PDA

View Full Version : MI Audio Blues pro (fuzz switch)



EuroCinema
30 januari 2008, 15:42
Ik heb dit pedaaltje nu een tijdje, maar had nog nooit echt de fuzz-stand die erop zit geprobeerd. Gisteren toch maar eens gedaan, en wat blijkt? Een heel lekker vintage fuzzsoundje! Dus twijfel je tussen een fuzz en een tubescreamer-achtige? Test deze dan eens en misschien heb je 2 in 1 naar je zin.

Axelll
30 januari 2008, 17:09
Heuhm? Ligt het aan mij of wat, ik heb er ook een maar daar zit geen fuzz switch op!

EuroCinema
30 januari 2008, 17:15
Nee, ligt niet aan jou. De nieuwe lichting heeft een kleine switch achterop voor deze functie, de eerdere hadden dit nog niet.

Axelll
30 januari 2008, 17:26
Haha oke lullig, ik kan ook wel een fuzzje gebruiken namelijk.

d'oh
30 januari 2008, 21:38
Als je een soldeerbout hebt kan je zelf deze mod uitvoeren.

Als je wil zal ik een foto van de binnenkant maken van de MI Audio Blues Pro om te laten zien wat je moet doen.

Graag dan even een PM sturen

Nielsje
30 januari 2008, 22:15
Hey, wij zijn ook geïnteresseerd!

up-guitarman
30 januari 2008, 22:49
Hier ook interesse !!!

Ff tussendoor: Die Blues Pro is (samen met mijn Budda Bud Wah+) echt mijn absolute favoriet van alle pedalen die ik al heb gehad !!!

Funkblaster
30 januari 2008, 23:18
Hier ook interesse !!!

Ff tussendoor: Die Blues Pro is (samen met mijn Budda Bud Wah+) echt mijn absolute favoriet van alle pedalen die ik al heb gehad !!!

grappig, met die combinatie speel ik ook

up-guitarman
30 januari 2008, 23:47
grappig, met die combinatie speel ik ook

Ideale combi !!! ;)

De Crunch Box vult deze combinatie ook heel goed aan, en eventueel mijn Big Muff voor sommige dingen, maar toch blijft de Blues Pro de absolute nr.1. Zo dynamisch is dat ding, laat echt de sound van de gitaar perfect in tact en klinkt gewoon zalig met mijn Tele !!!

Anyways, on topic; Die fuzz mod, is dat een ingewikkelde mod om te doen of easy?

d'oh
31 januari 2008, 20:23
De mod:

Beste heren & dames,

De fuzz-switch mod is een zeer simpele mod om uit te voeren.
Alles wat je ervoor nodig hebt is:
1 x MI Audio Blues Pro
1 x SPST on-on switch (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=748&osCsid=abdc395d936b13b60ad4e6383e3e4aa0)
1 x soldeerbout
1 x Boormachine met juiste diameter boortje
1 x soldeertin
2 x draad

Fuzzmod:
De mogelijkheid tot het in- en uitschakelen van een 1N4001 diode
(in mijn Blues Pro zat een 1N4001, laatst voor een vriend gedaan en die had een diode met wat andere tekens erop, maar het effect klinkt identiek)
Met de fuzzmod verander je in principe niets aan je sound wanneer de switch op off staat!

Dit is de grote zwarte diode met een grijs randje voor de polariteit.
http://www.newtone-online.nl/catalog/images/disi400x.jpg

Er zitten twee van deze diodes op het printplaatje. Degene die wij gaan gebruiken voor de fuzzswitch is de diode die naast het IC zit. (let op daar zitten twee diodes, je moet dus die hebben zoals op het bovenstaande plaatje.

De diode zit met het grijze randje naar boven en daarboven loopt het 'pootje' weer naar beneden. Nu is het de bedoeling om het punt waar de diode naar beneden loopt hem af te knippen. Het pootje dat naar beneden loopt (dus dat stuk zonder diode) kun je afknippen, maar ook rustig laten zitten.

Nu is het zaak dat je de switch in je effectkastje plaatst en vanaf de diode (dus dat zwarte ding met dat grijze randje) een draad soldeert naar de switch.
http://img233.imageshack.us/img233/2533/diodetoswitchyf7.jpg

Doe dit aan een van de buitenste pootjes van de switch. Nu soldeer je een draad vanaf het middelste pootje van de switch naar het middelste pootje van de Gain potmeter. Je kan deze gewoon op de pcb aan het middelste pootje van de Gain-potmeter vast solderen.
Een van de buitenste pootjes van de SPST-switch blijft dus open.

Dan is het nu tijd om te testen of je Blues Pro met fuzzmod werkt!

http://img403.imageshack.us/img403/7100/modmj6.jpg


(de foto die ik gebruikt hierboven is van analogguru, op een of andere manier kreeg ik geen scherpe foto van mijn eigen Blues Pro)

Het uitvoeren van de mod is op eigen risico, ik voel me niet verantwoordelijk voor kapotte pedalen!

10Man
31 januari 2008, 20:40
Thanks!

Ik ga 'm binnenkort uitvoeren.

ponq
31 januari 2008, 22:27
Iemand ook t schema van de Blue Pro? Ik ben benieuwd wat de functie is van de 1n4001.

(pm mag)

d'oh
1 februari 2008, 19:41
Ik ben er ook naar op zoek! Dan is de mod ook wat simpeler uit te leggen.