PDA

View Full Version : yamaha MG16/6fx mengtafel fader defect.



Dootch
30 januari 2008, 14:34
Hoi,

Ik heb me gisteren tweedehands een yamaha MG16/6fx mengtafel aangeschaft.

Prima tafel lijkt me, alleen de master ST-fader kraakt (volume valt weg/nietweg) bij het verschuiven. Als de fader stil staat heb ik wel geluid.

Voor ik begin te prutsen, weet er iemand of ik langs achter aan de potmeter kan (om te reinigen of te vervangen) zonder al die honderden knopjes aan de voorkant er af te halen?

Ik ben compleet noob :chicken: in mengtafels maar ben niet vies van wat knutselwerk.

met veel regaars,
Dootch

Dirk_Hendrik
30 januari 2008, 14:37
Leuke mixer! Lekker compact!
Bodemplaat en of kast openschroeven en een foto posten?

Dootch
30 januari 2008, 15:02
Ik zal vanavond proberen de kast openmaken.

Dootch
30 januari 2008, 22:28
Heb de bodemplaat er af geschroefd.

Foto niet nodig: de volledige kast zit vol met een enorme printplaat. De schuifregelaars zijn niet te zien en had echt geen zin om de print er uit te schroeven.

Plan B uitgevoerd: kast terug dicht en de haperende potmeter een paar honderd keer op en neer bewogen met wisselende druk op de schuifknop.

Probleem opgelost. Geluk gehad dat het vuil/oxide los gekomen is :hippie:


De persoon waar ik het apparaat had het apparaat al een paar jaar ongebruikt (en dus vol stof) op een kast staan. :satisfie:

Jedeel
31 januari 2008, 00:03
Plan B uitgevoerd: kast terug dicht en de haperende potmeter een paar honderd keer op en neer bewogen met wisselende druk op de schuifknop.

Probleem opgelost. Geluk gehad dat het vuil/oxide los gekomen is :hippie:


Ik weet niet of het een schuifpotmeter is of een draaipot?
Je hebt het over "een paar honderd keer op en neer bewogen" hetgeen mij doet denken aan een schuifpot.
Koop een spuitbusje contactspray en spuit dan een paar 'pufjes' van bovenaf in
de schuifpot en 'klaar is Dootch" :-)