PDA

View Full Version : Misschien een heeeel domme vraag..maar ik stel hem toch



Geoffrey
29 januari 2008, 20:17
Stel..:
ik heb dus de peavey 6505 staan maar wil toch nog meer mn distortion kunnen bijregelen en bewerken.. nog dat ietsje meer er uit halen.
Maar toch niet noodzakelijk mn peavey klank er uit halen.. dus eigenlijk een effect om via het distortion-kanaal (niet via het clean-kanaal) van mn peavey de hele boel nog wat extra te kunnen bijregelen..
liefst ook dat k eventueel nog kan switchen tussen verschillende distortions..

Qua stijl: zware metal

liefst geen pedalen eigenlijk..heb daar nogal een hekel aan.. :satisfie:

almarvk
29 januari 2008, 21:10
Extra distortion uit een 6505 is al absurd. Het enige wat je kan doen is het boosten door een TS9.

Jimwoud
29 januari 2008, 21:32
Volgens mij zoek je een eq pedaal? Of wil je nóg meer distortion. Als het om een eq gaat die heb je ook in rackvorm. Ik heb er een van boss die is een half 19" en kun je ook nog met een footswitch aan en uitzetten, of gewoon met je fx loop button op je footswitch.

Voor extra distotions: de distortion van de peavey op de minst oversturende sound zetten zoals je hem wilt, en een booster tussen gitaar en versterker om into the metal te gaan.

Hoop dat dit je antwoord is anders weet ik het ook niet meer.

Geoffrey
29 januari 2008, 21:35
Extra distortion uit een 6505 is al absurd. Het enige wat je kan doen is het boosten door een TS9.

Niet direct extra distortion..
Maar mn distortion nog dat ietsje meer kunnen "personaliseren" of hoe je het wil noemen.. Er nog iets anders uitkrijgen wat je niet uit een 6505 krijgt..

Wel ik heb al eens informatie gaan vragen ivm een TS9 maar toen zeiden ze me dat dit meer gebruikt word voor blues..?!
Dit is wat ze me gezegd hebben..

Geoffrey
29 januari 2008, 21:59
Volgens mij zoek je een eq pedaal? Of wil je nóg meer distortion. Als het om een eq gaat die heb je ook in rackvorm. Ik heb er een van boss die is een half 19" en kun je ook nog met een footswitch aan en uitzetten, of gewoon met je fx loop button op je footswitch.

Voor extra distotions: de distortion van de peavey op de minst oversturende sound zetten zoals je hem wilt, en een booster tussen gitaar en versterker om into the metal te gaan.

Hoop dat dit je antwoord is anders weet ik het ook niet meer.

Niet direct nog meer distortion..maar een distortion die je niet uit een 6505 haalt. Niet dat dit nu noodzakelijk is..want ik ben tevreden van het peavey-geluid.. maar ik wil gewoon nog wat meer experimenteren met mn distortion (dat je niet uit de 6505 krijgt)
Maar die eq zal k wel eens proberen..

almarvk
29 januari 2008, 22:33
Niet direct extra distortion..
Maar mn distortion nog dat ietsje meer kunnen "personaliseren" of hoe je het wil noemen.. Er nog iets anders uitkrijgen wat je niet uit een 6505 krijgt..

Wel ik heb al eens informatie gaan vragen ivm een TS9 maar toen zeiden ze me dat dit meer gebruikt word voor blues..?!
Dit is wat ze me gezegd hebben..

De TS9 wordt juist gebruikt door metalbands icm 5150 of 6505. Maakt het geheel een stuk strakker.

Rude Perception
29 januari 2008, 22:34
De TS9 wordt juist gebruikt door metalbands icm 5150 of 6505. Maakt het geheel een stuk strakker.

Als ik het goed begrijp is er niets mis met zijn huidige overdrive, hij wilt alleen een andere. Voor rackapparatuur zit je in het verkeerde subforum.

almarvk
29 januari 2008, 22:41
Koop dan een andere versterker :)

Maaruh; ik heb het niet over racks hoor ;)

Geoffrey
29 januari 2008, 22:48
Als ik het goed begrijp is er niets mis met zijn huidige overdrive, hij wilt alleen een andere. Voor rackapparatuur zit je in het verkeerde subforum.

had k gezien toen ik het poste.. :sssh:

Geoffrey
29 januari 2008, 22:49
Koop dan een andere versterker :)

Maaruh; ik heb het niet over racks hoor ;)

ik ben tevreden van mn 6505.. :satisfie:
en van een rack ken k totaal niets..dus blijf ik er maar af.. :hippie:

Geoffrey
29 januari 2008, 22:51
De TS9 wordt juist gebruikt door metalbands icm 5150 of 6505. Maakt het geheel een stuk strakker.

ow..
niet dat ik je niet geloof..maar ze hadden mij iets anders gezegd..

maar je hebt verschillende soorten toch in die TS9..?

BrianMay
29 januari 2008, 22:51
ik ben tevreden van mn 6505.. :satisfie:
en van een rack ken k totaal niets..dus blijf ik er maar af.. :hippie:


Je hebt liever iets in een rack dan een pedaal, maar je weet totaal niets van racks?
Volgens mij moet je eerst beter nadenken over wat je precies wilt, want het wordt zo wel erg lastig om je iets aan te raden.

Geoffrey
29 januari 2008, 22:53
Als ik het goed begrijp is er niets mis met zijn huidige overdrive, hij wilt alleen een andere.

"bewerken"

Mitch
30 januari 2008, 11:06
Topic opgeschoond nu de vraag duidelijk is en verplaatst naar Racks.

dr.distortion
30 januari 2008, 11:23
Volgens mij zoek je een eq pedaal? Of wil je nóg meer distortion. Als het om een eq gaat die heb je ook in rackvorm. Ik heb er een van boss die is een half 19" en kun je ook nog met een footswitch aan en uitzetten, of gewoon met je fx loop button op je footswitch.

Voor extra distotions: de distortion van de peavey op de minst oversturende sound zetten zoals je hem wilt, en een booster tussen gitaar en versterker om into the metal te gaan.

Hoop dat dit je antwoord is anders weet ik het ook niet meer.

Nee hoor, die heb je niet meer, die heb ik nu :D

Jimwoud
30 januari 2008, 11:25
Volgens mij is het nog steeds niet echt duidelijk, maar als je een andere distortion sound wilt, koop gewoon een distortion pedaal dan.

Over een TS9, die kun je op verschillender manieren gebruiken, maar houd het voor jezelf simpel en koop gewoon een dist/overdrive pedaal.

Jimwoud
30 januari 2008, 11:27
Nee hoor, die heb je niet meer, die heb ik nu :D
hehe, ik heb er nog een, maar die heb ik geleend. Bevalt hij nog een beetje? Die Zoom heb ik inmiddels verkocht, houd toch niet echt van zo'n metal-metal geluid. Maar leuk om geprobeerd te hebben.

dr.distortion
30 januari 2008, 11:51
hehe, ik heb er nog een, maar die heb ik geleend. Bevalt hij nog een beetje? Die Zoom heb ik inmiddels verkocht, houd toch niet echt van zo'n metal-metal geluid. Maar leuk om geprobeerd te hebben.

OK! Wist niet dat je hem dubbel had :D De eq bevalt me prima! Jammer dat de zoom uiteindelijk niet beviel, maar inderdaad erg gefocussed op metal (wat ie overigens wel goed deed maar ikzelf zoek meer een vet (hard)rock geluid)

jw009
30 januari 2008, 12:03
ow..
niet dat ik je niet geloof..maar ze hadden mij iets anders gezegd..

maar je hebt verschillende soorten toch in die TS9..?

Je hebt een paar verschillende versies en merken. Ze doen allemaal het zelfde en dat is het geluid boosten.

Met een clean signaal en een tubescream kan je idd een blues sound krijgen. Met een overdrive signaal en een tubescream kan je een metalsound krijgen dat wat strakker is dan het geluid van alleen de amp omdat het o.a. wat mids/high toevoegd en wat van je bass afsnoept.

Ik denk dat je in jouw geval moet kijken naar een 19" rack EQ. Hiermee kan je bepaalde frequenties boosten/cutten en zo een andere sound uit je 6505 krijgen. Je kan ook beginnen met een simple boss pedaaltje, dat is misschien wat makkelijker als je nog niet zoveel van frequenties af weet.

Succes ermee.

pol
30 januari 2008, 13:37
misschien eens een sticky maken over tubescreamers ?

ze zijn dus niet speciaal voor blues, en worden door zeer veel metalbands gebruikt om strakker te klinken idd, en als overdrive op een clean kanaal zijn ze niet veel waard vind ik, daar klinken ze te dun voor.

als boost stel je ze in met de gain laag, level hoog, tone naar smaak.

tussen de verschillende versies (ts9, ts808, ts7, ts10) zit niet zoveel verschil, behalve de prijs dan. TS-7 is de goedkoopste uit de reeks en heeft +- hetzelfde circuit dan de duurdere versies.

Geoffrey
30 januari 2008, 21:32
Je hebt liever iets in een rack dan een pedaal, maar je weet totaal niets van racks?
Volgens mij moet je eerst beter nadenken over wat je precies wilt, want het wordt zo wel erg lastig om je iets aan te raden.

Daarom zoek ik ook onder andere op dit forum wat voor mij persoonlijk bruikbaar is in een rack.. zodat ik geen pedalen moet kopen..
indien het niet anders kan..geen probleem.

Geoffrey
30 januari 2008, 21:46
OK! Wist niet dat je hem dubbel had :D De eq bevalt me prima! Jammer dat de zoom uiteindelijk niet beviel, maar inderdaad erg gefocussed op metal (wat ie overigens wel goed deed maar ikzelf zoek meer een vet (hard)rock geluid)

Over welke zoom heb je het dan als ik mag vragen..?

Jimwoud
30 januari 2008, 22:41
Over welke zoom heb je het dan als ik mag vragen..?
Zoom Driver 5000 distortion pedaal.

Maar je loopt wel te roepen dat je geen pedalen wilt en wel een rack, maar ga eerst eens kijken wat je wilt hebben. En gan eens goed nadenken waarom je geen pedalen wilt en wel een rack. De dingen waar we het over hebben EQ, distortion, booster zijn er voornamelijk in pedaal vorm, en zijn er haast niet in rackvorm, op de EQ na dan.

jw009
31 januari 2008, 09:35
misschien eens een sticky maken over tubescreamers ?



Hier heb ik een Tubescreamer FAQ geplaatst, wellicht handig als sticky.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=104356

Alain
1 februari 2008, 19:43
Geoffrey uit Oostkamp...

pm me anders eens, ik heb wel het een en ander, ook een tubescreamer en meerdere andere boosters, en die zitten in een rack. Ik ben van Hertsberge.

caliban
1 februari 2008, 21:06
Een ts voor blues en niet voor metal, dikke winkelpraat. Daar kan ik me verschrikkelijk aan ergeren hè. Ik heb zelf een ts gemaakt. Fantastisch ding. Zalig om je sound wat strakker te maken en op een andere manier een extra klop te geven, juist wat meer saturatie. Natuurlijk je gain dan wel afzwakken.
Het grote verschil in de tubescreamers lijkt vaak de opamp te zijn.
JRC4558D is de meest gewenste normaal. Als je een beetje kan solderen, vind ik dat je best zelf een maakt. Een kit kost je alles samen 70 euro, met modopties en alles. Verschillende opamps en noem maar op. En de verzending inbegrepen. Wat betaal je in de winkel. Ergens iets in de aard van 120 euro?? Trouwens ik heb die kit gekocht op generalguitargadgets. Ik heb hem gemaakt in de vorm van de keeley modded met switch op type clipping te selecteren. Ik wil niet weten wat dat zou kosten als je daarvoor naar de winkel moet gaan. 170 euro of wat, bij mij 100 minder. Great succes. I like.

Geoffrey
1 februari 2008, 23:04
Geoffrey uit Oostkamp...

pm me anders eens, ik heb wel het een en ander, ook een tubescreamer en meerdere andere boosters, en die zitten in een rack. Ik ben van Hertsberge.

Ik heb je een bericht gelaten op je myspace..
je zou te veel berichten hebben hier en ik kon het niet verzenden.

Geoffrey
1 februari 2008, 23:11
Zoom Driver 5000 distortion pedaal.

Maar je loopt wel te roepen dat je geen pedalen wilt en wel een rack, maar ga eerst eens kijken wat je wilt hebben. En gan eens goed nadenken waarom je geen pedalen wilt en wel een rack. De dingen waar we het over hebben EQ, distortion, booster zijn er voornamelijk in pedaal vorm, en zijn er haast niet in rackvorm, op de EQ na dan.

Ik schreef..: liefst geen pedalen.
Ik moet daar niet over nadenken waarom ik liever geen pedalen wil en liever iets dat in een rack past.. gewoon omdat het altijd in mn weg ligt.
En als hetzelfde te koop is pedaal-rack dan koop ik dat voor in een rack..

Wat een nutteloze uitleg eigenlijk..!!!!!

Geoffrey
1 februari 2008, 23:15
Hier heb ik een Tubescreamer FAQ geplaatst, wellicht handig als sticky.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=104356

Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeer handig..

Iedereen heeft het wel over die tubescreamer..maar de ene zegt me: doen!!!
en de andere zegt me: neeeee das enkel voor blues.
Niet op dit forum..maar dan in winkels.
Bij deze dus wel handig.. :)

Geoffrey
1 februari 2008, 23:17
Een ts voor blues en niet voor metal, dikke winkelpraat. Daar kan ik me verschrikkelijk aan ergeren hè. Ik heb zelf een ts gemaakt. Fantastisch ding. Zalig om je sound wat strakker te maken en op een andere manier een extra klop te geven, juist wat meer saturatie. Natuurlijk je gain dan wel afzwakken.
Het grote verschil in de tubescreamers lijkt vaak de opamp te zijn.
JRC4558D is de meest gewenste normaal. Als je een beetje kan solderen, vind ik dat je best zelf een maakt. Een kit kost je alles samen 70 euro, met modopties en alles. Verschillende opamps en noem maar op. En de verzending inbegrepen. Wat betaal je in de winkel. Ergens iets in de aard van 120 euro?? Trouwens ik heb die kit gekocht op generalguitargadgets. Ik heb hem gemaakt in de vorm van de keeley modded met switch op type clipping te selecteren. Ik wil niet weten wat dat zou kosten als je daarvoor naar de winkel moet gaan. 170 euro of wat, bij mij 100 minder. Great succes. I like.

Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!
Dit zal ik eens verder uitzoeken..
Ikzelf kan wel niet solderen..maar daar vind ik wel iemand voor!!!! :)

caliban
2 februari 2008, 01:59
Ik kon tot voor vier maanden ook nog niet solderen. Gewoon proberen, valt echt supergoed mee. Het moet ook niet perfect zijn als je het voor jezelf maakt.
De eerste soldeerbeurt die je doet duurt gewoon vrij lang.