PDA

View Full Version : Distortion



Anti
30 januari 2008, 23:56
Hoi,

Ik ben al geruime tijd op zoek naar de distortion pedaal. Ik speel over een mesa f30 combo met een Mesa 1x12 EVL. Ik heb de laatste jaren al verschillende pedalen gebruikt (op podium als thuis) maar heb nooit echt de sound gevonden.
Ik speel vooral grunge/punk/noise en zoek eigenlijk een heel vettig en vuil geluid met veel gain maar het geheel moet toch op hoog volume nog wat toon en kleur hebben. Ik heb al zowat alle boss distortions uitgeprobeerd, die crappy grunge pedalen van digitech/dod, lampen drive van rocktron en een hoop andere vooral slecht klinkende goedkope pedalen.

Iemand enige suggesties?

gitarist17
31 januari 2008, 01:35
een dikke fuzz? big muff?

Mephistocles
31 januari 2008, 08:05
Wat bij mij op mn verlanglijstje staat is DE ibanez tubescreamer. De meest veelzijdige drive. Verder idd de bigg muff, de OD2 van Boss ben ik zeer over te spreken, en da was t zo wel een beetje. Miss nog een fuzz voor solo's, een chorus voor het rustige gedoe, delaytje die je kunt tappen is altijd handig, en verder de distortion op je versterker...

AriaProII
31 januari 2008, 08:48
probeer ook es de proco rat, als je toch al voor de iconische distortion klassiekers gaat.

Traai
31 januari 2008, 09:17
probeer ook es de proco rat, als je toch al voor de iconische distortion klassiekers gaat.

ja vind ik ook ...had het zelfde probleem, en heb de rat geprobeerd ... en deze is echt goed!

WillemdaGuide
31 januari 2008, 09:29
Altijd lastig advies te geven omdat ik niet precies weet wat je zoekt en je alleen kan aanbevelen wat ik lekker vind klinken maar je zou eens aan de Crunchbox van MIaudio kunnen denken. zelf gebruik ik ook vaak de dual Overdrive (SD-2) van Boss, vooral in de leadstand errug lekker!

EuroCinema
31 januari 2008, 09:48
Wat voor gitaar gebruik je?

Anti
31 januari 2008, 10:00
Een rat is inderdaad een goed idee, heb ik al veel goed van gehoord...

Ik speel op een jap strat uit 92 met SD hotrail in de brug