PDA

View Full Version : Hallo! :D



Eef
30 januari 2008, 11:49
Hallo allemaal,

ik heb hier al eens gepost, maar heb toen dit subforum helemaal over het hoofd gezien. Ik zal me alsnog even voorstellen.. ik ben Evelien, 24 jaar oud en schrijf mijn hele leven al liedjes, maar ben hier pas sinds kort een gitaar bij gaan gebruiken. Mijn liedjes zijn op dit moment voornamelijk opgebouwd uit simpele akkoorden die ik zelf kan spelen; voor relatief 'moeilijkere' liedjes gebruik ik Band in a Box, maar dat klinkt toch een stuk minder.

Ik heb nog een hoop te leren en ik hoop dat me dat o.a. lukt op deze website. Mocht je nieuwsgierig zijn naar mijn liedjes, dan kun je altijd even langssurfen op mijn website, maar verwacht nog niet teveel van mijn gitaarspel. Ook aan mijn zangtechniek moet ik werken, maar als arme student heb ik nog geen geld voor zangles, haha.

Zie jullie op het forum!

Liefs Eef

Mr.Fingers
30 januari 2008, 12:01
Welkom!!!

Wat voor gitaar heb je???

Eef
30 januari 2008, 12:07
Ibanez western gitaar :)

http://www.evelienschotpoort.nl/images/fotos/evelienschotpoort02.jpg

de sterren heb ik er zelf op geplakt ;)

Tho
30 januari 2008, 12:09
Leuk gitaartje hoor!
Welkom Eef. Veel plezier op het forum

Tho
30 januari 2008, 12:13
Zo! Mooie stem hoor. En ik hoor er erg veel potentie in. Dat nummer "I don't Belong", was dat bedoelt om zo 'lief' te zingen? Want het mag wel wat krachtiger naar mijn smaak ;)

Eef
30 januari 2008, 12:14
Dankjewel :D En dat is misschien een gebrek aan techniek, want ik vind zelf ook dat dat wat krachtiger mag.

Tho
30 januari 2008, 12:15
Heeft bij mij ook een poos geduurd voor dat mijn stem echt krachtig werd. Gewoon even dat 'drukpuntje' vinden :) Hoe lang zing je al?

Eef
30 januari 2008, 12:16
Lang, maar altijd gewoon voor mijn plezier, want ik had niet echt het gevoel dat ik het kon... ik heb één zangles gehad, toen werd me al verteld dat mijn stem heel erg zou veranderen met de juiste techniek, maar dat ik dan wel veel meer zou kunnen.

Tho
30 januari 2008, 12:18
Ja dat is ook wel zo denk ik! Singing/songwriting is heerlijk. Naast mn band ben ik daar ook veel mee bezig. Vaak ben je zo weer 4 uur verder als je er eenmaal voor gaat zitten ;)

Eef
30 januari 2008, 12:20
Klopt. Ik schreef mijn liedjes eerder in Band in a Box. Dan heb je meer vrijheid wat het gebruik van lastige akkoorden betreft, maar ik ben zó blij dat ik mijn gitaar erbij heb gepakt inmiddels... Mijn liedjes komen nu misschien wat simpeler over, maar er gaat niets boven zelf spelen en zingen tegelijk :D

Tho
30 januari 2008, 12:21
Zo is het ;) En simpel maakt niet uit hoor! Het slagje wat je gebruikt is eigenlijk het belangrijkst. Gewoon een simpele opbouw, bruggetje er in, nog een keer het refrein op het eind en je hebt een liedje :D

Eef
30 januari 2008, 12:23
Haha ja dat is wel zo, maar altijd maar dezelfde akkoorden gebruiken wordt ook zo saai ;) en 'tokkelen' kan ik nog niet echt... Dus ja, om een stapje verder te komen voor de variatie, moet ik toch echt mijn gitaarspel ontwikkelen :P

tabmaniac
30 januari 2008, 15:14
Nou welkom dan!

Je hebt inderdaad een goede stem!

probeer je hoofd niet te ver achterover te houden, dat belemmerd het soepel bewegen van alles in je keel;)

Eef
30 januari 2008, 15:17
Dankje, en je hebt gelijk, ik schrok er ook een beetje van toen ik het filmpje terug zag. Ik heb de neiging om dat te doen bij hoge noten, ik zal eraan werken!

tabmaniac
30 januari 2008, 15:28
Dankje, en je hebt gelijk, ik schrok er ook een beetje van toen ik het filmpje terug zag. Ik heb de neiging om dat te doen bij hoge noten, ik zal eraan werken!

zelf heb ik het ook vreselijk veel gehad;)
Het is makkelijker als je je mond verder open doet en je mag inderdaad echt wel wat harder zingen, niet bang zijn iig... maar ik betwijfel of je dat uberhaupt bent als je filmpjes van jezelf op internet zet;)

ik heb er iig een dikke respect voor!

Eef
30 januari 2008, 15:30
Ik denk dat het toch een mix is van onzekerheid en een gebrek aan techniek, maar met de nadruk op dat laatste... ik wil wel volume maken, maar het lukt me gewoon nog niet. Maar ik geef niet op, hoor ;)

Tho
30 januari 2008, 15:32
Ik had in het begin ook dat ik m'n kaak nogal aanspande. Dat is niet handig bij zuiver zingen, maar bij het rauwere werk al helemaal niet! Vooral het rauwe zingen (tegen blaffen aan) ben ik nu erg aan't trainen.

Arvoitus
30 januari 2008, 17:45
Oefening baart kunst ;) je moet ongeveer 10 minuten per dag oefenen om je stem in "conditie" te houden. Als je nieuwe dingen wil leren moet je nog meer oefenen.

Belangrijk is om een goede ademsteun te hebben, en die ook goed te kunnen beheren ;)

Eef
30 januari 2008, 17:47
Ik zing vanzelf al veel meer dan dat, dus dat zit wel goed. Maar als je niet weet welke techniek je moet verbeteren, schiet je er weinig mee op... Ik heb ruim een jaar logopedie gehad, waar ik wel opnieuw heb leren ademen, dus dat is al heel wat. Ik ademde te hoog, nu niet meer. Maar die hele ademsteun is volgens mij iets waar ik echt zangles voor moeten nemen...

TimmU
30 januari 2008, 18:46
Welkom Eef! Tof gitaartje heb je!:)

Arvoitus
31 januari 2008, 15:48
Hier staan een paar zeer goede tips voor je ademhaling:
http://www.wikihow.com/Sing

Verder succes ;)

Eef
31 januari 2008, 17:56
hee tof, hartstikke bedankt! :D