PDA

View Full Version : Les-Paul input



Sora
30 januari 2008, 11:23
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een probleem met m'n epi les paul, er komt namelijk geen klank meer uit. Die input stnd een beetje los dus heb ik hem terug vastgedraaid maar het helpt dus nog steeds niet. M'n andere gitaar werkt wel op dezelfde versterker dus ik vres dat er iets verkeerd zit aan de input van die les paul.
Nu ben ik zelf absoluut niet handig met gitaar dingen, ik zou niet eens zien of er iets mis is met solderingen of kabeltjes of wat dan ook maar heeft er hier iemand een tip om et op te lossen of moet ik ermee naar de winkel?

Alvast bedankt

stefke_m
30 januari 2008, 11:29
Ik vrees dat met het vastdraaien van je inputjack je het werkelijke probleem gecreëerd hebt. Aan deze inputjack zitten namelijk een paar kabeltjes gesoldeerd, afhankelijk van hoe je dus deze weer vastgedraaid hebt, kan het zijn dat je iets hiervan hebt losgetrokken o.i.d.. Met wat geluk ligt het probleem hier, dit is meestal nog snel op te lossen indien je een béétje handig bent. Als je geen kaas gegeten hebt van solderen etc. blijf er dan maar vanaf.

Hopelijk wijst het probleem zich snel uit!

Little Jay
30 januari 2008, 11:36
Ik zou zeggen: schroef je input er even af en kijk of er een kabeltje los ligt (dus nergens aan vast zit :-). Moet je ook als leek kunnen herkennen en weet je in ieder geval wat er aan de hand is.

Om dat weer even vast te solderen is écht heel simpel hoor! Zonde om dat te laten doen in een winkel.... ken je niet iemand die dat kan?

Sora
30 januari 2008, 11:38
Nope, jammer genoeg niet :)

En dat vastdraaien heb ik pas gedaan nadat er geen geluid meer uit wam.

stefke_m
30 januari 2008, 11:39
Qua solderen, als je iets beschadigt kost het je weer enkele euro's voor niets he... Hopelijk ligt het probleem werkelijk aan een losse kabel bij de input. Met wat pech is er een kabel losgekomen aan de binnenkant van de gitaar, aan bv. de switch. Kan zijn dat het sterker gesoldeerd was aan de jack dan aan de switch... dan begint de miserie.

EDIT: goh, vervelend probleem. Ik vrees dat je hem misschien beter kunt binnenbrengen. In mijn gitaarwinkel kost het niets als het een soldeerprobleempje is. Productiefoutje zeggen ze dan.


(Hoe bevalt die double muff je trouwens?)

Sora
30 januari 2008, 14:11
(Hoe bevalt die double muff je trouwens?)

In het begin heb ik me er goed mee geamuseerd, maar ik ben een ander genre muziek beginnen spelen en sindsdien kampeert hij bij een vriend. :)
Erg leuk pedaaltje voor z'n prijs.

ACSlater
30 januari 2008, 16:26
De pickupselectorswitch (of elementkeuzeschakelaar) is naar mijn ervaring met Epi's een kutding. Misschien zit daar de fout in. Zo ja, vervangen door een Allparts of iets dergelijks.

Sora
30 januari 2008, 16:31
Dat zou idd mss het probleem kunnen zijn. Ik heb hem een jaar geleden ofzo al eens moeten vervangen en de laatste tijd begon hij weer kuren te verkopen telkens ik naar rhytm schakelde.

Achja, ik ga er vnog eens mee langs de shop, ze zullen het ginder wel weten :)

bedankt voor de reacties!