PDA

View Full Version : SNEL! Hoe GA5 op AD50VT/ 5 fifteen aan te sluiten?



Evil-Payasos
29 januari 2008, 20:34
Hoe kan ik mijn nieuwe Harley Benton GA5 aansluiten op mijn VOX ad 50 vt, of op mijn Ashdown 5 fifteen, zonder dat alles ontploft?!

Evil-Payasos
29 januari 2008, 20:49
verwijderd

Dat kan wel wezen, maar in die van de Vox staat er ook niets over.. Alleen over het aansluiten van een external cab.. Wat ik dus niet wil... Maar als het goed is moet het gewoon kunnen! Hij heeft wel een line in/phone, ,maar ik plug nergens iets in tot het 100% goed is...

Nocki
29 januari 2008, 20:50
hihi... goede aansluiting op het net daar. jullie wonen in het middenoosten van het land?

geef eens wat info. plaatjes enzo. Waarschijnlijk heb je gewoon een jackjack nodig. dat is een kabeltje...


even wat foto's bekeken op het net en beide amps zijn dicht van achteren. de speaker zit intern aangesloten dus je kunt geen kant op.

Haal je achterkant van de amps los (behalve van je topje natuurlijk) en haal je speaker los. zet er een jack input op en sluit daar je nieuwe topje op aan... je hebt uit eindelijk de goede gear niet om het netter te doen als ik het goed zie.

Jellyfish00
29 januari 2008, 20:50
Als ie de gitaarnet zoekfunctie gaat gebruiken is ie ook al weer een half uur verder..

Evil-Payasos
29 januari 2008, 20:51
hihi... goede aansluiting op het net daar. jullie wonen in het middenoosten van het land?

geef eens wat info. plaatjes enzo. Waarschijnlijk heb je gewoon een jackjack nodig. dat is een kabeltje...

Ik heb vanmiddag zown cabeltje gehaalt, want van amp naar cab loopt.. Maar weet niet in welk gaatje ik hem moet prikke!

Nocki
29 januari 2008, 20:53
heb net ge-edit. check mn reactie nog eens.


http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Ashdown5fifteen_5.jpg
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/VOX-AD-50VT_2.jpg
http://images4.thomann.de/pics/prod/112039.jpg

bass blom
29 januari 2008, 20:54
http://images4.thomann.de/pics/bdb/107783/5231_800.jpg

speaker, 4 ohm, zie ik, een jack.
als die vox ook zoiets heeft, bij beiden die jack eruit en een jack jack speakersnoer ertussen en klaar.
als je dat niet heb, de zooi rug aan rug zetten en hopen dat snoertje van vox lang genoeg is om in hb te prikken.

Evil-Payasos
29 januari 2008, 20:56
Ik heb de head versie van de GA5 he!

Dus ik moet gewoon de achterkant van die 5 fifteen draf schroeven, en dan die speaker kabel losmaken en aansluiten op mijn GA5 head?

bass blom
29 januari 2008, 20:57
Ik heb de head versie van de GA5 he!

Dus ik moet gewoon de achterkant van die 5 fifteen draf schroeven, en dan die speaker kabel losmaken en aansluiten op mijn GA5 head?

ja zeg dat dan :sneaky:
ja als die 5 15 geen jack aansluiting heeft moet je het zo doen.

Evil-Payasos
29 januari 2008, 21:03
Net de achterkant eraf geschroeft, van de 5 15, maar daar zit de amp! Helemaal niets met de speaker te maken...

Verder zijn er geen scroefjes, dus nu de vox maar van achter openen...

dendee
29 januari 2008, 21:07
Heeft de vox geen 8ohm?

iWishmaster
29 januari 2008, 21:07
Net de achterkant eraf geschroeft, van de 5 15, maar daar zit de amp! Helemaal niets met de speaker te maken...

Verder zijn er geen scroefjes, dus nu de vox maar van achter openen...
Je bedoelt dat er geen speaker in je combo zit? Misschien moet je nog wat meer openmaken om bij de speaker te komen, maar hij zit er echt hoor ...

Evil-Payasos
29 januari 2008, 21:09
Je bedoelt dat er geen speaker in je combo zit? Misschien moet je nog wat meer openmaken om bij de speaker te komen, maar hij zit er echt hoor ...

Klopt! Maar helemaal achter allemaal houtplaten die niet opengeschroeft kan! De vox moet er nu aan geloven.

iWishmaster
29 januari 2008, 21:13
Klopt! Maar helemaal achter allemaal houtplaten die niet opengeschroeft kan! De vox moet er nu aan geloven.
ok, da's wel heel erg degelijk, als je de kabel die van speaker naar amp loopt kunt 'onderscheppen' zou je 'em los kunnen maken of desnoods doorknippen en er een langere kabel aanmaken. Moet je wel een beetje handig zijn met een soldeerbout. Zorg iig wel dat je het netjes doet en zoveel mogelijk van kabel intact laat, anders krijg je later weer allemaal nare brommen enzo ...

Zorg ervoor dat je het amp gedeelte van je combo volledig bypassed (dus fysiek losgekoppeld), kans is groot dat die combo namelijk voor een ander 'ohmage' (is dat een woord eigenlijk?) gemaakt is!

Nocki
29 januari 2008, 21:14
straks komt de vraag wat is plus en wat is min... :)

en welke moet op de punt en welke op de aarde :)

Wie gaat m vertellen van de 9volt batterij?

Evil-Payasos
29 januari 2008, 21:21
PODVERDOMME, vox opengemaakt, gaan er 2 draadjes, zwart en wit de amp in, kan er dus niet bij om hem eruit te trekken.. Solderen ga ik niet doen... Dus ik denk dat ik moet wachten tot ik een echte cab krijg...

Nocki
29 januari 2008, 21:22
pas je taalgebruik aan en koop een cab.

hihi.. dat zullen de line6 fans leuk vinden! :)

Evil-Payasos
29 januari 2008, 21:24
pas je taalgebruik aan en koop een cab.

Whoops, sorry van de gvd!..aangepast! :)

TimmU
29 januari 2008, 21:31
Bas, ik zou die combo écht gewoon intact laten. Als je dat ding zo graag wil horen moet je maar een keer langs komen ,je mag em wel aansluiten op een 4x12 met V30's erin, want dat is toch zoals je hem wil horen. ga nou niet zitten rotzooien aan die Vox, straks maak je hem stuk!

iWishmaster
29 januari 2008, 21:37
pas je taalgebruik aan en koop een cab.

hihi.. dat zullen de line6 fans leuk vinden! :)
Hoezo line6 fans? Line 6 combo's zijn op een cab aan te sluiten met een beetje sleutelwerk ... (ben geen fan, maar heb er wel 1)

Evil-Payasos
29 januari 2008, 21:40
Bas, ik zou die combo écht gewoon intact laten. Als je dat ding zo graag wil horen moet je maar een keer langs komen ,je mag em wel aansluiten op een 4x12 met V30's erin, want dat is toch zoals je hem wil horen. ga nou niet zitten rotzooien aan die Vox, straks maak je hem stuk!

Telaat, hij is al opengeschroeft, maar hij doet het nog!

Maar dat moeten we sowieso nog een keertje doen, jammen! Dan neem ik wel me GA5je mee :) Maar nu eerst... Een cab!

TimmU
30 januari 2008, 00:25
Telaat, hij is al opengeschroeft, maar hij doet het nog!

Maar dat moeten we sowieso nog een keertje doen, jammen! Dan neem ik wel me GA5je mee :) Maar nu eerst... Een cab!
Openschroeven en klooien is iets anders.