PDA

View Full Version : Wie helpt mij?



Blend
30 januari 2008, 22:44
Ik heb al 'n beetje rondgekeken hier, maar nog niet kunnen vinden wat ik zoek.

Ik zoek nog een leuke versterker voor thuis, en die ik eventueel ook nog voor kleine optredens en/of oefenen/jammen kan gebruiken, beetje een allrounder dus. Hoeft niet hard te gaan, althans, niet té hard.

Ik wil sowieso een buis in de pre-amp, en 2 kanalen + footswitch. Ik zat te denken aan de Fender Super Champ XD. Las er goeie revieuws over enzo, alleen vind ik 'm nog een beetje aan de prijzige kant. Heb er dus ongeveer 250 euro voor over.

Mijn genre: bluesrock, rock, dus eigenlijk een beetje van alles wat, maar de high-gain geluiden voor metal heb ik totaal niet nodig. Ik speel nu met een Tele DeLuxe over een London City LCG-2010 R, maar die versterker vind ik véél te schel klinken voor m'n gitaar (met name m'n voorste element).

Wie heeft er adviezen / tips / aanvullingen?
Mijn hartelijke dank! :)

Rexke21
30 januari 2008, 23:43
250€?
En optredens mee kunnen?
Ik denk niet dat je voor 250€ zo iets gaat vinden wat aan jou eisen voldoet :stop:
Tenzij je een ergens een pracht deal kan doen!!
Ken niet zoveel van versterkers, maar dit lijkt me zo goed als on haalbaar

Grtz

paulusdeBKB
31 januari 2008, 00:07
Meekomen met optreden is een ruim begrip. Maar als je daarmee bedoelt: zo hard dat ik mezelf prima op het podium kan horen, dan kan het prima: Tweedehands Marshall valvestate, Fender trannie bak (studio 85, Deluxe85), Peavey Bandit, Hughes & Kettner Attax, Sessionette75 en ga zo maar door.

Het is allemaal geen topspul maar als ik me niet vergis, is dit allemaal onder de 250 euro wel 2ehands te krijgen.

JohnLord
31 januari 2008, 00:20
Ik heb zelf vaak opgetreden met een Marshall AVT 50 watt. Als je jezelf dan niet kunt horen op het podium staat iedereen gewoon veel te hard. Kan dus makkelijk.

Blend
31 januari 2008, 08:37
dank voor de reacties. 250 euro moet voldoende zijn, meer heb ik er gewoon niet voor over, want zovaak speel ik toch ook weer niet live, en zal dus voornamelijk voor thuisgebruik zijn..

Fender 85 enzo moet makkelijk kunnen voor die prijs, maar die is helaas transistor, en ik zoek écht het geluid van buizen..

BasHermus
31 januari 2008, 08:55
Onder de 250 euro, en toch buizen....?
Als ik al alle buizen in mijn versterker vernieuw ben ik dat bedrag al bijna kwijt....


Pfoe... dan denk ik inderdaad dat je moet bidden voor een goede deal.

Anders kom je uit bij Epi Valve Junior en Fender Champion 600 dingetjes, maar die zijn zeker niet geschikt voor optredens (of je moet er een microfoon voor zetten).

Ik zou nog even doorsparen....

jw009
31 januari 2008, 08:59
Fender 85 enzo moet makkelijk kunnen voor die prijs, maar die is helaas transistor, en ik zoek écht het geluid van buizen..


Het echte buizen geluid?? Dan zou moet je OF je budget aanpassen of je stapt daar van af. Een buisje in de preamp maakt nog geen buizenamp. Daarnaast is een buizenamp ook niet echt ideaal voor thuisgebruik aangezien deze pas bij hoge volumes lekker gaat klinken.

De versterkertjes die Paulus noemde zijn toch waar je je op moet gaan richten (Marshall valvestate, Fender trannie bak (studio 85, Deluxe85), Peavey Bandit, Hughes & Kettner Attax, Sessionette75 ).

Traai
31 januari 2008, 09:22
check even je PM

Jellyfish00
31 januari 2008, 15:17
De Fender FM212 R is toch wel een dikke voor maar 250 bij feedback. http://www.feedback.nl/?b=2316506900&a=46

EDIT: o drollen, je wou toch buizen?

ErikE
31 januari 2008, 16:16
Die versterker heeft wel een van de gaarste scheurkanalen die ik in tijden heb gehoord...

MarkV
31 januari 2008, 16:24
Fender Super Champ XD. Las er goeie revieuws over enzo, alleen vind ik 'm nog een beetje aan de prijzige kant. Heb er dus ongeveer 250 euro voor over.

Die schijnt ook wel aardig te zijn. Tis wel maar 15 watts (zowel voor als eind versterker is buizen, dat wel). Ik denk dat het afhankelijk is van de band of je daarmee wegkomt qua volume (10 inch speaker...)

Persoonlijk denk ik dat je het budget iets omhoog moet doen en 2de hands moet gaan shoppen.

Noem eens wat voorbeelden van muziek die je speelt? (als in bands, nummers, etc) Dat helpt altijd wel bij het bepalen van het type versterker dat je zoekt.

De brug enkelspoeler van een Tele is natuurlijk ook erg schel van zichzelf al uit. Je hebt weleens met de tone knop op je Tele gespeeld? Vind ik zelf erg bruikbaar.

Jellyfish00
31 januari 2008, 16:32
Die versterker heeft wel een van de gaarste scheurkanalen die ik in tijden heb gehoord...
Omschrijf gaar eens...

Blend
31 januari 2008, 19:01
Die schijnt ook wel aardig te zijn. Tis wel maar 15 watts (zowel voor als eind versterker is buizen, dat wel). Ik denk dat het afhankelijk is van de band of je daarmee wegkomt qua volume (10 inch speaker...)

Persoonlijk denk ik dat je het budget iets omhoog moet doen en 2de hands moet gaan shoppen.

Noem eens wat voorbeelden van muziek die je speelt? (als in bands, nummers, etc) Dat helpt altijd wel bij het bepalen van het type versterker dat je zoekt.

De brug enkelspoeler van een Tele is natuurlijk ook erg schel van zichzelf al uit. Je hebt weleens met de tone knop op je Tele gespeeld? Vind ik zelf erg bruikbaar.

neuh, ook het brugelement is een humbucker... ik rommel niet teveel met die tone, omdat ik ook vaak het middenstandje gebruik, dus brug én hals, en dan moet ik daar weer aan gaan rommelen.

ik speel uiteenlopende stijlen, beetje eric claptop gepingel, het strakke werk van led zeppelin, blues/rock. clean kanaal moet sowieso goed klinken, houd nl ook erg van singer/songwriter muziek, het clean werk van James Taylor bijvoorbeeld.

die opmerking over dat een buizen preamp nooit het geluid van een buizenversterker na kan komen: dat weet ik wel, maar het komt toch dichter in de buurt dan de transistors die ik nu gebruik.

het geeft ook niet dat hij niet keihard mee kan blazen tijdens een optreden oid, dan versterk ik 'm gewoon uit.

Zo te zien is een Marshall Valvestate nog 1 van de betere (goedkope) kandidaten.

dank voor alle reacties tot nu toe!

edit; het is dus voornamelijk voor thuis, en dan vind ik 250 euro méér dan voldoende!

Mr.Bluesbreaker
31 januari 2008, 19:03
Omschrijf gaar eens...

Als een wesp die een bad trip heeft, en vastzit in een leeg jampotje.

pannekoek
31 januari 2008, 19:49
fender ultimate chorus!!!

2de hands moet je die makkelijk kunnen krijgen, het is welliswaar een transistor bak maar als je hem test zul je overtuigt zijn! en hij gaat nog hard ook. (zelf verbaaste me dat het geen buizen was toen ik het geluid hoorde)

ik denk de ideale bak voor jouw

ja dat denk ik ook helemaal mee eens! :chicken:

MarkV
31 januari 2008, 19:59
Zo te zien is een Marshall Valvestate nog 1 van de betere (goedkope) kandidaten.

Zoek een 2de hands Valvestate (serie I). Een 8080 of een 8240. Die gaan hard zat, zijn redelijk goedkoop te krijgen en vrij solide.

ErikE
1 februari 2008, 00:19
Als een wesp die een bad trip heeft, en vastzit in een leeg jampotje.

Die mate van gaarheid ongeveer ja...

Jellyfish00
1 februari 2008, 16:49
Die mate van gaarheid ongeveer ja...
is dat nou positief of negatief?

Jimwoud
1 februari 2008, 17:14
is dat nou positief of negatief?
Ik denk negatief hehe, vind het ook een klote ding, niks voor thuis ook, volume regelt heel klote op lage volumes.

ErikE
1 februari 2008, 18:12
Negatief inderdaad... Ik heb een tijdje gitaarles gegeven met zo'n amp, clean is wel ok, maar kanaal 2 klinkt gewoon niet "open", een nogal donker en hol geluid, zelfs met treble vol open.

Dan zou ik in die categorie eerder voor een Bandit gaan.

Blend
3 februari 2008, 16:56
Is er anders nog een mogelijkheid om via een digitaal multi-effect te spelen via een monitor? zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben?

Evil-Payasos
3 februari 2008, 16:57
Vox ad 50 vt?! :dance: :sssh:

Blend
3 februari 2008, 17:09
Vox ad 50 vt?! :dance: :sssh:

spam?? ;) haha, nee, ik vind die voxjes niets, sorry...

Evil-Payasos
3 februari 2008, 19:02
Ja spam:P Wat is dr mis mee dan? :nervous:

Blend
3 februari 2008, 22:54
Ja spam:P Wat is dr mis mee dan? :nervous:

het probleem met die modelingversterkers is, dat je niet kan switchen tijdens het spelen, dan moet je helemaal naar de versterker toelopen..

Evil-Payasos
3 februari 2008, 22:58
het probleem met die modelingversterkers is, dat je niet kan switchen tijdens het spelen, dan moet je helemaal naar de versterker toelopen..

Ja, maar ik heb er een footswitch bij! Kan je gewoon rustig switchen vanaf het podium! :dance:

TimmU
3 februari 2008, 23:58
Ja, maar ik heb er een footswitch bij! Kan je gewoon rustig switchen vanaf het podium! :dance:
Denk even aan de forumregels, Bas... Dit gaat wel érg op SPAM lijken..

Evil-Payasos
4 februari 2008, 14:35
Denk even aan de forumregels, Bas... Dit gaat wel érg op SPAM lijken..

Japjap, sorry! Ik ben al stil :sssh:

Blend
4 februari 2008, 14:40
Japjap, sorry! Ik ben al stil :sssh:

geef niet, je heb PM..