PDA

View Full Version : brunetti XL-R Evo



jacobhdejong
29 januari 2008, 22:06
Hallo mensen,

eerder hier onder was ik ook al een topic gestart, omdat ik op zoek was
naar een andere head. Het komt namelijk zo, ik heb een tijd terug een Brunetti XL-R Evo 60 watt gekocht. In eerste instantie was ik erg tevreden.
Ik was namelijk op zoek naar een erg veelzijdige amp.
Maar uiteindelijk bleek het lead kanaal niet helemaal wat ik zocht.
Erg zwaar/dof erg korrelig. En uiteindelijk niet zoals ik in eerste instantie gedacht / gehoord had.Ik was dus al weer bezig om een andere top te kopen.
Maar ik dacht ik zal het eerst eens aan de jongens van het forum voorleggen.
Wat zijn jullie bevindingen omtrendt de XL-R Evo.
Zou een Marshall JVM 401H of een mesa triple rectifier dan wel een verbetering zijn op dit gebied??

Jan-Willem
29 januari 2008, 22:25
Ik heb een tijdje terug een XL-R Evo getest samen met een Hook en wat je zegt de XL-R Evo was dof en daarnaast ook niet erg strak. Nou ben ik op zoek naar een amp om daar Black metal mee te spelen (hoewel ik ook veelzijdigheid wil).

Ik vond die Hook veel beter dan de XL-R Evo, de Hook klonk straker, heel helder en gedefineerd ook wanneer ik wat distortion plingel riffs speelde bleef het geluid en werd het niet zoals bij die XL-R Evo een brij.

Ik ga in iedergeval vrijdag die Hook naast mijn andere favourite amps zetten (Diezel Herbert, VHT Ultralead en een Soldano SLO 100) en dan zie ik wel waarmee ik thuis ga komen.

Maar wat voor muziek wil jij er mee spelen?

jacobhdejong
29 januari 2008, 22:34
de stijlen die ik speel, varieerd van jazz tot metal.
Zegmaar gerust alles
Ik zoek dus een veelzijdige AMP
Hook is mooi en klinkt super idd, maar erg duur he.

provisus
29 januari 2008, 22:50
Ik heb mijn SLO-100 verkocht voor een HOOK. De HOOK is namelijk veelzijdiger met een mooier clean en heeft een net zo, of misschien zelfs mooiere crunch en lead. De SLO-100 is een goede amp alleen jammer genoeg een one-trick-pony en de HOOK is echt een podium beest waar je veel verschillende sounds uit kan halen. Helaas heb ik geen ervaringen met de Brunetti XL-R Evo.

Veekeren
30 januari 2008, 09:38
Ik heb ook een tijd een XL-R Evo 60 gehad. Getest naast een heleboel andere versterkers, maar totaal niet op diversiteit. Hij moest alleen in mn band passen, een groffe, zware, dikke distortion. En dat had hij voor mij, samen met de midi mogelijkheden en de in verhouding lage prijs leek het ideaal.

Echter is de mijne een hele instabiele versterker gebleken. Soms kanalen schakelen wanneer ik er niet om vroeg, en nog erger, feedbacken als een gek. Ook na "reparatie" bleef dit probleem bestaan, gelukkig kon ik mijn versterker terug inleveren.

Ik heb toen voor hetzelfde geld een 2ehands Dual Rectifier gekocht. Dit is voor MIJN doel de perfecte versterker, helaas kon ik hem in de winkel niet testen toen. Maar ik vind persoonlijk dat het niet de meest wendbare versterker is, wat hij doet doet hij voor mij als de beste maar met mijn 30th Anniversary Marshall kan ik veel meer kanten op. Zeker met een boost pedaaltje er voor. Een rectifier is misschien een verbetering, maar ik denk niet dat het in het plaatje van de ideale veelzijdige versterker past.

LordRiffenstein
30 januari 2008, 09:54
Maar uiteindelijk bleek het lead kanaal niet helemaal wat ik zocht.
Erg zwaar/dof erg korrelig.

Hoe zet je de Depth control? Bij de XL-R Evo moet je die opendraaien tot in het laatste "Extra" gedeelte om de beste sound te krijgen.

jacobhdejong
30 januari 2008, 13:03
ja idd helemaal mee gelijk niet veelzijdig genoeg.
Wat betreft die Mesa, ik had al mijn twijfels, alleen jij bevestigt het ook nog een keer. Lord Riffenstein heeft gelijk de depth moet helemaal in de extra zone, maar dan nog. Al met al heb ik er 1 bruikbare highgain sound uitgekregen, maar dan nog. Ik ga vanmiddag de JVM401 H uitproberen.
Ik heb er goeie verhalen over gehoord.
bedankt voor zover voor jullie comentaar en tips :cooler:

jacobhdejong
30 januari 2008, 17:45
Hoe zet je de Depth control? Bij de XL-R Evo moet je die opendraaien tot in het laatste "Extra" gedeelte om de beste sound te krijgen.

Hee Yoeri,

Wat was jou mening/bevinding met die Brunetti??

Ik ben benieuwd, jij bent toch wel een beetje een kenner op het gebied van amps.

LordRiffenstein
30 januari 2008, 21:41
Hee Yoeri,

Wat was jou mening/bevinding met die Brunetti??

Ik ben benieuwd, jij bent toch wel een beetje een kenner op het gebied van amps.

Vond er eerst geen zak aan tot Erik VDH me vertelde van die Depth control en toen vond ik hem eigenlijk best goed. Beter dan de 059 die ik ooit gehad heb. Clean is prima, crunch kanaal kan je veel kanten mee uit en lead kanaal vond ik goed. Heeft een beetje eigen sound en die ligt je of niet. Oh, ik vond wel dat die behoorlijk wat volume nodig had om echt goed te klinken.

Jan-Willem
30 januari 2008, 21:59
Ik heb mijn SLO-100 verkocht voor een HOOK. De HOOK is namelijk veelzijdiger met een mooier clean en heeft een net zo, of misschien zelfs mooiere crunch en lead. De SLO-100 is een goede amp alleen jammer genoeg een one-trick-pony en de HOOK is echt een podium beest waar je veel verschillende sounds uit kan halen. Helaas heb ik geen ervaringen met de Brunetti XL-R Evo.

Kijk dat is ook precies mijn probleem bij de SLO-100 ik vind hem echt geweldig klinken, als je hem hoord is het als of je een beuk in je gezicht krijgt zo nadrukkelijk is hij aanwezig. Maar ik wil liever een iets meer veelzijdige versterker dan de SLO-100. Daarom is die Diezel Herbert op dit moment ook een grotere favouriet dan de SLO-100.

Wat betreft prijs de HOOK is een dure versterker en als je een goedkopere versterker kunt vinden die jou ook kan geven wat je zoekt dan kun je net zo goed die nemen.

jacobhdejong
30 januari 2008, 22:17
ja idd das waar.
Ik ben nu bezig met een marshall JCM 410 H.
Ik heb m vandaag nog eens meerdere malen uitgetest.
Ook heb ik een Engl Powerball uitgetest.
Ja natuurlijk 2 hele verschillende amps.
Ik denk dat ik het zo samenvat.
Die Marshall is in mijn situatie erg Veelzijdig, maar je zou kunnen zeggen, dat ie daardoor idd niet echt ergens in uitblinkt (niet echt een heel typisch karakter).
Die Powerball is echt een monster wat betreft scheur.
Ook erg veel mogelijkheid. Maar ik denk dat die Marshall net iets meer mogelijkheden heeft.

jacobhdejong
30 januari 2008, 22:20
Vond er eerst geen zak aan tot Erik VDH me vertelde van die Depth control en toen vond ik hem eigenlijk best goed. Beter dan de 059 die ik ooit gehad heb. Clean is prima, crunch kanaal kan je veel kanten mee uit en lead kanaal vond ik goed. Heeft een beetje eigen sound en die ligt je of niet. Oh, ik vond wel dat die behoorlijk wat volume nodig had om echt goed te klinken.

Ja idd klopt helemaal.
Maar ik kan eigenlijk ook helemaal niet omgaan met die knoppen.
Wat ik ook draai, het blijft redelijk vlak klinken allemaal.
Die "depth" control bied enige uitkomst. Maar al met al denk ik dat ik er maar 1 bruikbaar scheursound w.b. lead in zit (naar mijn mening).

minas
31 januari 2008, 13:03
Heb zelf ook de XL r'evo 120, ben er nog steeds te vreden over. Zoals Youri al aangaf moet je wel de depth helemaal opendraaien. Ik gebruik zelf ook een ts9 en een GE7 om het geluid nog iets op te krikken en strakker te krijgen.

Highroller
31 januari 2008, 15:19
Ik zou de treble, mid en bass eerste centraal zetten en eerst je basis sound inregelen met de focusknop en depthknop. Als je dit gedaan hebt kan je wat details gaan aanbrengen met de treble, mid en bass. Het derde kanaal kan inderdaad wat 'compressed' klinken maar dit is inhererend aan super high gain. Als de compressie je niet aanstaat zou ik gewoon de gain knop flink terugdraaien in mijn setup is dit ook zo ook staat mijn focusknop behoorlijk naar links in dit kanaal om wat meer ballen aan het geluid te geven.

Ik heb de XL Revo inmiddels bijna 3 jaar en heb nog nooit een technische storing gehad. Ik ben er nog steeds erg tevreden over voor mij niets anders.