PDA

View Full Version : Website van een beginnend singer/songwriter



Eef
30 januari 2008, 13:02
Vooruit, hier ga ik hem ook maar even spammen dan... Tot nu toe staan er drie liedjes op. Ik schrijf al heel lang, maar pas sinds kort met gitaar erbij, dus ik heb de akkoorden die ik gebruik aan moeten passen aan wat ik kán. Ik weet dat ik nog veel moet leren!

rocker_71
31 januari 2008, 10:48
Ik vind de site wel okee. Strak en duidelijk.
(alleen je Hyves is niet zichtbaar voor iedereen).

TimmU
31 januari 2008, 12:40
Toffe zanglijnen, vooral die in "Another year has passed" is héél erg pakkend .Alleen , je gitaarpartijen zijn erg standaard. Kan me voorstellen, omdat je nog niet zo lang gitaar speelt, dat het moeilijk is om zo even wat te schrijven. Maar in bijna elk nummer is het ongeveer hetzelfde slagje en dergelijke. Ik zeg , experimenteren en oefenen. Je zang klinkt écht heel goed.Probeer af en toe is wat rauwer te zingen.

overall: TOF!!

Eef
31 januari 2008, 14:05
Klopt dat mijn Hyve niet zichtbaar is voor iedereen, maar mensen van Gitaarnet mogen me gewoon toevoegen.


Toffe zanglijnen, vooral die in "Another year has passed" is héél erg pakkend .Alleen , je gitaarpartijen zijn erg standaard. Kan me voorstellen, omdat je nog niet zo lang gitaar speelt, dat het moeilijk is om zo even wat te schrijven. Maar in bijna elk nummer is het ongeveer hetzelfde slagje en dergelijke. Ik zeg , experimenteren en oefenen. Je zang klinkt écht heel goed.Probeer af en toe is wat rauwer te zingen.

overall: TOF!!

Thanks :) en ik weet dat het erg op elkaar lijkt allemaal. Voordat ik gitaar speelde heb ik veel nummers geschreven in Band in a Box, maar de akkoorden die ik toen gebruikte kan ik nog niet spelen... da's wel jammer. Daarbij kan ik niet bij alle slagritmes tegelijkertijd zingen...

kortom: oefenen, oefenen, oefenen ;)

Valentijn
4 februari 2008, 15:51
of iemand aders vinden die gitaar voor je wil spelen (vaak wordt zang ook nog beter als je je daar meer op kan concentreren). Maar ik kan me voorstellen dat het alleen 'leuker' is.

maar klinkt mooi.

Kleine tip, verontschuldig je nooit voor jezelf (stukje over jezelf schrijf je iets van dat het nog niet zo lekker gaat). mensen komen er toch wel achter, hoef je niet zo te zeggen vantevoren.

En t is handig als je meer optredens hebt daar een apart kopje voor te maken ipv het erbij zetten, want dat is wat mensen snel willen kunnen zien

Maar dit is alleen maar opbouwende kritiek

Eef
4 februari 2008, 18:12
Bedankt voor je waardevolle reactie!


of iemand aders vinden die gitaar voor je wil spelen (vaak wordt zang ook nog beter als je je daar meer op kan concentreren). Maar ik kan me voorstellen dat het alleen 'leuker' is.

Dat heb ik geprobeerd; mijn ex is een goeie gitarist. Dankzij hem heb ik ook veel ingewikkeldere nummers kunnen schrijven. We hebben hier echter nooit goede opnames van gemaakt, dus ik heb daar alleen Band in a Box-bestanden van. Jammer, want het zal wel even duren voor ik al die nummers zelf kan spelen... Maar ik wil niet afhankelijk zijn, ik wil het zelf kunnen, dus ik zet door ;) Waar je wel absoluut gelijk in hebt, is dat mijn zang (veel) beter is als ik niet ook gitaarspeel... maar dit is misschien tevens een kwestie van oefenen.


Kleine tip, verontschuldig je nooit voor jezelf (stukje over jezelf schrijf je iets van dat het nog niet zo lekker gaat). mensen komen er toch wel achter, hoef je niet zo te zeggen vantevoren.

Omdat ik onzeker ben heb ik erg de neiging dit wel te doen, maar toen ik laatst een video-opname van mezelf terugzag, baalde ik ervan dat ik het deed, omdat het me nóg onzekerder doet overkomen. Daarnaast hebben mensen meteen minder verwachtingen en luisteren ze misschien kritischer, terwijl ze waarschijnlijk (leken althans) niet eens merken dat je nog niet zo'n goede gitarist bent, als je van tevoren niets zegt. Ik probeer dit dus niet te doen, maar ik moet me echt inhouden, want ik heb ontzettend de neiging mezelf van tevoren in te dekken. Ik weet gelukkig zelf ook dat dit echt een verbeterpunt is!


En t is handig als je meer optredens hebt daar een apart kopje voor te maken ipv het erbij zetten, want dat is wat mensen snel willen kunnen zien

Hihi... heb je op mijn site de knipoog ook gezien achter het woordje 'Touragenda'? ;) Ik heb die data daar voor de grap neergezet, dat waren slechts 'optredens' in familiekring. Ik maak me geen illusies, ik weet dat mijn niveau nog niet hoog genoeg is voor serieuze optredens :D

Valentijn
5 februari 2008, 08:46
in de muziek moet je soms gewoon een beetje bluffen. Niemand anders hoeft te weten dat het voor vrienden en familie was. Staat wel als podiumervaring

en van dat onzeker zijn, dat is iedereen wel. Als mensen je filmpje zien zien ze wel dat je niet zo lang bezig bent met gitaar spelen. Je hebt altijd wel mensen die vervelend gaan doen, maar meeste mensen zullen wel positief zijn, maar voor veel mensen is het ook een reden om helemaal niet meer te gaan luisteren. Dus het maakt nu niet zo veel uit omdat je website vooral hier bekend is en onder vrienden nem ik aan, maar als je zometeen wat meer reclame voor jezelf gaat maken moet je er wel aan denken

Eef
5 februari 2008, 16:48
Valentijn,
je hebt helemaal gelijk, bedankt voor je feedback! Ik zal deze week de tekst op de website eens goed onder de loep nemen ;)

Valentijn
7 februari 2008, 00:32
och, je moet uiteindelijk natuurlijk gewoon doen wat je zelf wilt, de tips die ik gaf zijn vooral voor als je wat serieuzer aan de slag zou willen

was je toevallig vandaag (gister) 6 feb op station utrecht? dacht dat ik je zag staan, maar wist t niet zeker

Eef
7 februari 2008, 10:15
zou heel goed kunnen dat ik dat was :) lange grijze jas, geruit rokje?

ik studeer in Utrecht, dus ik ben er bijna dagelijks.

Valentijn
7 februari 2008, 13:26
dat weet ik niet meer.... was een wat langere jas dacht ik...

maakt ook niet zoveel uit

Eef
25 juni 2008, 11:06
even een eenmalige bump... er staan nu meerdere fragmenten van mijn eigen liedjes online. vond het niet echt de moeite waard om een nieuw topic te openen in het forum 'Sounds', omdat het daar meer om het gitaarspel gaat, en dat is bij mij op dit moment nog niet echt het geval *schaam*

http://www.evelienschotpoort.nl
http://eefmusic.hyves.nl

Soundscape
28 juli 2008, 18:06
Je hoeft je echt niet te schamen voor je gitaarspel. Ook al ben je geen virtuoos, hoeft dat nog niet te betekenen dat je liedjes niet deugen. Het gaat ook om het kunnen overbrengen van emotie en gevoel in je muziek te leggen. Daar hoef je niet per se de beste gitariste voor te zijn. Een goed voorbeeld (hoewel totaal ander muziekgenre) is Kurt Cobain. Zijn nummers waren over het algemeen heel simpel (een aantal power akkoorden), maar uiteindelijk zette hij de hele (muziek)wereld op zijn kop met zijn muziek.
Kortom gewoon zo doorgaan en vertrouwen in jezelf! Je kunt goed zingen en leuke liedjes schrijven. Keep it up!