PDA

View Full Version : afstellen elementen??? of actie??



glowshadow
29 januari 2008, 19:52
hoi hoi



ik heb een ibanez prestige

hij was heel prijzig dus ik wil niet nog meer geld uitgeven om hem af te laten stellen.. volgens mij is dat ook gekkenwerk .. ik weet niet precies wat ze allemaal doen maar ik heb gehoord dat het gauw 80 euries kost

hij speelt fijn en ook geen problemen met de brug
de actie is niet al te laag ..maar ook niet echt hoog..gewoon goed, 3 mm ofso
maaaaar .. als ik op de hoge E snaar richting de 20ste fret speel valt het geluid heel snel weg.. ongeveer na 3 seconde hoor ik nix meer!!
heeft iemand hier ervaring mee? en een oplossing??

bij voorbaat dank

VanBiLL.com
29 januari 2008, 20:22
Misschien een open deur maar heb je al eens aan nieuwe snaren gedacht? Wilt soms wel helpen (tenzij je al nieuwe snaren hebt)

glowshadow
29 januari 2008, 22:20
het zijn snaren van 2 weken oud .. maar dat is niet het probleem denk ik

VanBiLL.com
29 januari 2008, 22:34
Hm, dan zouden het idd niet de snaren hoeven zijn (hoewel ik het ook wel eens meegemaakt heb dat een nieuw setje een "dode" snaar had...)

Wat kan is dat je een dode plek in het hout van je hals hebt, Fenders willen dat wel eens hebben (G-snaar op mijn Tele heeft ook niet al te veel sustain). Volgens mij doe je hier niet zo veel aan...

Wat ook nog aan de hand kan zijn, afgezien van snaarbuzz op de fretten (last van toevallig?), kan het zijn dat je zadeltje (op de brug) een beetje stroef is en dat je sustain kost. Soms helpt het een beetje om met bv een nagelvijltje het zadeltje wat in te vijlen zodat de snaar beter (soepeler) in het zadeltje ligt. Of als idd daar het probleem ligt kan je overwegen graphtec zadels te proberen.

Mogelijk is het een typisch model gerelateerd probleem, ik ben verder niet zo'n Ibanez man...dus misschien dat iemand nog iets weet...

G.G.
30 januari 2008, 07:47
Hm, dan zouden het idd niet de snaren hoeven zijn (hoewel ik het ook wel eens meegemaakt heb dat een nieuw setje een "dode" snaar had...)

Wat kan is dat je een dode plek in het hout van je hals hebt, Fenders willen dat wel eens hebben (G-snaar op mijn Tele heeft ook niet al te veel sustain). Volgens mij doe je hier niet zo veel aan...

Wat ook nog aan de hand kan zijn, afgezien van snaarbuzz op de fretten (last van toevallig?), kan het zijn dat je zadeltje (op de brug) een beetje stroef is en dat je sustain kost. Soms helpt het een beetje om met bv een nagelvijltje het zadeltje wat in te vijlen zodat de snaar beter (soepeler) in het zadeltje ligt. Of als idd daar het probleem ligt kan je overwegen graphtec zadels te proberen.

Mogelijk is het een typisch model gerelateerd probleem, ik ben verder niet zo'n Ibanez man...dus misschien dat iemand nog iets weet...

Woowww... wat een berg onzin in 1 post gepropt.

VanBiLL.com
30 januari 2008, 16:52
Woowww... wat een berg onzin in 1 post gepropt.Lekker gemakkelijk, zeggen dat het onzin is en niet uitleggen waarom?

Opmerkelijk...

Nha, ik beweer ook niet dat hij dit moet doen en dát het dé oplossing is, maar het zou kunnen helpen. Het zijn slechts wat trucjes die ik in de 24 jaar dat ik met een gitaar in mijn handen sta zo al eens tegen ben gekomen...

Maar goed, ik leer ook nog steeds dagelijks bij (ik ben ook maar een hobbist) en zou bij deze ook wel eens willen weten wat aan dit probleem gedaan zal moeten worden...?

Naast die gitaar gewoon naar een vakman te sturen als je er zelf niet uit komt al kost het dan wat mee geld...

G.G.
30 januari 2008, 17:08
Lekker gemakkelijk, zeggen dat het onzin is en niet uitleggen waarom?

Oke, komt ie, in rood erin gezet:


Hm, dan zouden het idd niet de snaren hoeven zijn (hoewel ik het ook wel eens meegemaakt heb dat een nieuw setje een "dode" snaar had...)

Wat kan is dat je een dode plek in het hout van je hals hebt, Fenders willen dat wel eens hebben (G-snaar op mijn Tele heeft ook niet al te veel sustain). Volgens mij doe je hier niet zo veel aan...

Ligt niet speciaal aan Fender. Ze hebben het allemaal weleens, ook gibson, prs, london city etc...

Wat ook nog aan de hand kan zijn, afgezien van snaarbuzz op de fretten (last van toevallig? Lijkt me wel, rond de 20ste fret, want daar slaat ie na ong. 3 sec. dood), kan het zijn dat je zadeltje (op de brug) een beetje stroef is en dat je sustain kost stroeve zadeltjes??? kosten geen sustain, braampjes kunnen wel sneller een snaar doen breken Als het probleem bij de brug lag, dan zou het op ieder punt van de hals moeten voorkomen, en niet alleen rond de 20ste fret. Soms helpt het een beetje om met bv een nagelvijltje het zadeltje wat in te vijlen zodat de snaar beter (soepeler) in het zadeltje ligt. Of als idd daar het probleem ligt kan je overwegen graphtec zadels te proberen. Dit moet je niet met een nagelvijltje doen, die heeft twee ruwe vlakken en geen ruwe rand. hier heb je speciale vijltjes voor, en anders sleutelvijltjes, en daarna met een dremel met polijstschijfje.

Mogelijk is het een typisch model gerelateerd probleem, ik ben verder niet zo'n Ibanez man...dus misschien dat iemand nog iets weet...

no 1 hops
30 januari 2008, 18:21
zou eens voorzichtig het brugzadeltje van de betreffende snaar iets verhogen.
even gauw kijkend op ibanez site zal er warschijnlijk een floyd op zitten en heb geeen idee hoe dit moet.

maar als door hulp van dit forum je weet hoe dit moet en het probleem is dan weg dan kan het zijn dat 1 van de frets onder de 20 ste te hoog zit, misschien zelfs meer.
als de gitaar nieuwe is, dan naar de winkel.
anders zal je het zelf moeten doen.

Mitch
30 januari 2008, 18:31
Lekker gemakkelijk, zeggen dat het onzin is en niet uitleggen waarom?

Opmerkelijk...

Beetje hard misschien, maar er stond inderdaad een heleboel in dat kant noch wal raakte. Inmiddels accuraat verwoordt...

Ik vermoed dat topic starter bedoelt dat op die ene plek zijn sustain sneller weg is dan op andere hoge plaatsen op de toets? Drie seconden zegt me niet zo veel, dat kan voor sommige gitaren zo hoog op de toets normaal zijn. Wellicht dat een fret erboven iets te hoog is in vergelijking met de rest, dat -ie aanloopt. Maar goed, ik denk dat we eerst wat duidelijkere info nodig hebben vóór we de topic starter verder kunnen helpen.

VanBiLL.com
30 januari 2008, 18:54
@GG

Nou prima, bedankt voor het toelichten van je kritiek, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht hé! :chicken: Ik kan wel wat kritiek hebben en ben de eerste om toe te geven dat ik vaut zit maar dan wel uitleggen waarom, wat prima gedaan is btw...

Voor de meeste hier is het een hobby en zijn we hier om te leren...ik al helemaal... :satisfie:

glowshadow
31 januari 2008, 18:59
het is een floyd rose type brug..

ik heb de brug hoger gezet.. zodat de snaar duidelijk nix aanraakt verder..geen fretbuzz

op de laatste fret is de sustain ook byzonder kort.. (dus geen fret erna geen buzz)

ik dacht zelf dat het met de afstelling van de elementen te maken had maar ik kan ze niet lager zetten er zit ongeveer 6 mm speling tussen snaar en element

tussen de single coil zit meer speling +/- 1 cm maar die gebruik ik nie zo vaak

het zadeltje is mooi rond:

Edge Pro bridge.
DiMarzio® IBZ-N Humbucker neck pickup.
DiMarzio® IBZ-S Singlecoil mid pickup.
DiMarzio® IBZ-B Humbucker bridge pickup.

ik wacht op de gouden tip :rockon:

glowshadow
1 februari 2008, 23:26
wie kan mij aub helpen!!!!!

Dirkdewaard
1 februari 2008, 23:39
Laat dat ding toch afstellen, geen gitaar klinkt goed als hij niet goed is afgesteld.

BTW respect voor VanBill.com, zo zou iedereen moeten reageren op kritiek.(zelfs op niet onderbouwde)

glowshadow
1 februari 2008, 23:44
waarom is er niet ff een deskundige die mij kan vertellen hoe ik dit probleem op kan lossen

(hij is trouwens te koop ..check de link) ;)

ErikE
1 februari 2008, 23:45
Is dit alleen versterkt het geval of ook unplugged? En indien versterkt bij alle elementen?

Als het alleen versterkt is en je bv. een 009 setje gebruikt en het element (aan de hoge e-kant) vrij laag staat kan ik me er iets bij voorstellen dat je weinig sustain hebt...Hoe lager de elementen, hoe sneller ze niets meer oppikken.

Als het unplugged (of met element hoger en dikkere snaren) ook zo is heeft het wellicht idd. met een te hoog fret o.i.d. te maken, dan toch even terug naar de winkel.

glowshadow
1 februari 2008, 23:47
het is alleen versterkt ja.. maar er zit ook geen veer onder de elementen

dus hoger kan die niet

en lager ook niet .. is dat soms standaard bij deze modellen??

prestige 2570

wat een drama

Vonk
1 februari 2008, 23:53
ik heb een ibanez prestige

hij was heel prijzig dus ik wil niet nog meer geld uitgeven om hem af te laten stellen.. volgens mij is dat ook gekkenwerk .. ik weet niet precies wat ze allemaal doen maar ik heb gehoord dat het gauw 80 euries kost


Je zit hier wel te mekkeren om hulp, maar als niemand je kan helpen moet je naar een vakman. Die eerste alinea vind ik nogal gelul: als je een Ferrari hebt die niet lekker optrekt ga je toch ook naar de vakman en niet naar de klusser om de hoek. Sorry hoor maar ga gewoon in levende lijve naar een professional en hoop niet dat toevallig de beste gitaarafsteller van Nederland op dit forum rondloopt.

Neem dit als goed advies :) Er komen hier zoveel mensen die denken dat het forum betaald krijgt om alle problemen op te lossen, dat is niet zo, voor iedereen is het een hobby.

Vonk
1 februari 2008, 23:56
BTW respect voor VanBill.com, zo zou iedereen moeten reageren op kritiek.(zelfs op niet onderbouwde)

Dat mag wel gezegd worden. We proberen allemaal te helpen, maar we zijn nou eenmaal geen professionals en vanachter een computer kan nou eenmaal geen gitaar afgesteld worden.

glowshadow
1 februari 2008, 23:56
als je geen advies hebt ..zeg dan nix!

ErikE
1 februari 2008, 23:57
Dan lijkt het inderdaad aan de elementhoogte te liggen..

Maarre..een veer onder de elementen?

Als het goed is zitten aan weerskanten van de elementen kruiskopschroefjes, daarmee moet je ze kunnen afstellen.

Vonk
1 februari 2008, 23:59
als je geen advies hebt ..zeg dan nix!

Mijn advies: ga naar een vakman :cheerup:

ErikE
2 februari 2008, 00:02
Mijn advies: ga op een forum geen discussies aan rond alcoholconsumptiespitsuur... :dance:

Dirkdewaard
2 februari 2008, 00:03
Mijn advies: ga naar een vakman :cheerup:

Volgens mij kan het topic dicht, beter dan dit gaat het niet worden ben ik bang :)

glowshadow
2 februari 2008, 00:03
ja die schroefjes zitten er wel

maar er zitten geen veertjes onder
de elementen zijn rechtstreeks op het hout zijn gemonteerd..

ik zou bijna zeggen IN PRIJS VERLAAGT .. snel op kome halen

Team J craft --> My ass!!

ErikE
2 februari 2008, 00:05
Met kat in zak retour winkel zou ik zeggen.

glowshadow
2 februari 2008, 00:08
ik heb hem gekocht bij schreven in nijmegen voor 939 euries

in 2006

er zitte wel wat gebruikers sporen op ..het lijkt namelijk of de lak heel dun is.. dat slijt eraf (relic?)

wat zou ik ervoor kunnen/moeten vragen???