PDA

View Full Version : Nieuwe Gibson Les Paul



ACSlater
30 januari 2008, 17:09
En wel een Standard in heritage cherry sunburst uit '99 maar zo goed als nieuw. Fat 50's style hals. Heb hem min of meer gekocht om door te verkopen maar ik vind het toch wel een fijn ding en waarschijnlijk is het een blijvertje. Kan hem altijd nog verkopen. (heb ik ook tegen m'n vriendin gezegt en dat werkte!) Genoeg gepraat; PICS!

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/DSCF1122.jpg

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/DSCF1123.jpg

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/DSCF1115.jpg

Evil-Payasos
30 januari 2008, 17:13
wauw :eek:

iWishmaster
30 januari 2008, 17:15
Da's nog is een gitaar om jaloers op te worden.

Mooie Burst ook! Zijn het Burstbuckers of 490's?

GibsonDC
30 januari 2008, 17:15
Mooie gitaar! Veel plezier ermee.

ACSlater
30 januari 2008, 17:19
Mooie Burst ook! Zijn het Burstbuckers of 490's?

Pff geen idee eigenlijk. Hadden ze in '99 al Burstbuckers? Ik moet nog snaren verwisselen en ben van plan dan even een kijkje te nemen.

ACSlater
30 januari 2008, 17:22
familiefotootje:

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/DSCF1125.jpg

PeterX
30 januari 2008, 17:27
Ik vind hem hardstikke mooi, maar toch de minste van de familie :) Hele mooie collectie!

LP_CL
30 januari 2008, 17:46
raar... Plaintop op een std?

josszee
30 januari 2008, 18:02
echt een geweldige gitaar!! :gitarist:

je kocht hem om door te verkopen...Hoeveel vraag je? :hippie:

Agent_Smith
30 januari 2008, 18:43
raar... Plaintop op een std?

Ik denk dat er meer plaintop dan flametops als Standard in omloop zijn hoor.

Anyway, hele mooie gitaar. Ik denk idd nog geen burstbuckers. Veel mooier dan die wijnrode (maar dat vind ik de minste kleur en is gelukkig persoonlijke smaak :) ).

Gefeliciteerd dus en veel plezier ermee!

Otje
30 januari 2008, 19:39
Man, wat een beauty!!! Ik vind 'm schitterend! Die Gretsch van je is trouwens ook niet verkeerd......

zeppo
30 januari 2008, 20:10
Mooie plaintop!


Kan hem altijd nog verkopen. (heb ik ook tegen m'n vriendin gezegt en dat werkte!)

Werkt bij mij ook! :D

Orpheo
30 januari 2008, 22:53
pff die rode! damn, die is mooi. uit welk jaar is die?

ACSlater
30 januari 2008, 23:23
pff die rode! damn, die is mooi. uit welk jaar is die?

'79 zo uit het hoofd. Driedelige maple cap, ééndelige mahonie body en driedelige hals van volgens mij mahonie maar dat weet ik niet zeker.

Orpheo
30 januari 2008, 23:25
'79 zo uit het hoofd. Driedelige maple cap, ééndelige mahonie body en driedelige hals van volgens mij mahonie maar dat weet ik niet zeker.

hoe lang heb je 'm al? als 't korter dan 2 jaar is, mag ik 't serial number weten? :chicken: hij lijkt zo verdomd veel op mijn ouwe, vandaar...

LP_CL
31 januari 2008, 02:21
Mooie plaintop!



Werkt bij mij ook! :D
Ik doe het meestal anders. Ik verkoop eerst een gitaar die ik amper nog bespeel ter waarde van een 400€, en zeg dan: eentje weg, en eentje erbij, en koop er een van 1500€. Kheb zonet men japanse Jackson RR met SD LivewireHM verkocht en koop er een USA soloist voor in de plaats. Ik blij, mijn vriendin onwetend blij. :hippie:

episua
31 januari 2008, 12:19
Prachtig! IMO de mooiste uitvoering van de lp standard.
Volgens mij mis ik je BC Rich op de family pic.

ACSlater
31 januari 2008, 12:49
Prachtig! IMO de mooiste uitvoering van de lp standard.
Volgens mij mis ik je BC Rich op de family pic.

Dat kan kloppen! Die is binnen de 30 dagen proefperiode terug gegaan. Het geluid en de looks waren erg cool maar de hals was veel te breed (niet te dik trouwens) en ik kon niet wennen aan het stemmen met een Floyd. Naast deze gitaren heb ik ook nog een London City Comet maar die heeft mijn broer te leen.

@Orpheo: ik heb de WR Custom al meer dan twee jaar, eerder 4 jaar. Het is in ieder geval niet jouw oude Custom.

Orpheo
31 januari 2008, 12:52
Dat kan kloppen! Die is binnen de 30 dagen proefperiode terug gegaan. Het geluid en de looks waren erg cool maar de hals was veel te breed (niet te dik trouwens) en ik kon niet wennen aan het stemmen met een Floyd. Naast deze gitaren heb ik ook nog een London City Comet maar die heeft mijn broer te leen.

@Orpheo: ik heb de WR Custom al meer dan twee jaar, eerder 4 jaar. Het is in ieder geval niet jouw oude Custom.

gelukkig. anders had ik je een gestoord bod gedaan om 'm terug te krijgen ;)

niekb
31 januari 2008, 12:56
leuke gitaren heb je daar. Ik vind die custom ook mooier.
Ik ben niet zo van die kleurcombi. Wel mooi zo'n plain top.

ACSlater
31 januari 2008, 13:06
gelukkig. anders had ik je een gestoord bod gedaan om 'm terug te krijgen ;)

ehm in dat geval, ja het is waarschijnlijk de jouwe :)

DeiDRagonas
31 januari 2008, 13:38
Als ik heel eerlijk ben vindt ik hem niet zo geweldig.
Dat cherry kleurtje blijf ik te fel vinden en plain top... tja..

Maar smaken verschillen gelukkig... Gefeliciteerd met je plank!
Klinkt als een echte LP mag ik aannemen?

grt Roy.

Thunders1988
31 januari 2008, 21:27
enorm geile plaintop!!

ik vind flametops overrated. plaintop! zo moeten ze zijn. heel mooi!

ACSlater
31 januari 2008, 21:59
Als ik heel eerlijk ben vindt ik hem niet zo geweldig.
Dat cherry kleurtje blijf ik te fel vinden en plain top... tja..

Maar smaken verschillen gelukkig... Gefeliciteerd met je plank!
Klinkt als een echte LP mag ik aannemen?

grt Roy.

De kleur komt ook niet heel gelukkig naar voren op de foto's maar zo fel is die in het echt niet.

pol2711
1 februari 2008, 14:06
zeg maar tegen je vriendin dat ik hem wel wil kopen. Je hep er al een, dat snappen die vrouwen echt wel. Beetje stoken en dan vind ik 'm wel ergens bij je buiten of in de schuur (o;

Mooi ding man!

stratestic
1 februari 2008, 14:59
Wat is eigenlijk een plaintop? :sssh:

Ik vind hem gewoon ook al mooi...

.john.s
1 februari 2008, 15:44
ik denk dat dat een gitaar is met een top waar de stemmechanieken aan beiden kanten zitten.

almarvk
1 februari 2008, 15:45
ik denk dat dat een gitaar is met een top waar de stemmechanieken aan beiden kanten zitten.
Laat het denken maar aan een ander over voordat je nog meer 'feitjes' gaat vertellen.

Vonk
1 februari 2008, 15:48
ik denk dat dat een gitaar is met een top waar de stemmechanieken aan beiden kanten zitten.

De vraag is niet gek, maar dit antwoord verdient het om in een sig gezet te worden...

Hier is een vergelijking:
http://www.lucan.nl/gitaar/gitaren/gibson.html

ACSlater
1 februari 2008, 16:58
ik denk dat dat een gitaar is met een top waar de stemmechanieken aan beiden kanten zitten.

Aha en een flametop heeft de stemmechanieken aan één kant?

Squier4ever
1 februari 2008, 16:59
Aha en een flametop heeft de stemmechanieken aan één kant?

nee eerder 4+2 of 5+1..... :D

.john.s
1 februari 2008, 17:23
ja ik dacht dat omdat hij vroeg wat is een plaintop hij vroeg niet wat is een flametop

maar wat is het dan precies :dontgeti:

ACSlater
1 februari 2008, 18:21
ja ik dacht dat omdat hij vroeg wat is een plaintop hij vroeg niet wat is een flametop

maar wat is het dan precies :dontgeti:

Vonk heeft op de vorige pagina een link gegeven waar een voorbeeld van zowel flame als plaintopstaat. De top is de bovenkant van de body en niet de kop (da's waar de stemmechanieken zitten) Een plaintop heeft geen vlammen (strepen die dwars op de snaren staan) in het hout en een flametop dus wel.