PDA

View Full Version : sync



JvD.
30 januari 2008, 14:04
Alles geformat, helemaal nette pc. nieuwste versie van audition, en gaan!
Om een of andere rede is opeens niets meer in sync. ik heb de gitaar opgenomen, nu probeer ik er overheen te zingen en het is zo ongelofelijk uit de maat.
Ik heb daar nooit last van gehad. en na drie takes geloof ik ook niet meer dat het aan mij ligt.

Ik heb toen bij preferences in audition zitten kloten:
Je hebt daar sync reference, en je kunt kiezen tussen directInput of directOutput. Ik heb ze beiden geprobeerd maar nog steeds moet ik mijn opgenomen stuk ietsje opschuiven voor het in de maat loopt.
Het kan toch niet zijn dat ik alles precies even veel uit de maat zing.

Nu ben ik bang dat het aan mijn soundcard licht. Het is een soundblaster live! value. En daar maken ze geen drivers meer voor. Voor de format heb ik nooit dit probleem gehad.

help, anybody?

Roman
30 januari 2008, 14:52
aaah, latency ;)

JvD.
30 januari 2008, 14:54
aaah, latency ;)
mja, en ik heb er hier voor nooit last van gehad. misschien omdat "Hey, er is geen bal op de t.v.... " kun jij me helpen?

guhlenn
30 januari 2008, 15:25
je buffer size aanpassen (opties, audio driver settings). Lijkt latency. neem aan dat je achter de click aanloopt?

JvD.
30 januari 2008, 15:56
je buffer size aanpassen (opties, audio driver settings). Lijkt latency. neem aan dat je achter de click aanloopt?


Je omschrijft het perfect, ik heb het gevoel dat dit het scherm is waar ik alles kan instellen, ik heb mijn koptelefoon op mijn condenser gedaan, en ben nu met een kliktrack aan het klooien. Maar het wil niet echt vlotten. Tips?

http://img210.imageshack.us/img210/7215/bufferin4.jpg

ah, met 'offset' can de onderste, krijg ik hem in-sync. dit lijk me alleen niet zo'n orthodoxe manier. verder nog tips?

guhlenn
30 januari 2008, 16:52
tsja, je buffer size moet omlaag. of dat kan weet ik niet. Mogelijk gaat je CPU klagen. Off set is op zich een goeie, niet heel onorthodox...

JvD.
30 januari 2008, 16:54
tsja, je buffer size moet omlaag. of dat kan weet ik niet. Mogelijk gaat je CPU klagen. Off set is op zich een goeie, niet heel onorthodox...
buffer size kan minimaal op 512, het ding is pas niet meer soepel als ik hem heel hoog gooi. ik weet niet zo goed wat ik doe als ik er aan zit. je wilt hem zo laag mogelijk?

guhlenn
30 januari 2008, 17:00
ja. als ik het goed begrepen heb (ik doe dit één keer per nieuwe pc)betekend het hoeveel samples je kaart bufferd (bewaard) alvorens ze op disk te gooien. Minder samples in je buiffer betekend minder vertraging (immers, ze worden gelijk naar je HD gezet), maar vraagt meer van je systeem.

VRaag het eens aan Harry ofzo, want ik ben geen computer held.

X-Rated
30 januari 2008, 17:32
http://www.asio4all.com/

Downloaden, installeren en gebruiken maar. Op SB Live! gaat je latency omlaag naar onder de 10ms zonder buffersize gezeik.

JvD.
30 januari 2008, 18:10
http://www.asio4all.com/

Downloaden, installeren en gebruiken maar. Op SB Live! gaat je latency omlaag naar onder de 10ms zonder buffersize gezeik.
dat heb ik, alleen asio geeft bij mij plopjes in mijn opname. nu met die offset werkt het prima. ik ben een vrolijk mens. kep niet meer genoeg tijd om alle vocals vandaag te doen, maar de lead staat er op.

guhlenn
1 februari 2008, 10:22
thumbs up!