PDA

View Full Version : Mijn Marshall lijdt aan geluidsverlies.



belfrink
8 februari 2003, 15:11
Als ik op mijn Marshall speel wordt het geluid na een tijdje steeds zachter, en dan wordt het opeens weer harder, heeft iemand enig idee hoe dit komt.
Het gaat om een Marshall 8200 100W.

Negative K3 fan
8 februari 2003, 15:31
hoe oud zijn de buizen/elco's?

belfrink
8 februari 2003, 15:33
Ik heb geen flauw idee eigenlijk.

Negative K3 fan
8 februari 2003, 15:36
Hoeland heb je hem al? Ik neem trouwens aan dat het een JCM800 is...

Jeee
8 februari 2003, 16:11
De 8200 is een Valvestate.
Kijk eens na of je pots nog in orde zijn.
Bij mijn 8080 zat er veel stof tussen, en de kleinste beweging in de master-volume pot kon soms een geweldig verschil in volume geven. En inderdaad, soms viel tijdens het spelen het volume terug, om even later terug te verhogen.
Wat contact-spray kan in dat geval wonderen doen.

belfrink
8 februari 2003, 17:04
Daar zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken, maar is dat makkelijk zelf te doen of kun je het beter laten doen.

mathe
8 februari 2003, 17:41
---
Daar zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken, maar is dat makkelijk zelf te doen of kun je het beter laten doen.
---

Als je geen ervaring hebt met versterkers zou ik het door iemand anders laten doen. Om de contactspray goed in de potmeters te spuiten zul je waarschijnlijk de print los moeten halen. Kraakt één van de volumeregelaars als je eraan draait?

Een veel voorkomend probleem bij de eerste serie Valvestates is ook dat de overbruggingsschakelaar (bypass) in de effects return jackaansluiting slecht contact maakt waardoor er spontaan volumeverschillen en gekraak optreedt. Dit kun je oplossen door de contactvlakken van de schakelaar schoon te maken of door de jack insert te vervangen voor een nieuw exemplaar.

Marc

belfrink
9 februari 2003, 13:39
De knoppen kraken inderdaad als ik eraan draai. Ik zal eens even naar de winkel bellen wat mij het gaat kosten.

mathe
9 februari 2003, 14:38
Als die krakende regelaars het enigste probleem zijn kost je dit tussen de 20 en 30 Euro.
Afgaande op jouw beschrijving verwacht ik eigenlijk dat dat het probleem is.

Marc

belfrink
9 februari 2003, 16:23
Ja, dat denk ik wel.
Het is alleen wel fucking irritant, ben je lekker aan het spelen en dat valt het geluid eneens weg.

CN
9 februari 2003, 18:49
Er moet waarschijnlijk een nieuwe jack-insert gemonteerd worden.

belfrink
9 februari 2003, 18:55
Oh, dan valt het nog wel mee, niet echt een probleem om je echt zorgen over te maken.