PDA

View Full Version : Nieuwe Ayreon - 01011001



Jimwoud
30 januari 2008, 10:26
Lekkere titel dit keer. Wat vinden jullie ervan. Heb alleen nog de eerste cd even geluisterd, en vind hem toch wat tegenvallen. Human Equation was veel interesanter en vooral origineler. Die nieuwe vind ik teveel lijken op zijn eerdere werk. Maar misschien dat de 2de CD daar verandering in gaat brengen.

Ben ook benieuwd hoe de titel uitgeproken moet worden.

minoin
30 januari 2008, 10:35
Oehhh, ben heel benieuwd! Maar inderdaad is 01011001 een uitbreiding op zijn Electric Castle, buitenaards leven enzovoorts. Er staat een groot interview met Arjen in de Aardschok van een maand geleden, waar hij heel het proces uitlegd. Hoedanook, hij heeft een mooi blikje artiesten opengetrokken. Dus nu eens op bol.com kijken.

almarvk
30 januari 2008, 10:38
De titel staat voor 'Y', wat weer staat voor de planeet Y waar het verhaal over gaat volgens Lucassen.

Ik heb alleen nog maar wat preview's gehoord en wat reviews gelezen. Ze waren behoorlijk verdeeld. Human Equation is volgens mij het meesterwerk tot nu toe van Ayreon. Het andere werk vind ik een stuk minder.

Jimwoud
30 januari 2008, 13:36
Die Aardschok had ik wel willen lezen. Hij lijkt inderdaad veel op electric castle, maar dat verklaart een hoop.

Human Equation is inderdaad de beste tot nu toe. Hoewel die DVD en dubbel cd van Star One: Space Metal ook heel vet is.

Ever Dying
31 januari 2008, 14:01
Arjen zelf zegt altijd 01, als een soort afkorting zeg maar..
Ik vind het wel lekker klinken,, Maar ik ben het eens met het feit dat THE beter was..
Hebben jullie Arjen nog bij DWDD gezien? :satisfie:

darkrazer
2 februari 2008, 14:30
01011001 is binair voor 89, waarom het 89 is weet ik niet, in het laatste nummer wordt wel het getal 85 genoemd, maar 89 niet...

Ik vind het trouwens echt een geweldig album, het is mijn eerste ayreon album, mischien moet ik ook eens the human equasion kopen.

Mithrandir
2 februari 2008, 18:20
89 is ASCII voor Y en waarom Y heeft Almar al uitgelegd.

Rubster
5 februari 2008, 15:43
Ja heerlijke CD, kan niet anders zeggen. Wel heel herkenbaar Ayreon, maar vind het daarentegen weinig hebben van zijn oudere platen. Soundwise lijkt het juist meer op The Human Equation, waarbij ik met name zijn gitaargeluid een stuk minder vet vind dan op bijvoorbeeld The Electric Castle of The Universal Migrator (pt.II).