PDA

View Full Version : voordelen string through body?



A3
8 februari 2003, 14:18
wat zijn de voordelen hiervan in vergelijking met floyd rose en andere tremelosystemen en met systemen zonder tremelo waar de snaar niet door de body gaat (sorry weet naam er niet van). ik heb gehoor dat het echt beter klinkt, en ik vind mijn gitaar (met string through body) ook wel goed klinken, maar wat vinden jullie hierfvan

Anders Destium
8 februari 2003, 15:20
Het verhoogt je sustain zegt men, ik vind zelf het eenvoudige snaren verwisselen een groot voordeel.

Negative K3 fan
8 februari 2003, 15:21
Net als anders zei, en het ziet er zoms ook beter uit.

A3
8 februari 2003, 15:37
das waar, het ziet er bangelijk uit, da van dien sustain heb ik nog gehoord dus dat zal wel waar zijn, merci voor de reacties

SiNiSTRaL
8 februari 2003, 16:00
Op 2003-02-08 14:18, schreef A3:
en met systemen zonder tremelo waar de snaar niet door de body gaat (sorry weet naam er niet van).

tune-o-matic

Neals
8 februari 2003, 16:12
Veel handiger dan floyds.... maar er is ook nix mis met tune-o-matics..

En sustain, goed hout, elementen, etc kunnen daar al heel veel aan toevoegen.

skabouter
8 februari 2003, 16:39
heej A3 man !

zo`n tune-o-matic wordt ook wel "stoptail" genoemd.

dat ding of body-through heeft wat voordelen ten opzichte van een floyd, maar ook zijn beperkingen. met een floyd kan je gewoon best gekke dingen doen ! (zie VAI/Satriani)

Horus
9 februari 2003, 17:53
dat verhaal van meer sustain door string-through-body geloof ik niet zo. Sustain krijg je doordat de geluidsgolven ergens in de gitaar worden "gedrukt" zoals bij de kam als je gitaar een tilted headstock heeft, of bij de brug bij een les paul, waar de trilling direct via de brug met enorme schroeven het blok hout in wordt gedreven. Als de snaren door de body gaan is de trilling al lang door de brug gegaan en ik betwijvel zelfs of de snaar het hout wel eens raakt. Maakt niet echt wat uit denk ik. Kan wel wat mooier staan ja, maar dat is smaak. Een tremelo ben ik niet zo weg van, maar ook dat is smaak. Toch zou ik zeggen, gebruik je geen tremelo, koop d'r dan ook geen 1 want die hebben toch iets minder sustain dan een tune-o-matic tailpiece en ontstemmen ook wat sneller.

Ic3gl0vE
9 februari 2003, 19:54
ik heb een tune-o-matic maar dat is geen stoptail, want de snaren gaan daar nog verder en dan door de body

oftewel een echte string thru :smile:


en met 3 mm actie (vanaf het fretboard) krijg je niet zo heel veel sustain

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-02-09 19:54 ]</font>