PDA

View Full Version : Marshall 6101 30th LE voor 800, koopje?



Anders Destium
30 januari 2008, 22:31
In het verleden heb ik enkel lyrische verslagen gelezen over deze gruwelijk veelzijdige versterker. Nu is mijn eerste vraag: hoe brak moet deze versterker zijn, om geen 800 euro op te kunnen brengen?

De volgende vraag is: overleven mijn buren deze versterker, als ik hem thuis gebruik? Mijn ervaring met Marshall buizenversterkers (JCM800/900) is dat je ze toch wel flink moet opendraaien om echt te scheuren. Geldt dat ook voor deze, of is er ook op huiskamerniveau nog iets fatsoenlijks uit te toveren?

Alvast bedankt 8-)

Jimwoud
30 januari 2008, 22:36
In het verleden heb ik enkel lyrische verslagen gelezen over deze gruwelijk veelzijdige versterker. Nu is mijn eerste vraag: hoe brak moet deze versterker zijn, om geen 800 euro op te kunnen brengen?

De volgende vraag is: overleven mijn buren deze versterker, als ik hem thuis gebruik? Mijn ervaring met Marshall buizenversterkers (JCM800/900) is dat je ze toch wel flink moet opendraaien om echt te scheuren. Geldt dat ook voor deze, of is er ook op huiskamerniveau nog iets fatsoenlijks uit te toveren?

Alvast bedankt 8-)

Ik heb die top even gehad en vond hem niet veel aan eigenlijk. Zou hem niet lukraak kopen, en zo heel goedkoop is ie ook weer niet.

tubeonly
30 januari 2008, 22:44
Er is er eentje (6101LE ) een jaar of wat geleden voor 525 uit gegaan. Dat deed wel even pijn ;-)

Even opletten: is het een 6101LE of 6101LM? Dat maakt nogal veel uit voor de waarde...

tubeonly
30 januari 2008, 22:45
Ook even opletten: de combo's schijnen wat gevoeliger / minder betrouwbaar te zijn doordat er zoveel op een printplaat zit... Minder betrouwbaar dan de top dus...

paulusdeBKB
30 januari 2008, 22:48
Er is er eentje (6101LE ) een jaar of wat geleden voor 525 uit gegaan. Dat deed wel even pijn ;-)

Even opletten: is het een 6101LE of 6101LM? Dat maakt nogal veel uit voor de waarde...


Welke is meer waard? De LE of de LM?

ACSlater
30 januari 2008, 22:52
In het verleden heb ik enkel lyrische verslagen gelezen over deze gruwelijk veelzijdige versterker.


Je bedoelt toch niet dat gelul van Scali? :)

paulusdeBKB
31 januari 2008, 00:04
Offtopic: Hoe zou het met Scali zijn?

pol
31 januari 2008, 11:25
Is een ok versterker, maar zo geweldig nu ook weer niet.
veelzijdig dat wel, maar haalt het niet tegen een goeie ouwe 2203.

BartL
31 januari 2008, 11:46
Ik heb een 6101LM gehad. Clean en crunch waren prachtig. De lead vond ik een beetje TE erg dichtgesmeerd.

Verder is hij op half power & pentode/triode te schakelen. Op laag volume is het best te doen dus :)

Edit: Ik heb er overigens 625 voor betaald & gekregen bij verkoop. Voor die prijs was er wel redelijk veel interesse, dus was misschien aan de lage kant.

Mitch
31 januari 2008, 14:10
Offtopic: Hoe zou het met Scali zijn?
Veilig opgeborgen achter zijn permanente ban...
Als zijn lot je echt boeit zou je eens kunnen zoeken op myspace of soundclick, daar had -ie volgens mij wat muziek staan.

Anders Destium
31 januari 2008, 19:12
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik toch nog wat langer wacht tot er een Mark III of IV langskomt :)

AART
31 januari 2008, 21:00
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik toch nog wat langer wacht tot er een Mark III of IV langskomt :)


Kan ik zeker aanraden. :)

Helter Skelter
1 februari 2008, 12:43
€800 is teveel voor zo'n combootje, 600/650 lijkt me een goede prijs. Ik heb zelf de 6100 Top-versie gehad en ik vind het wel een goede veelzijdige amp. Het clean is super en reageert goed op pedaaltjes, Satriani heeft jaren over het cleane kanaal gespeeld met een Boss DS-1 ervoor en in die periode had hij ook het beste geluid imo. Kanaal 2 is typisch Marshall: met de verschillende modes zijn JTM/JCM-800/900 drives te halen, echt heel veelzijdig alleen jammer dat je niet kan footswitchen tussen de verschillende modes. Kanaal 3 vond ik tegenvallen: een heel dichtgesmeerde en compressed Mesa-achtig geluid, daar moet je echt van houden. Wel tonnen gain en met de Lead Mode (LM) zelfs nog meeeerr gain inclusief bijgeluiden.

De combo's zijn wel onbetrouwbaar. Marshall heeft heel veel kwetsbare techniek op een hele kleine ruimte gepropt en daar net boven 4 gloeiendhete lampen gehangen. Veel 6101-eigenaren hebben een ventilatortje laten monteren om de hitte af te voeren, een wijs besluit

Negative K3 fan
1 februari 2008, 16:56
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik toch nog wat langer wacht tot er een Mark III of IV langskomt :)


nee, die zijn fijn voor de buren :D

maar wel een verstandige beslissing