moet zeiken (ben ik nederlander voor), ik vind de kleur van de elementen bij "the real thing" niet mooi (lekker belangrijk, ik weet het, maar toch....)

IJzerbroot
12 maart 2003, 22:15
Congrats man! Cooooooooooooolllllllll