PDA

View Full Version : Combo ombouwen tot toppie?



-Heineken-
29 januari 2008, 19:25
Dus ik wil m'n 2558 Marshall silver jubilee combo in een toppie zetten. Ik wil niet, gezien de stijgende dagwaarde van de "Jubes", het materiaal van de combo gebruiken. Ben zelf niet zo'n timmeraar. Wil dan ook niet per-se dat de behuizing precies diezelfde word als van de losse top versie (al is ie mechanisch identiek). Zowiezo moeilijk daar het paneel bij de combo vanboven zit itt de top. Zit dan meer te denken aan een custom behuizing cq all in one flightcase waar ik gewoon met vlindersloten een voor en achterplaat op kan zetten en het hele versterkergedeelte inhang. Enige tips waar ik met zoiets terecht kan?

svdijk
29 januari 2008, 19:34
Vraag dat maar eens aan Gradje PBC, die heeft een prachtige top van z'n Silver Jub combo gebouwd!!

Mitch
29 januari 2008, 19:50
Ik heb het bij www.vernetamps.com laten doen.

Dude
29 januari 2008, 19:53
franc vernet heeft en tijdje terug voor mij een offerte gemaakt om mn jubilee combootje om te bouwen tot een topje, viel reuze mee qua prijs. pm hem maar effies !!

chennie
29 januari 2008, 21:26
ik weet niet wat die vraagt (en dat hoeft niet openbaar op het forum natuurlijk), maar ter indicatie; ik heb mn mesa combo ooit omgebouwd tot head. Met afwerking (tolex, stoothoeken handvat etc) was ik 120-140 euro kwijt. Het hout was 18mm multiplex van de bouwmarkt overigens. Niet geschikt voor cabs, maar voor een head sterk genoeg en tevens lichter dan de kwaliteits multiplex voor cabs.