PDA

View Full Version : Pickup-hulp gevraagd voor Hamer superstrat H-S.



Speeddemon
29 januari 2008, 21:21
Ik heb sinds vorige week een leuk 'voor erbij' gitaartje, een wat oudere Hamer Slammer Series Californian,
die er hetzelfde uitziet als deze:

http://www.musikhaushorn.de/hamer-californian.jpg

effe snel specs:
mahonie body, maple hals, rosewood fretboard, medium/jumbo frets (27!!!), nep-floyd rose, 1 "wimpy" humbucker en een singlecoil. 1 volume knop, that's it.

Nu vraag ik me af -gezien de wimpy humbucker die er nu inzit- of de gitaar van zichzelf helder of vol/warm klinkt, want dit zou mijn elementkeuze flink beinvloeden.

Mijn amp: Engl Invader 100; klinkt nogal smooth/vol, dus een beetje bite in de elementen graag!
Mijn stijl (met deze gitaar i.i.g.): ouwe heavy metal, hardrock, shred.
Ik zoek in de sound: veel definitie, redelijk wat output, moet clean ook mooi blijven klinken, veel sustain.

Ik heb 3 elementen liggen, die ik kan gebruiken:
-DiMarzio PAF Pro (hb)
-Seymour Duncan SSL-6 Custom Flat (s)
-Seymour Duncan SH-11 Custom Custom (hb, deze is niet f-spaced).

Ik heb aan het volgende zitten denken:
-Duncan SH-11 en SSL-6 erin.
-PAF Pro en SSL-6 erin.

nieuwe elementen kopen en dan:
-DiMarzio Air Norton S (neck, single-sized) en een DiMarzio Super Distortion erin.
Waarom? Ik heb de full-size AN in een andere gitaar, en die vind ik werelds klinken! De SD erbij leek me een leuke toevoeging.
-Air Norton met een andere DiMarzio? Evo, D-Activator?
-Duncan TB-4 (JB trembucker) in brug en dan iets anders in de neck?

Ik mix/match liever niet met Duncan/DiMarzio, ivm matige ervaring in 't verleden.

Adviezen/tips anyone?

crapton
29 januari 2008, 21:58
Air Norton - bridge! Kan ook heel goede PU, zowel vol als definitie, pinch harmonics etc. Niet teveel output, zeker niet muddy. Voldoende bite. Heb m zelf in een Ibanez SZ.

Pas op met Evo's - zijn erg in your face!

Denk dat een Paf-Pro ook erg goed is.

Ben zelf niet zo kapot van SD's, iets te droog & kil & klinisch...

Speeddemon
30 januari 2008, 00:07
Ik heb in m'n Ibanez S540 (waar ook die Air Norton in ligt) een Evo in de brug. Hij is idd erg in your face. Ik zou wel iets meer punchy lows willen hebben.

Speeddemon
30 januari 2008, 21:02
niemand? :chicken:

Speeddemon
31 januari 2008, 23:10
De Duncan SH-11 Custom Custom en SSL-6 Custom Flat (singlecoil) liggen nu in!

Die CC is GE-WEL-DIG voor EVH tones! Heerlijk mid en hoog. Het laag is een tikkie 'spongey', wat ik nu (nog) wel kan waarderen, maar ik weet nog niet of ik over een tijdje het misschien onstrak ga vinden.
De SSL-6 is ook erg lekker, maar ik mis toch het duwende van een neck-humbucker. Heb gister een Air Norton S gekocht op Ebay, dus die komt er zeer waarschijnlijk in.

Weet iemand toevallig een DiMarzio humbucker, die enigzins reageert als de Duncan Custom Custom, maar misschien met ietsje strakker laag?

Speeddemon
5 februari 2008, 13:06
:nervous: Mensen, dieren, kinderen!

Ik vraag toch niet naar 't verschil in 'bell-like top-end' tussen Joe Bardens en Kinmans! :(

D'r zijn hier toch wel meer mensen die wat diverse DiMarzio ervaring hebben?